کد خبر : 1384356 | 13 دی 1395 ساعت 11:12 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

امیدوارم پای پول بیشتر درمیان نباشد

مشحون:از جدایی باورمن شوکه‌ام

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه اقدام باورمن برای فسخ یک طرفه قرارداد غیراخلافی و غیر حرفه ای بود، گفت: هوز این کار و اینکه دلیل واقعی آن چه بود، شوکه هستم.

مشحون:از جدایی باورمن شوکه‌ام

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر؛ محمود مشحون  به پرسش های مطرح شده در رابطه با انعقاد قرارداد درک باورمن با تیم باشگاهی وورزبورگ آلمان مبنی بر اینکه «دلیل اصلی این اقدام همان مسائل خانوادگی مطرح شده است یا موضوع چیز دیگری است؟»، «آیا مشکلی در قرارداد منعقد شده فدراسیون بسکتبال با باورمن وجود داشت که موجب چنین تصمیمی از جانب وی شد؟»، «آیا باورمن پیش از این در رابطه با حضور همزمان در یک تیم دیگر صحبتی با فدراسیون داشت؟»، «با این شرایط چه تصمیمی برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی دارید؟» و ..... پاسخ داد.

 

باورمن همه ویژگی هایش را زیر سوال برد


رئیس فدراسیون بسکتبال در آغاز این گفتگو به تاکید بر ویژگی های بارز اخلاقی و کاری درک باورمن پرداخت و گفت: باورمن مرد بزرگ و توانمندی بود، با تجربه و کاربلد بود، هرچه از نظم کاری او بگویم کم است، باورمن از ۷ صبح کارش را آغاز می کرد و تا غروب متوالی و خستگی ناپذیر پیگیر آن بود، حضور این مربی در بسکتبال ایران با انتقال آموزش های رفتار با ارزشی زیادی همراه بود، در کل هر چه از ویژگی های اخلاقی، توانایی ها و سلامت او بگویم کم است اما همه اینها تا دو سه روز پیش قابل درک و باور بود. باورمن با اقدامی که انجام داد همه این خوبی هایش را زیر سوال برد. باورمن با ایمیلی که به فدراسیون ارسال کرد، همه این تعریف های اصولی و واقعی را در ذهن مان پاک کرد. 

 

خدا کند پای «پول بیشتر» در میان نباشد


وی با اشاره به متن ایمیلی ارسالی از سوی درک باورمن خاطرنشان کرد: ایمیل باورمن مبنی بر این بود که مجبور است به خاطر دختر دو سه ساله اش در آلمان بماند. این درحالی بود که قرارداد فدراسیون بسکتبال با این مربی چهار ساله منعقد شده بود و بر همین اساس برنامه های موردنظر نیز چهار ساله تنظیم شده بود. با همه اینها باورمن اعلام کرده که نمی تواند به ایران بازگردد. من فقط امیدوارم که دلیل این تصمیم باورمن همان مسائل احساسی یعنی دخترش باشد نه مسائل مادی و پول بیشتر!

 

همه شرایط ایده آل را برای باورمن مهیا کردیم اما ....


مشحون در این رابطه ادامه داد: در رابطه با درک باورمن در هیچ موردی کوتاهی نکردیم. در یک محل خوب یک سوئیت خوب برای او اجاره کردیم، ماشین مدل بالا برایش خریدیم. حقوقش را ماه به ماه و بعضا جلوتر از موعد مقرر پرداخت کردیم طوریکه بابت حقوق و مزایا هیچ طلبی از ما ندارد. در کل اینکه هیچ کوتاهی به لحاظ رفتار و عمل در رابطه با درک باورمن نداشتیم. به همین دلیل به معنای واقعی بابت کاری که انجام داده متعجب هستم.

 

هنوز در شوک هستم


رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه دریافت ایمیل درک باورمن شوکی بزرگی به من وارد کرد، گفت: ۴۸ ساعت از این موضوع می گذرد و من هنوز در شوک هستم. باورمن همین هفته گذشته در نشست هماهنگی با مربیان شرکت کرد و قرار بود چهارشنبه این هفته (فردا) یک دوره آموزشی داشته باشد. او حتی پیش از سفر به آلمان فهرست بازیکنان موردنظرش را برای حضور در اردوی تیم ملی جهت آماده سازی مسابقات غرب آسیا تحویل من داد. وقتی به این مسائل و اقدامات فکر می کنم، بیشتر از کار باورمن و تصمیمی که گرفته متعجب می شوم.

 

هیچ بهانه ای دست باورمن ندادیم


وی با تاکید دوباره بر اینکه اقدامات و برخوردمان در مقابل باورمن و درخواست هایی که داشت، به گونه ای بود که هیچ بهانه ای را برای اتخاذ چنین تصمیمی به او نداده بودیم، گفت: قبل از این هیچ صحبتی از طرف وی مبنی بر حضور در تیم باشگاهی مطرح نشده بود. با شرایطی که برای باورمن مهیا کرده بودیم، فکرش را نمی کردیم راضی شود به تیم دیگری برود آنهم اینگونه.

 

باورمن طلبکار نیست اما قطعا بدهکار است


مشحون با بیان اینکه درک باورمن بابت هیچ موضوع و هیچ یک از بندهای قراردادش از فدراسیون بسکتبال طلبی ندارد، گفت: در قرارداد باورمن همانطور که حضور همزمان در یک تیم باشگاهی قید نشده، تاکید شده فسخ یک طرفه قرارداد موجب جریمه خواهد شد. قطعا این جریمه شامل حال باورمن می شود. در اولین فرصت کمیته حقوقی فدراسیون با حضور شورای سیاست گذاری فدراسیون تشکیل جلسه خواهد داد تا میزان این جریمه را مشخص کند. فکر هم می کنم جریمه زیادی را متحمل شود.

 

از  باورمن خواستیم به ایران بیاید


وی در پاسخ به این پرسش که «نیازی به حضور خود درک باورمن در جلسه مورد نظر برای مشخص کردن میزان جریمه وی نیست؟»، تصریح کرد: از باورمن خواسته ایم سفری به ایران داشته باشد تا هم در مورد دلیل اصلی این اقدامش از نزدیک با او صحبت کنیم و هم میزان جریمه اش را مشخص کنیم. هنوز پاسخی به ما نداده است اما مدیر برنامه های وی طی ایمیلی به فدراسیون تاکید کرده که مشکلی برای پرداخت جریمه نیست.

 

تاکید بر قرارداد چهارساله و رد قرارداد سه ماهه


«گفته شده که قرارداد باورمن سه ماه به سه ماه تمدید می شد و شاید همین مسئله باعث این اقدام وی شده باشد»، محمود مشحون در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: افرادی که این مطالب را مطرح می کنند، یا بی اطلاع هستند و یا مغرض که البته امیدوارم بی اطلاع باشند؛ مگر ممکن قرارداد مربی در حد باورمن سه ماهه تنظیم و تمدید شود. مربیان شهرستانی هم نمی پذیرند که با چنین قراردادی کار کنند چه برسد به مربی در سطح باورمن.

 

از جریمه باورمن نمی گذریم


رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه اقدام درک باورمن برای انعقاد قرارداد با یک تیم باشگاهی در حالی که با تیم ملی ایران قرارداد همکاری داشت، غیر اخلاقی و غیر حرفه ای بود، خاطرنشان کرد: هیچ عذر و بهانه ای مورد قبول نیست. یک مربی حرفه ای با اطلاع از شرایط خانواده اش اقدام به انعقاد قرارداد می کند پس نباید با یک سفر تابع احساساتش شود مگر اینکه مسائل مالی  و پیشنهاد مالی بیشتر مطرح باید که امیدوارم چنین نباشد چون به لحاظ مالی هیچ کوتاهی نداشتیم.

 

چه فکری برای جایگزین درک باورمن دارید؟


محمود مشحون در این رابطه اظهارداشت: فقط ۴۸ ساعت از اقدام غیر اخلاقی و غیر حرفه ای باورمن می گذرد. من خودم هنوز شوکه هستم و قاعدتا در این مدت هم تصمیمی برای انتخاب دوباره سرمربی نداشته ایم. خوشبختانه اولین رویداد پیش روی ما مسابقات قهرمانی غرب آسیا است که بهمن ماه برگزار می شود. اصلا قرار نبود با تیم اصلی به این مسابقات برویم. در هر صورت در اولین فرصت به این موضوع هم رسیدگی خواهد شد.

دیدگاه‌ها