کد خبر : 1384000 | 11 دی 1395 ساعت 19:22 | 150.2K بازدید | 0 دیدگاه

رمزگشایی حمله طاهری به امید عالیشاه

امید می‌گفت می‌رود، ساسان را نگه می‌داشتند

امید عالیشاه در حالی که طبق اعلام به عنوان مشمول سربازی مجبور به ترک پرسپولیس است، با مصاحبه ای از سوی طاهری با واژه "کمرنگ شدن تعصب" مواجه شد.

امید می‌گفت می‌رود، ساسان را نگه می‌داشتند

 

به گزارش "ورزش سه"، امید عالیشاه که در ابتدای فصل قراردادش با این تیم به پایان رسیده بود، در نهایت در حالی که استقلال تهران و تراکتورسازی را خواهان خود می دید، ترجیح داد به پیشنهاد تمدید قرارداد پرسپولیس پاسخ مثبت دهد و بار دیگر پیراهن سرخ این تیم را برتن کرد. امید عالیشاه که با تمدید قرارداد به عنوان باسابقه‌ترین بازیکن این فصل سرخپوشان شناخته می شد در نهایت به عنوان کاپیتان دوم این تیم بعد از سیدجلال حسینی نیز معرفی شد تا به بزرگترین افتخار خود در این تیم دست یابد.

 

با این حال فصل برای او چندان که انتظار می رفت پیش نرفت. مصدومیت در ابتدای فصل باعث دوری او از گلزنی و پاس‌های گلی که امید را در فصل گذشته به عنوان برترین پاسور لیگ معرفی کرده بود، شد. در  این فصل اما تا هفته هفتم برای رسیدن به اولین گل و پاس گلش منتظر ماند. با این حال بعد از این هم بار دیگر دچار مصدومیت شد و البته در مقطعی نیز دچار مشکلاتی با سرمربی این تیم شد تا حضور در ترکیب اصلی را از دست بدهد. حضور در اردوی امارات اما پایان دوران نارضایتی برانکو ایوانکوویچ از این بازیکن بود و او بار دیگر توانست نظر سرمربی کروات را به خود جلب کند اما در بازگشت تیم از این اردوی تدارکاتی بار دیگر دچار مصدومیت اینبار از ناحیه دست و شکستگی شد تا شرایط برای او سخت تر از همیشه شود.

 

 

 

با این حال در روزهایی که پرسپولیس سخت به دنبال بیشتر کردن فاصله خود با تراکتورسازی در صدر جدول بود تا عنوان صدرنشین نیم فصل را از آن خود کند خبری عجیب در خصوص سربازی این بازیکن منتشر شد. خبری که به واسطه پایان دوران تحصیلی این بازیکن و مشمول سربازی اش موجب خشم مدیریت این باشگاه هم شد تا واکنش تندی نسبت به این اتفاق نشان دهند.

 

علی اکبر طاهری بعد از اینکه اعلام شد امید عالیشاه و البته احمد نوراللهی با توجه به فرا رسیدن دوران سربازی باید راهی تیمی نظامی شوند در مصاحبه ای با سایت رسمی این باشگاه اعلام کرد: وقتی چنین اتفاقی روی می‌دهد و بازیکن خودش را مشمول می‌کند و باشگاه را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهد معلوم است آن عرق و تعصبی که صحبتش می‌شود وجود ندارد یا حداقل اینکه کمرنگ شده است. این نفرات بدون اطلاع باشگاه اقدام به چنین کاری کرده‌اند تا به این نتیجه برسیم که پرسپولیس و هوادارانش برای آنها در اولویت چندم قرار دارند. اینکه مرتب بگوییم و بنویسیم هوادارا و پرسپولیس، عاشقتان هستیم کار آسانی است. دشوار این است که در عمل به علایق پایبند باشیم. نمی‌گوییم آنها چنین نبودند و نیستند ولی به نظر این احساسات کمرنگ شده و چنین اتفاقاتی، در زمانی روی می‌دهد که امکان جبران آن برای باشگاه بسیار دشوار خواهد بود.


این واکنش تند سرپرست باشگاه به این انتقال و جدایی در حالی شکل گرفت که برانکو ایوانکوویچ در آخرین بازی پرسپولیس در نیم فصل اول با بازی دادن فیکس به احمد نوراللهی و سپردن بازوبند کاپیتانی نشان داد، هدف صحبت‌های طاهری تنها شخص امید عالیشاه بوده است. نوراللهی در همان مقطع اعلام کرد پیش از این درباره مشکل خود با باشگاه به گفتگو نشسته بود و اعلام کرده چاره ای جز ترک این تیم ندارد.

 

مساله ای که همانطور که اعلام شد مشخص می کند موضع سخت علی اکبر طاهری در خصوص بازیکنان خواهان جدایی برای سربازی، تنها متوجه امید عالیشاه است. طاهری در آن مصاحبه اعلام کرده بود در تمدید قرارداد از بازیکنان مدرک تحصیلی درخواست داشته اند و بازیکنان با ارائه این مدرک قراردادشان تمدید شده است. با این حال آنها مدعی هستند امید عالیشاه اکنون هفتمین ترم از تحصیلی دانشگاهی خود را پشت سر می گذارد و هنوز فرصت برای ادامه تحصیل دانشگاهی را داراست. با این حال او با توجه به شرایطی که در تیم داشته و همچنین پیشنهاد جالب توجه تراکتورسازی و تحریک از سوی آنها مبنی بر اینکه آخرین فصل جذب سرباز از سوی آنهاست، مقدمات حضورش در این تیم را فراهم کرده است.

 

اما مساله ای مهمی که باعث این واکنش از سوی سرپرست باشگاه و البته برانکو ایوانکوویچ در محافل خصوصی شده است، مربوط به برهم خوردن برنامه های این باشگاه با جدایی امید عالیشاه است. کافی است کمی به عقب تر بازگردیم؛ پرسپولیس در ابتدای فصل با جذب ساسان انصاری ترافیک شدیدی در این پست ایجاد کرده بود و در نهایت با توجه به تعدد بازیکنان و نیمکت نشینی این بازیکن، به درخواست دریافت رضایتنامه اش پاسخ مثبت داد. مسوولان پرسپولیس معتقد هستند اگر امید عالیشاه از تصمیم خود مبنی بر جدایی از پرسپولیس در آن مقطع صحبت می کرد مطمئنا اجازه جدایی به ساسان انصاری داده نمی‌شد تا پرسپولیس در این مقطع از فصل با مشکل جذب و جایگزینی بازیکن برای این دو مهره خود مواجه نشود.

 

ساسان انصاری مطمئنا در صورتی که امید عالیشاه در آن مقطع درباره مشکلات تحصیلی اش صحبت می کرد، اکنون در پرسپولیس باقی می ماند و این تیم دچار دردسر برای جبران جای این مهره تاثیرگذار در ترکیب خود نمی شد. اتفاقی که خشم مدیران این باشگاه را در پی داشت تا در مصاحبه‌هایی طوفانی از واژه کمرنگ شدن غیرت و اغفال هواداران استفاده کند.

دیدگاه‌ها