کد خبر : 1385875 | 19 دی 1395 ساعت 15:26 | 144.2K بازدید | 31 دیدگاه

تغییر موضع و حرف‌های مهربانانه سرمربی پرسپولیس؛

برانکو نمی‌خواهد عامل استعفای کی‌روش باشد

سرمربی پرسپولیس که با اظهارات خود بعد از برگزاری اردوی تیم ملی در دوبی اقدام جنجالی کی‌روش در بازگرداندن ملی‌پوشان سرخپوش را به همراه داشت، به تلطیف موضع خود نسبت به گذشته پرداخت.

برانکو نمی‌خواهد عامل استعفای کی‌روش باشد

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ که بعد از حضور ملی‌پوشانش در اردوی دوبی نسبت به برگزاری آن واکنش شدیدی داشت و این مساله در نهایت موجب بازگرداندن بازیکنان این تیم به تهران شده بود، در جدیدترین صحبت خود نسبت به موضع قبلی خود کوتاه آمده و اعلام کرد با توجه به تجربه چند ساله حضورش در ایران، نسبت به شرایط تیم ملی این کشور احساس دین می‌کند.


سرمربی پرسپولیس که در سایت رسمی این باشگاه به گفتگو پرداخته در این باره گفت: در وهله اول فکر می‌کنم باید به این نکته اشاره کنم، تیم ملی ایران تیم ملی خود من است. فکر می‌کنم بعد از این همه سال با علاقه‌ای که بین من و ایران شکل گرفته است، اجازه داشته باشم خودم را یک ایرانی هم بدانم و مثل هر ایرانی روی این کشور، فوتبال و تیم ملی آن تعصب دارم. سال‌ها در تیم‌های ملی و در تیم ایران کار کردم و شرایط و حساسیت‌های آن را درک می‌کنم. به خاطر همین است که واقعا با قبول سختی‌ها، تا حد توان همواره با برنامه‌های تیم ملی همراهی کرده‌ایم و حمایت ما از تیم ملی ایران همیشگی است.


برانکو که نسبت به بازگشت بازیکنان ملی‌پوش تیمش و مشکلات روحی که از این بابت متحمل شده اند ناراحت است در این باره گفت: مگر من چه گفتم؟ آیا گفتیم به تیم ملی بازیکن نمی‌دهیم.

 

صحبت‌های من موجود است. من به نوع برنامه‌ریزی و نحوه اعلام آن نقد داشتم و دیدید که بازیکنان‌مان را در اختیار تیم ملی گذاشتیم. اگر باور و روش ما حمایت از تیم ملی نبود که چنین نمی‌کردیم.


وی با اعلام اینکه موضع گیری آنها نسبت به تیم ملی متوجه این نبوده که خواهان بازگشت آنها هستند گفت: حتی ما نخواستیم که بازیکنان‌مان را برگردانند. توضیحات بعدی هم که دادم برای این بود که بعضی نخواهند، برداشت نادرستی را به دیگران القاء کنند و فضا به ضرر تیم ملی و پرسپولیس خراب شود. اینکه گفتم در روزهای زیادی بازیکنان ما بیشتر در اختیار تیم ملی بودند تا باشگاه به این دلیل بود که یادآوری کنم پرسپولیس و ما برای اینکه تیم ملی به اجرای برنامه‌هایش برسد تا چه میزان پای کار بوده‌ایم و نباید فراموش کنیم.


برانکو با برشمردن شاگردانش در تیم ملی بار دیگر اعلام کرد که موضع‌گیری او اشتباه برداشت شده و آنها بر سر برنامه‌ریزی مشکل داشتند: مثل تیم‌های دیگر، یکی، دو بازیکن در تیم ملی نداشتیم، بلکه ۷۰ تا ۸۰ درصد ترکیب اصلی ما به اردوی تیم ملی می‌رفت. با این وجود همیشه در پاسخ به سوالات در اینباره مثبت صحبت می‌کردیم. آخرین بار هم بحث من بر سر برنامه‌ریزی‌ها بود.
در حالی که موضع گیری به وجود آمده باعث شده بود تا برخی طرفداران پرسپولیس نسبت به سرمربی تیم ملی موضع تندی اتخاذ کنند، برانکو طرفداران و تیمش را حامی بزرگ تیم ملی خواند و گفت: تمام صحبت ما این بود که این رویه را باید با کمک هم اصلاح کنیم. سرنوشت تیم ملی، لیگ و پرسپولیس با این تعداد ملی‌پوشان و مهمتر از آن، هواداران پرشمارش که شور و اشتیاق اصلی این فوتبال هستند، جدای از هم نیست.


برانکو در خصوص رابطه‌اش با کارلوس کی‌روش و این مساله که آیا نسبت به یکدیگر موضع دارند نیز اینطور توضیح داده است: بارها گفته‌ام و فکر می‌کنم این مساله کاملا روشن است که هیچ مشکل شخصی با آقای کی‌روش ندارم. او به عنوان یک همکار و در جایگاه سرمربی تیم ملی ایران برای من محترم است. فکر می‌کنم در تمام این سال‌ها نیز همه متوجه شده‌اند، من نسبت به همه همکارانم چنین رفتاری دارم. در مورد آقای کی‌روش هم، خود من از مشوقین حضورش در تیم ملی ایران بودم.


سرمربی پرسپولیس اینبار موضع خود را با جملات کلیدی "تعامل دوطرفه" اعلام کرد و گفت: این یک باور است که برای موفقیت بیشتر همه عوامل و فاکتورهای فوتبال باید با یکدیگر ارتقاء پیدا کنند. برای اینکه توسعه و پشرفت پایدار باشد باید همه فوتبال با هم بالا بروند و برای این منظور نیاز به تعامل بین باشگاه‌ها و فدراسیون است. این تعامل هم قطعا باید دو طرفه باشد و قطعا برای این منظور و جلوگیری از مشکلات به برنامه ریزی دقیق نیاز داریم و در این شرایط ما هم بهتر می توانیم از تیم ملی و فوتبال ملی حمایت کنیم. تمام حرف من این بود و هست و صد البته این حمایت از اولویت های ما خواهد بود.

 

ایوانکوویچ در پایان گفت: با توجه به اینکه پرسپولیس و سه باشگاه دیگر در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. تعامل و همکاری بین رئیس فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی و باشگاه‌ها بسیار ضروری، حیاتی و تعیین کننده خواهد بود. قطعا در این ارتباط، آقایان؛ تاج و کی‌روش به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران و سرمربی تیم ملی ایران نقش موثری در این همکاری دارند.

 

دیدگاه‌ها