کد خبر : 1390663 | 07 بهمن 1395 ساعت 11:00 | 6.1K بازدید | 0 دیدگاه

مربی بعدی تیم ملی تکواندو چه کسی است؟

با گذشت بیش از یک ماه از استعفای بیژن مقانلو از سرمربیگری تیم‌ ملی تکواندو و گمانه زنی های مختلف بر سر انتخاب جایگزین وی همچنان تیم ملی بلاتکلیف است.

مربی بعدی تیم ملی تکواندو چه کسی است؟

به گزارش "ورزش سه"،  تیم‌ ملی تکواندو پس از حدف هر سه نماینده از گروه مردان در المپیک ریو و تنها کسب یک‌ مدال توسط کیمیا علیزاده، در جام جهانی هم بسیار دور از انتظار ظاهر شد تا جایی که بیژن مقانلو، سرمربی و غلامحسن ذوالقدر، مدیر تیم های ملی تصمیم به استعفا گرفتند و رییس فدراسیون هم با آن موافقت کرد.


پس از آن اسامی افرادی همچون سید نعمت خلیفه، فریبرز عسکری و پیام خانلرخانی به عنوان جدی ترین گزینه ای مطرح به عنوان سرمربی جدید به میان آمد.


چندی پیش پیام خانلرخانی با حکم سید محمد پولادگر به عنوان سرمربی تیم ملی پاراتکواندو منصوب شد تا انتخاب بماند بین دو گزینه باقیمانده.


آنچه تا پیش از این نشان داده است سید نعمت خلیفه در دوره های مختلف سرمربیگری تیم های ملی دانشجویان را در یونیورسیادهای مختلف برعهده داشته است و کارنامه خوبی دارد؛ اما این نشان می دهد که فدراسیون تا به حال نگاه ثابتی به این مربی توانمند نداشته است و به صورت مقطعی از وی استفاده لازم را کرده است.


به زعم بسیاری از کارشناسان و طرفداران تکواندو فریبرز عسکری در حال حاضر بهترین گزینه و شاید تنها گزینه موجود باشد که از نظر فنی و کارنامه ای مورد تایید اکثریت است.


عسکری در سال ۹۰ و پس از استعفای رضا مهماندوست در فاصله کمی تا المپیک به عنوان سرمربی انتخاب شد و از المپیک لندن با ۲ نماینده با یک‌ مدال نقره توسط محمد باقری معتمد بازگشت و پس از آن خیلی بی سر و صدا جای خود را به بیژن مقانلو داد.


فریبرز عسکری، کاپیتان اسبق تیم‌ملی که دارنده اولین مدال طلای بازی های آسیایی در هیروشیما است، در حال حاضر دبیر کمیته آموزش فدراسیون تکواندو و سرمربی تیم تکواندو یاسین پیشرو در لیگ برتر است که یوسف کرمی هم به عنوان مربی در کنار او قرار دارد. ترکیب این دو مربی امسال در لیگ برتر تکواندو تمامی معادلات را بر هم زده و با یک تیم بسیار جوان و گمنام کار را برای تیم های صاحب نامی چون دانشگاه آزاد بسیار سخت کرده اند. 


از دیگر نکات مهم در بررسی عملکرد فربیرز عسکری که به عنوان کاندیدای سرمربی، آنالیز صحیحی پیش رو می گذارد، سرمربیگری وی در تیم مقاومت سال ۸۹ است؛ سالی که به بازیکنانی همچون بهنام اسبقی، مهدی خدابخشی، احمد محمدی و... برای اولین بار تا آن حد توسط سرمربی در لیگ برتر میدان داده شد که در سال  بعد به مدعی ترین چهره های تکواندو در مسابقات جهانی تبدیل شوند.

دیدگاه‌ها