کد خبر : 1384312 | 13 دی 1395 ساعت 08:51 | 107.3K بازدید | 22 دیدگاه

در پی کارشکنی اماراتی‌ها؛

سند لغو بازی ایران – مراکش (عکس)

سایت فدراسیون فوتبال مراکش نوشت دیدار تیم ملی این کشور با ایران لغو شده است.

سند لغو بازی ایران – مراکش (عکس)

 به گزارش "ورزش سه"، در خبر کوتاهی که در سایت فدراسیون فوتبال این کشور به همین بهانه منتشر شده آمده این دیدار بنا به دلایل لجستیکی لغو شده است. دیداری که قرار بود 6 ژانویه برابر با 17 دی در استادیوم اختصاصی العین برگزار شود. 


در انتهای خبر آمده تیم ملی مراکش که خود را برای جام ملت ها در گابن آماده می کند به زودی جانشین ایران را در این بازی دوستانه مشخص خواهد کرد. 


به نظر می رسد مخالفت اماراتی ها با برگزاری این بازی دوستانه در حضور تماشاگران ایرانی باعث لغو آن شده است. علی الظاهر فدراسیون فوتبال نپذیرفته این بازی در غیاب تماشاگران ایرانی برگزار شود. 


لغو دیدارهای تدارکاتی تیم ملی چیز تازه ای نیست و بیشتر این دیدارها از سوی ایران لغو می شود. پیش تر مخالفت فدراسیون فوتبال با تاریخ پیشنهادی از سوی فدراسیون فوتبال کرواسی باعث لغو دیدار ایران – کرواسی شده بود.

 

1167371


تیم ملی فوتبال کشورمان به دبی سفر کرده و در باشگاه ایرانیان دبی مستقر شده است. تمرین از 13 تا 19 دی بدون برگزاری بازی دوستانه برنامه تیم ملی در امارات خواهد بود.از آنجایی که این برنامه دستخوش تغییر نمی شود نمی توانیم بازی جدیدی را برای تیم ملی متصور شویم به خصوص که اماراتی ها عامل لغو بازی تیم ملی در برابر مراکش بودند. البته برگزاری اردوی تدارکاتی در امارات در حالی که این کشور در سال های اخیر ثابت کرده سیاست هایش علیه فوتبال ایران خصمانه است جای تعجب دارد و از همه مهتر اینکه بازیکنان داخلی نیم فصل سخت را پشت سر گذاشته اند و تا شروع دور برگشت که 22 دی ماه خواهد بود نیاز به چند روز استراحت داشتند. 


اما مراکشی ها خیلی از لغو بازی دوستانه با ایران ناراحت نیستند. آنها با سه کشور مذاکره کرده اند.  از بین اسلوونی، ایسلند و سوئد یکی از حریف مراکش در تاریخ 6 ژانویه خواهد شد و شک نکنید اماراتی ها اجازه می دهند که این بازی در حضور تماشاگر برگزار شود. 


جالب اینکه وزارت امور خارجه چندی پیش به فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری اردوی تدارکاتی و هم چنین طراحی بازی دوستانه در این کشور به فدراسیون فوتبال هشدار داده بود و نوشته بود با توجه به سیاست های خصمانه فدراسیون فوتبال امارات علیه ایران که  نشات گرفته از نگاه سیاسی است برگزاری اردوی تدارکاتی در این کشور و هم چنین انجام بازی دوستانه به صلاح نیست که گوش فدراسیون فوتبال به این حرف ها بدهکار نبود و در نهایت همان اتفاقی افتاد که وزارت امور خارجه پیش بینی کرده بود.

دیدگاه‌ها