کد خبر : 1383416 | 09 دی 1395 ساعت 09:27 | 33.7K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش الوطن از کم شدن شانس قهرمانی ایرانی ها و اعراب

یورش چینی به تاج و تخت فوتبال باشگاهی آسیا

در پی یورش ستاره های فوتبال جهان با ارقام نجومی به فوتبال چین نگرانی ها میان کارشناسان و طرفداران فوتبال باشگاهی در غرب قاره برای رقابت با شرقی ها به اوج خود رسیده است.

به گزارش "ورزش سه"، در این بین نگرانی ها در میان فوتبالدوستان کشورهای عربی بیشتر از همیشه شده چون این باشگاه ها با رقم های پرداختی در شرق قاره به خصوص در چین دیگر شانسی برای جذب ستاره های بزرگ ندارند و از آن بدتر قدرت رقابت بر سر قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را نیز از دست خواهند داد درست مثل نماینده های ایران که سال هاست به افتخاری در این راه نرسیده اند.


به همین بهانه روزنامه الوطن در گزارشی جالب توجه با تیتر "یورش چینی" به تحلیل اتفاقات اخیر پرداخت و نوشت:« تیم‌های شرق آسیا در 10 سال اخیر لیگ قهرمانان صعود فوق العاده‌ای داشتند و در این میان نمایندگان کره جنوبی  رقبای اصلی خود از جمله استرالیایی ها را در راه بالا بردن جام کنار زدند. در حال حاضر هم می بینیم که باشگاه های چینی با حمایت اسپانسرهای متمول خود زمینه خریدهای نجومی را فراهم کرده و حاضر می شوند تا 70 میلیون یورو برای جذب یک بازیکن هزینه کنند که این اتفاق را می توان زنگ خطر بزرگی دانست».

 

1166639


این روزنامه قطری سپس با اشاره به ناکامی باشگاه‌های ایرانی آورد:« بزرگترین بازنده این توسعه فوتبال باشگاهی آسیا تیم‌های ایرانی هستند که سه بار جام قهرمانی را در دوره‌های گذشته این رقابت‌ها فتح کردند. استقلال در سال‌های 1970 و 1991 دو بار قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد و دو عنوان نایب قهرمانی نیز در سال‌های 1992 و 1999 توسط این تیم به ثبت رسید. تمامی این عناوین مربوط به دهه های گذشته بود و الان مدت هاست که هیچ درخششی از این تیم پرطرفدار و پرافتخار مشاهده نمی شود».


الوطن در ادامه گزارش نوشت:« آخرین قهرمانی ایران در فوتبال باشگاهی آسیا مربوط به سال 1993 میلادی و توسط تیم پاس تهران بود و این مساله نشان دهنده تمامی این افتخارات در گذشته است. در طول توسعه و پیشرفت گسترده فوتبال شرق آسیا در سالیان اخیر فقط تیم‌های عربی توانستند به رقبای جدی آنها تبدیل شوند. برای مثال سپاهان و ذوب آهن ایران در دیدارهای فینال سال‌های 2007 و 2010  لیگ قهرمانان آسیا برابر اوراوای ژاپن و سئونگنام شکست خوردند. این نتایج نشان می‌‌دهد تیم‌های ایرانی قابل مقایسه با تیم‌های شرق آسیا نیستند و قدرت آنها مربوط به گذشته بوده است».

دیدگاه‌ها