کد خبر : 1388128 | 28 دی 1395 ساعت 10:57 | 19.3K بازدید | 1 دیدگاه

ستاره ایرانی استوا بخارست از شایعات پیرامونش می گوید؛

شاهو نصرتی: تبعه شوم؟ نه من یک وطن‌پرستم

لژیونر ایرانی تیم هندبال استوا بخارست رومانی در مورد شایعه قبول تابعیت بازیکنان ایرانی هندبال در اروپا می گوید: اصلا دوست ندارم در مورد این مساله صحبت کنم چه برسد به قبول کردنش.

شاهو نصرتی: تبعه شوم؟ نه من یک وطن‌پرستم

به گزارش "ورزش سه"، با برگزاری مسابقات جهانی هندبال در فرانسه چهره یک ایرانی در آن بین حسرت جهانی نشدن ایران را بیشتر می کند. ایمان جمالی حالا با پیراهن تیم ملی مجارستان در مسابقات جهانی به میدان می رود و پس از اینکه فدراسیون و تیم ملی هندبال ایران به روزهای بدی افتاد این شایعه پیش آمد که شاید بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا هم پیشنهاد تابعیت سایر کشورها را بپذیرند.


شاهو نصرتی ستاره تیم استوا بخارست رومانی که حالا یکی از بهترین های این لیگ است در گفت و گویی با "ورزش سه" به تمام این سوالات پاسخ داده است. او در ابتدا می گوید:« شاید این روزها سخت‌ترین روزهای ورزشی‌ام باشد که پشت سر می‌گذارم چراکه نگاه کردن مسابقات جهانی از تلویزیون برای هر ورزشکاری سخت است چه برسد به ما که حق خودمان می‌دانستیم که در این رقابت‌ها حاضر باشیم. به جرات می‌توانم بگویم تیم ایران در حال حاضر با ترکیب کامل از بسیاری از تیم‌های کنونی قهرمانی جهان بهتر است و حالا ما باید از تلویزیون این رقابت‌ها را ببینیم.»

 

1173887


نصرتی درباره غیبت ایران در مسابقات جهانی فرانسه هم معتقد است:« نمی‌خواهم اشاره‌ای کنم که مقصر اینکه ما به مسابقات جهانی رفتیم چه کسی یا چه موضوعی است، فقط می‌خواهم از حسرت غیبت در آن رقابت‌ها بگویم و اینکه بچه‌های ایران لیاقت حضور در بزرگترین رویدادهای جهانی را دارند و حالا به هر دلیلی ما در آسیا هم چنان تیم منسجمی نشان ندادیم.»


با حضور ایمان جمالی در تیم ملی مجارستان این موضوع پیش آمد که شاید سایر بازیکنان ایرانی هم پیشنهاد کشورهای اروپایی را بپذیرند اما نصرتی می گوید:« من هیچ وقت در مورد موضوع تبعه شدن نمی‌خواهم اظهارنظری کنم چه در مورد بازیکنانی که رفته‌اند و چه در مورد بازیکنانی که در مورد آنها حرف از رفتن است. ما از زندگی آدم‌ها همه چیز را خبر نداریم و بهتر است قضاوت نکنیم. در مورد خودم هم اینکه در رمانی بسیار احترام برای ما قائل هستند و راحت می‌توانم بگویم به اندازه یک هموطن و شاید بیشتر به ما ارزش می‌گذارند اما تمام بازیکنانی که در رومانی هستیم فقط انتظار بازگشت به ایران را می‌کشیم.»

 

1173889


او در ادامه موضوع تبعه شدن بازیکنان ایرانی در اروپا را این طور به پایان رساند:« متاسفانه در سال‌های اخیر برخی کسانی که دلشان برای ایران نمی‌تپید، به محض اینکه مشکلی برای آنها پیش می‌آمد به تهدید یا واقعیت خبری از تبعه شدن خودشان در کشورهای دیگر می‌دادند که با این کار قصد برآورده کردن خواسته‌هایشان را داشتند اما من هیچ وقت نه به این قضیه فکر کرده‌ام و اگر هم کشوری به من پیشنهاد تبعه شدن بدهد اصلا آن را مطرح نخواهم کرد، چه برسد اینکه به آن فکر کنم. شاید ایران فراموش کرده که ما ورزشکاران آن هستیم اما خودمان که تا آخر عمر فراموش نخواهیم کرد که یک ایرانی وطن‌پرست هستیم.»

دیدگاه‌ها