کد خبر : 1384607 | 14 دی 1395 ساعت 09:58 | 27.6K بازدید | 0 دیدگاه

فیفا تیم یورگن گده را تحسین کرد

یکی از چهار تیم صعود کننده به جام جهانی زیر 20 سال ویتنام بود. تیمی با مدیریت فنی یورگن گده که سال های سال را در فوتبال ایران گذراند.

به گزارش "ورزش سه"، در جام ملت های جوانان آسیا در بحرین کمتر کارشناسی بود که برای ویتنام شانس صعود به جام جهانی در نظر بگیرد. اما این تیم در بازی مرحله یک چهارم نهایی بحرین را شکست داد و به جام جهانی صعود کرد. این تیم همانند ایران در بازی نیمه نهایی نتیجه را به حریف واگذار کرد و مشترکا به همراه ایران سوم شد. 


ژاپن – عربستان – ایران و ویتنام چهار تیم صعود کننده به جام جهانی زیر 20 سال در کره جنوبی از آسیا هستند. ضمن اینکه کره جنوبی به عنوان میزبان در این بازی ها حضور خواهد داشت تا تعداد نماینده های فوتبال آسیا به 5 تیم برسد. 


صعود ویتنام در حالی که تیم هایی چون قطر قهرمان دوره قبل، امارات – ازبکستان – کره جنوبی حذف شدند بسیار ارزشمند بود و نشان می دهد این کشور در جنوب شرق آسیا در سال های اخیر برنامه ریزی مستمر و جدی برای پیشرفت در فوتبال داشته است و می تواند در آینده ای نزدیک شاهد موفقیت خود در میادین بزرگ تر باشد. 

 

1167550


در جام ملت های جوانان آسیا در بحرین تیم ایران هم ارایه گر بازی های خوبی بود و نتایج شایسته ای گرفت. با توجه به اینکه ایران در دوره پیشین در مرحله گروهی حذف شده بود و این بار با تیم های قطر قهرمان دوره قبل و ژاپن همگروه بود و در مرحله نیمه نهایی با ازبکستان بازی کرد صعود به جام جهانی نتیجه ارزشمندی بود به خصوص که بعد از 16 سال به دست آمد. 


یورگن گده که سال های سال در فوتبال ایران حضور داشته در بازی های جام ملت های بحرین به عنوان مدیر فنی بر بالای سر تیم ویتنام بود. جالب اینکه او در اردوی تیم ایران هم حاضر شد و دقایقی با امیر حسین پیروانی – سرمربی تیم ملی جوانان گفتگو کرد.

دیدگاه‌ها