کد خبر : 1390146 | 05 بهمن 1395 ساعت 14:14 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

۶ دوپینگی جدید در آنالیزهای مجدد

3 قهرمان وزنه‌بردار المپیکی چین دوپینگی شدند

با آزمایش مجدد نمونه‌های گرفته شده از وزنه‌برداران حاضر در المپیک‌های پکن و لندن نام ۶ وزنه‌بردار دیگر متهم به دوپینگ اعلام شد.

3 قهرمان وزنه‌بردار المپیکی چین دوپینگی شدند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، در ادامه آنالیزهای مجدد نمونه‌های گرفته شده در المپیک‌های 2008 پکن و 2012 لندن نتیجه دوپینگ 6 وزنه‌بردار زن و مرد دیگر مثبت اعلام شد که 3 نفر مربوط به المپیک پکن و 3 نفر دیگر مربوط به المپیک لندن هستند.

 

در بین اسامی اعلام شده نام اینتیگام زایروف از آذربایجان در دسته 94 کیلوگرم مردان که خودش با مثبت شدن دوپینگ نفراتی مانند ایلیا ایلین قزاق، آلکساندر ایوانوف روس و آندری دیمانوف روس به مدال نقره دست یافته بود، مثبت اعلام شد تا مدال نقره او نیز باز پس گرفته شود.

 

بدین ترتیب مین جائه کیم از کره‌جنوبی که سوم شده بود به مدال نقره می‌رسد و تاماش زیلینسکی از لهستان که به مقام چهارم رسیده بود صاحب نشان برنز می‌شود.

 

در همین وزن دوپینگ نوریار واردانیان ارمنستانی که ششم شده بود نیز مثبت اعلام شد.

 

در دسته‌های 48، 75 و 69 کیلوگرم زنان نیز هر سه قهرمانی چینی المپیک پکن دوپینگی اعلام شدند.

 

اسامی نفرات دوپینگی به شرح زیر است:

المپیک 2008 پکن:

دسته 48 کیلوگرم زنان: ژی‌ژیا چن از چین (برنده مدال طلا)

دسته 75 کیلوگرم زنان: لی کائو از چین (برنده مدال طلا)

دسته 69 کیلوگرم زنان: چان هانگ لیو از چین (برنده مدال طلا)

المپیک 2012 لندن:

دسته 63 کیلوگرم زنان: سیبل سیمسک از ترکیه (برنده مدال برنز)

 

دسته 94 کیلوگرم مردان: نوریک واردانیان از ارمنستان و اینتیگام زایروف از آذربایجان و برنده مدال نقره (سعید محمد پور در این دسته طلا گرفت)

 

 فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری نوشت:‌ ورزشکارانی که کمیته مبارزه با دوپینگ نتایج آنها را پس از رقابت‌های المپیک 2008 و 2012 در اختیار دارد، توسط مقامات کمیته بین المللی المپیک دیسکالیفه شده‌اند.

 

این ورزشکاران به نقض قوانین مربوط به دوپینگ متهم بوده و مجرم شناخته شده‌اند. سازمان Iwf برای این موارد مهلت تجدید نظر را به آنها اعلام خواهد کرد و اگر این مهلت به پایان برسد حکم صادر شده به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها