کد خبر : 1386818 | 23 دی 1395 ساعت 17:27 | 151.4K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی با سوت مشکوک

نفت 0 - استقلال1؛ شلیک ابراهیمی 3 امتیازی بود

استقلال با تک گل امید ابراهیمی 3 امتیاز از بازی حساس مقابل نفت گرفت و به رده پنجم رسید.

نفت 0 - استقلال1؛ شلیک ابراهیمی 3 امتیازی بود

به گزارش "ورزش سه"، تک گل این مسابقه پربرخورد و حساس توسط امید ابراهیمی در دقیقه59 به ثمر رسید تا آبی پوشان با 25 امتیاز، هم امتیاز با ذوب آهن در رده پنجم قرار بگیرند.

 

 

نفت تهران- استقلال تهران – ساعت 16:35 – ورزشگاه تختی تهران؛ تماشاگر: 6854 نفر
داور: تورج حق وردی – محمدرضا منصوری – علی میرزابیگی – محمدحسین ترابیان – ناظر: حسین عسگری

اخطار:

مجید حسینی (7) از استقلال

رضا اسدی(12) از نفت تهران

وحید حمدی نژاد(13) از نفت تهران

امید ابراهیمی(16) از استقلال

عیسی آل کثیر(22) از نفت تهران

حسین حسینی(71) از استقلال

 


ترکیب نفت تهران:
میلاد فراهانی، احمد آل نعمه، رضا علیاری، آرش رضاوند، عیسی آل کثیر، اکبر صادقی، وحید حمدی نژاد، رضا اسدی (81- عباس بوعذار)، ایمان مبعلی، فرید محمدی زاده و ارسلان مطهری.
سرمربی: علی دایی

 

ترکیب استقلال تهران:
حسین حسینی، مجید حسینی، پادوانی، خسرو حیدری، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، بهنام برزای، محسن کریمی (77- علی قربانی) و کاوه رضایی (90 - وریا غفوری).
سرمربی: علیرضا منصوریان

 

 

 

شرح بازی:
بازی نفت تهران برابر استقلال با شرایطی یکسان برای دو تیم آغاز شد. در دقایق ابتدایی بازی که داور بازی بارها با کارت زرد خود سعی در کنترل بازی داشت، هر دو تیم استقلال و نفت تهران نمایش خوبی داشتند و موقعیت هایی نیز بر روی دروازه دو تیم خلق شد اما هیچکدام از دو تیم موفق به فتح دروازه دیگری نشدند. در ادامه بازی بعد از دقیقه 25 بازی روند آرام تری داشت و در 20 دقیقه پایانی آبی های تهران موقعیت های جسته و گریخته ای داشتند که این موقعیت ها نیز تبدیل به گل نشد تا استقلال و نفت در 45 دقیقه ابتدایی به تساوی برسند.

 

استقلال نیمه دوم بازی برابر نفت تهران را نیز بهتر از حریف خود آغاز کرد. شاگردان منصوریان در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم حملات زیادی را روی دروازه حریف خود ترتیب داد و در نهایت با ضربه ایستگاهی امید ابراهیمی در دقیقه 59 به گل رسید. آبی ها بعد از این گل مانند بازی های گذشته عقب نشینی کردند اما نفتی ها نتوانستند از عقب نشینی حریف خود استفاده کنند. در ادامه بازی هر دو تیم موقعیت های کم خطری داشتند تا این دیدار در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان برسد.

 

بهترین بازیکن:

امید ابراهیمی، هافبک گلزن آبی پوشان موثرترین بازیکن این میدان بود و برای این 3 امتیاز عالی کار کرد. ابراهیمی علاوه بر گلزنی حضور موثری روی توپ در کل بازی داشت.

 

 


اتفاق ویژه:

سوت تورج حق وردی و ضربه کاشته ای که او به استقلال داد تا تک گل آبی ها با ضربه هنرمندانه ابراهیمی رقم بخورد، به شدت جنجالی شد. کارشناسان داوری بعد از مسابقه اعلام کردند که حق وردی در این صحنه دچار اشتباه شده است. همین طور علی دایی که در انتهای بازی با عصبانیت سوت داور را مسخره توصیف کرد.

 

 

شرح گل:

 1-0(امید ابراهیمی – دقیقه 59): ضربه ایستگاهی به دست آمده برای آبی های تهرانی پشت محوطه جریمه با ضربه دقیق امید ابراهیمی تبدیل به گل شد تا ابراهیمی در اولین بازی نیم فصل دوم، دومین گل خود را به ثمر برساند.

 

 

دقایق حساس:

دقیقه 9: ضربه از راه دور مبعلی، هافبک نفت تهران بعد از برخورد با یک بازیکن در دهانه دروازه با واکنش خوب حسین حسینی به کرنر رفت.

دقیقه 15: ضربه کرنر یعقوب کریمی روی نقطه کرنر به امید نورافکن رسید و ضربه این بازیکن را بازیکنان نفت پیش از ورود به دروازه برگرداندند.

دقیقه 24: حرکت خوب بازیکنان نفت تهران از سمت راست با سانتر صادقی همراه شد که ضربه سر مطهری با فاصله اندک به بیرون رفت.

دقیقه 37: سانتر امید ابراهیمی از سمت راست روی یک ضربه ایستگاهی بعد از رفت و برگشت به کاوه رضایی رسید و ضربه این بازیکن باز هم با شلوغی محوطه جریمه راهی به دروازه نفت نیافت.

دقیقه 41: شوت خوب بهنام برزای از پشت محوطه جریمه تیم نفت تهران، با اختلافی اندک راهی اوت شد.

دقیقه 66: سانتر بازیکان نفت تهران از سمت راست با ضربه عیثی آل کثیر همراه شد؛ اما حسینی اجازه باز شدن دروازه استقلال را نداد.

دقیقه 79: پاس عمقی امید ابراهیمی در محوطه جریمه به اسماعیلی رسید و ضربه این بازیکن بعد از برخورد به بازیکن نفت و تیرک دروازه، راهی کرنر شد.

دقیقه 89: در حالیکه بازیکنان نفت تهران در حال حمله بودند، میلاد فراهانی در یک صحنه در دفع توپ ضعیف عمل کرد و توپ او به سینه کاوه رضایی برخورد کرد تا دروازه نفت تهران تهدید شود اما در نهایت فراهانی خود را به توپ رساند و اجازه نداد تا دروازه اش برای بار دوم باز شود.

 

 

 

حواشی:
*حسین حسینی و مهدی رحمتی پیش از سایر بازیکنان در زمین چمن حاضر شدند و مورد تشویق هواداران حاضر در ورزشگاه تختی قرار گرفتند. با وجود نیمکت نشینی، مهدی رحمتی در این بازی به شدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت.
*خرمگاه و غلامپور دو استقلالی سابق که در این بازی برابر یکدیگر قرار دارند، در هنگام گرم کردن به خوش و بش پرداختند.
*حاضران در ورزشگاه تمامی بازیکنان استقلال را به نوبت تشویق کردند و در نهایت منصوریان سرمربی استقلال مورد تشویق قرار گرفت.
*مهدی رحمتی پس از اینکه بازیکنان اصلی بعد از گرم کردن بدنهای خود راهی رختکن شدند، در کنار بازیکنان نیمکت نشین تیم به گرم کردن بدن خود پرداخت.

*بازی به دلیل درگذشت بازیکن تیم فوتبال نفت و اکبر هاشمی رفسنجانی بعد از یک دقیقه سکوت آغاز شد.
*محسن خلیلی پیش از شروع بازی به سمت نیمکت استقلال رفت و با نیمکت نشینان استقلال عکس یادگاری انداخت.

*هواداران استقلال دقیقه 22 بازی منصور پورحیدری را تشویق کردند.

*محمد قاضی با حضور در ورزشگاه از نزدیک نظاره گر بازی است.
*هواداران استقلال بارها در جریان بازی با سر دادن شعارهایی علیه دایی اتفاقات دیدار جام حذفی را تکرار کردند.

دیدگاه‌ها