کد خبر : 1387918 | 27 دی 1395 ساعت 14:27 | 25.8K بازدید | 0 دیدگاه

پس از حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر؛

پژمان، از رویای جام‌جهانی تا سودای سیمرغ بلورین

ملی پوش سابق فوتبال ایران، سه سال پس از حضور در عالم هنر، اکنون به عنوان یکی از محبوب ترین بازیگران سینما و تلویزیون و تاتر می درخشد، او این روزها سودای دریافت سیمرغ بلورین در رقابتی نفس گیر با سایر بزرگان سینمای ایران را در سر می پروراند.

پژمان، از رویای جام‌جهانی تا سودای سیمرغ بلورین

به گزارش "ورزش سه"، پژمان جمشیدی را یکی از معدود ورزشکارانی می توان دانست که به سوی هنر کشیده شد و توانست مطابق با فرمول های حرفه ای، خود را تطبیق دهد و اکنون به عنوان یکی از بازیگران حرفه ای دنیای سینما، تاتر و تلویزیون شناخته شود. او اکنون به کلکسیون رقابتی خود، حضور در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر را نیز اضافه کرد. 

 

 

1173692

 


در سال های پایانی دهه هفتاد، نام پژمان جمشیدی به عنوان یکی از جوان های مستعد فوتبال ایران مطرح شد، پیستون نارنجی پوشان که قابلیت بازی با هر دو پا را داشت پس از آغاز درخشش سال های 77، 78 و 79 و ادامه آن در مدت زمان حضور در تیم سایپا، خود را به جمع پرسپولیسی ها رساند، او در دوران سیطره سلطان، پیراهن سرخ را به تن کرد و چهار سال برای این تیم دوید و در آن سال ها، دیگر تبدیل به بازیکنی شده بود که بار تهاجمی تیم را به همراه مهاجمان به دوش می کشید. پژمان پس از جدایی از پرسپولیسی ها به پاس، فولاد خوزستان، استیل آذین و ابومسلم پیوست. 

 

 

1173691

 


جمشیدی در سال 1379 برای اولین بار با پیراهن تیم ملی به میدان رفت و بیشتر از سه سال این لباس را به تن داشت، او برای اولین بار توسط جلال طالبی به تیم ملی دعوت شد و در جام ملت های آسیا 2000 به میدان رفت، یکی از بازیکنان موثر میروسلاو بلاژوویچ در دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2002 به حساب می آمد، تیمی که در نهایت با شکست در برابر ایرلند از صعود به جام جهانی بازماند و پس از آن نیز شاید یک سوتفاهم پژمان را از ادامه حضور در تیم ملی بازداشت، او که در دوران اوج خود به سر می برد به ناگاه از لیست تیم ملی خط خورد و دیگر نتوانست رنگ این تیم را ببیند. 

 

 

1173694

 


مدتی پس از خداحافظی از دنیای حرفه ای فوتبال، جمشیدی به ناگاه با حضور در عرصه بازیگری خود را یک بار دیگر معرفی کرد اما این بار به عنوان پژمانِ هنرمند، او ابتدا در سریال دیدنی پژمان، کاری از سروش صحت حضور یافت و به بازی پرداخت، اولین بازی او از جانب بسیاری از منتقدان مورد قبول واقع شد و مهم تر از آن از سوی مردم نیز پذیرفته شد، پذیرفتنی که باعث شد تا او به دنبال یادگیری رموز بازیگری برود و حالا پس از گذشت سه سال به عنوان یک هنرپیشه حرفه ای معرفی شود. 

 


از اتفاقات مهم کارنامه کاری و البته هوشمندانه پژمان در عرصه هنر، حضور روی صحنه تئاتر است، با وجود درخشش و دیده شدن در سریال پژمان، این سابقا ورزشکار و حالا هنرمند، خود را روی سن برد و یادگیری اصولی را به دیده شدن ترجیح داد، او که تاکنون در سه سریال و سه فیلم سینمایی حضور پیدا کرده است به ایفای نقش در سیزده تئاتر پرداخته و همین موضوع نشان از تمایل وی برای ریشه ای پیش رفتن در عالم هنر دارد، اتفاقی که با استعداد ذاتی پژمان توانسته از او یک هنرپیشه موفق بسازد. پژمان جمشیدی در آخرین اثری که روی صحنه به اجرا پرداخت موفق شد به بازی در نقش سه کاراکتر مختلف بپردازد که نشان از پیشرفت شگرف او در عرصه بازیگری دارد. 

 

 

1173693

 


اکنون پژمان موفق شده باز هم به عرصه رقابت بازگردد، او که پیش از این، جو رقابتی را در فضای پر از استرس فوتبال گذرانده بود اکنون این فضا را در سینما تجربه خواهد کرد، پژمان جمشیدی به عنوان هنرپیشه نقش اول، فیلم سینمایی خوب، بد، جلف پا به جشنواره فیلم فجر گذاشته است، فیلمی به نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسم خانی و در ادامه سریال موفق پژمان. البته جمشیدی یک فیلم دیگر نیز در جشنواره خواهد داشت، فیلم آذر که وی در یک سکانس آن به طور افتخاری حضور پیدا کرده است. 

 

 

1173689

 


درباره فیلم خوب، بد، جلف نیز باید گفت از هم اکنون پیش می بینی می شود یکی از پرفروش ترین فیلم های سال آینده سینمای ایران خواهد بود، حضور بازیگران مطرحی همچون حمید فرخ نژاد، مانی حقیقی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، نیوشا ضیغمی و ... و البته پیمان قاسم خانی به عنوان کارگردان و نویسنده در صدر تیم سازنده این فیلم، نکات مهمی هستند که می توانند به موفق بودن این فیلم در گیشه کمک کنند.

 

این فیلم پس از فیلم های پرفروش آتش بس 2 (تهمیه میلانی) و 50 کیلو آلبالو (مانی حقیقی)، سومین اثر سینمایی پژمان جمشیدی محسوب می شود، آثاری که در گیشه نیز موفق بوده اند و توانستند به فروش قابل ذکری دست پیدا کنند.

 

 

1173698

 


حالا هم پژمان و هم هوادارانش به انتظار دیدن هنرنمایی او، نه در زمین چمن که روی پرده نقره ای هستند، این اتفاق بدون تردید برای او نیز مسئله ویژه ای به حساب می آید، به طوریکه همه هوادارانش پس از پذیرفته شدن فیلم سینمایی خوب، بد، جلف متوجه خوشحالی وافر او شدند، سروری که از حضور در ویترین سینمای ایران نشات می گرفت و اکنون همه منتظر هستند تا جدیدترین اثر بازیکن سابق تیم ملی را روی پرده سینما ببینند تا پس از حضور موفق در تلویزیون و تئاتر، درخشش پژمان جمشیدی را در سینما نیز مشاهده کنند، درخششی که می تواند سه گانه هنرپیشه محبوب روزهای سینما دوستان را تکمیل کند.

 

 

1173696

دیدگاه‌ها