کد خبر : 1390307 | 06 بهمن 1395 ساعت 09:13 | 79.1K بازدید | 0 دیدگاه

افتخاری: 380 هزار دلار از فیفا طلب کار هستیم! 

حکم فیفا لغو شود آندو و چپاروف برمی‌گردند

رضا افتخاری، مدیر عامل باشگاه استقلال در گفتگو با رادیو ایران به تشریح حکم فیفا و همچنین واکنش باشگاه استقلال پرداخت.

حکم فیفا لغو شود آندو و چپاروف برمی‌گردند 

به گزارش "ورزش سه"، او درباره حکم صادره از سوی فیفا می گوید: «متاسفانه حکم صادره به خاطر بدهی های گذشته باشگاه بوده. با 5 بازیکن خارجی استقلال که در گذشته در این تیم بازی می کردند، تسویه حساب نشده. پرونده 4 بازیکن مفتوح است و هم اکنون اولتیماتومی که به ما داده اند و ما را از پنجره نقل و انتقالات زمستانی منع کرده اند؛ به خاطر عادل شیحی بازیکن آلمانی بوده که البته اصلیت مراکشی دارد. طلب این بازیکن هم 47 هزار دلار بوده است که از سوی باشگاه استقلال به وکیل این بازیکن پرداخت شده است.


وقتی فیفا برای پرداخت مطالبات این بازیکن به ما نامه زد، برای پرداخت این پول اعلام آمادگی کردیم؛ اما همان موقع به فیفا گفتیم ما تحریم هستیم و نمی توانیم این پول را از طریق سیستم بانکی برای عادل شیحی واریز کنیم. از فیفا خواستیم که به ما برای انجام این کار راهکار ارائه دهد که شماره حساب وکیل این بازیکن برای ما فرستاده شد. طبعا انجام این کار هم برای ما مقدور نبود به این دلیل که تحریم بودیم و در نهایت از طریق یکی از صرافی ها پول را واریز کردیم و مدارک آن را به فیفا ارائه دادیم. فیفا گفت مدارک ناخوانا است و در نهایت از طریق پست مدارک را برای فیفا ارسال کردیم. 


وقتی پیگیر شدیم دیدیم نامه ای به ما دادند و بحث محرومیت را مطرح کردند که این محرومیت در تاریخ 8 دسامبر به ما اعلام شد. ظاهرا به دلیل تعطیلات کریسمس پول دیر به دست وکیل عادل شیحی رسیده و ما در نامه ای که برای فیفا تنظیم کرده ایم به این نکته اشاره کردیم پول ما به همان دلیل دیر به دست عادل شیحی رسید که فیفا نمی تواند به ما پول برساند. یعنی تحریم. ما از فیفا بابت حضور بازیکنان استقلال در جام جهانی 380 هزار دلار طلب کار هستیم و فیفا دو سال است که نمی تواند این پول را برای ما ارسال کند. به هر صورت در نامه به این اشاره کردیم با توجه به محدودیت ها و همچنین ارسال پول برای وکیل عادل شیحی این حکم باید لغو شود. سالواتور – وکیل ایتالیایی ما پیگیر پرونده است.»


مدیر عامل باشگاه استقلال ادامه داد: «در نامه خود خطاب به فیفا گفته ایم مشکلاتی که برای ما به وجود آمده است به خاطر تحریم هایی هست که شما درست کرده اید. اگر چه تحریم در بخشی از مواردی که توافق شده برطرف شده و برخی از حساب ها باز است اما کلا برداشته نشده و متاسفانه تحریم ها شامل حال ما شد و در نهایت تاخیر بهانه ای شد که فیفا ما را از پنجره نقل و انتقالات زمستانی منع کند. ما حتی به فیفا گفتیم اجازه دهد پول را به سفارت آلمان در تهران تحویل دهیم که قبول نکردند.»
افتخاری در خصوص شرایط آندو و چپاروف بعد از صدور این رای گفت: «این دو بازیکن آزاد هستند و هر وقت محرومیت استقلال رفع شود می توانند در ترکیب قرار گیرند. ما دو بازیکن از لیست خارج کردیم تا بتوانیم این دو بازیکن را به خدمت بگیریم. آنها هم اکنون مشغول تمرین با تیم هستند و بلافاصله با لغو حکم می توانند در ترکیب تیم قرار بگیرند.»


مدیر عامل باشگاه استقلال در واکنش به این مسئله که حکم صادره از سوی فیفا قابل تجدید نظر خواهی نیست و استقلال می توانسته در مورد مقرر پول را از طریق سوئیفت بفرستد، گفت: «چنین امکانی برای ما وجود نداشت و شما حتی می توانید این سوال را از فدراسیون فوتبال بپرسید. فدراسیون فوتبال هم از فیفا طلب کار است اما به خاطر همین محدودیت ها نمی تواند پولش را بگیرد. اما اینکه می شود از بانک ها پول فرستاد سوالی است که باید از بانک مرکزی سوال شود!»


افتخاری در پایان مصاحبه اش در خصوص چند بازیکن استقلال هم صحبت کرد که از این قرار است:


*سجاد شهباززاده: دو سه هفته پیش که سجاد به تهران آمده بود صحبت هایی با او داشتم. قرار شد بعد از بازگشت به ترکیه به باشگاه مراجعه کند و رضایتنامه خود را برای حضور در استقلال بگیرد. بعد از این اتفاق به او زنگ زدم و گفتم فعلا دست نگه دار چراکه برای استقلال این مشکل پیش آمده است. 


*میثم مجیدی: این بازیکن چون در لیست خروجی علیرضا منصوریان قرار داشت قراردادش را فسخ کردیم.


*فرشید باقری: از آنجایی که این احتمال وجود دارد که موفق به استفاده از آندو نشویم از فرشید باقری خواستیم در تمرینات حاضر شود و با تیم تمرین کند که او هم این کار را انجام داد.


مدیر عامل باشگاه استقلال در پایان گفت: «استقلال بازی سنگینی در برابر السد پیش رو ندارد. البته نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم. جذب آندو و چپاروف برای همین بازی بوده که امیدوارم تا آن موقع این مشکل حل شود.»

دیدگاه‌ها