کد خبر : 1391718 | 11 بهمن 1395 ساعت 10:32 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

دردسر ترامپ برای بسکتبالیست‌های آمریکایی

بازیکنان آمریکایی که با تیم‌های بسکتبال ایرانی قرارداد داشتند و از کشور خارج شده‌اند به احتمال زیاد نمی‌توانند به ایران بازگردند.

دردسر ترامپ برای بسکتبالیست‌های آمریکایی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا با شروع به کارش قانونی جدید را تصویب کرد که طبق آن ورود مردم هفت کشور به آمریکا را محدود کرد که نام شهروندان ایرانی نیز در آن میان بود. پس از این رفتار خصمانه و نادرست وزارت امور خارجه ایران نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با تمام احترامی که نسبت به مردم آمریکا دارد برای حفظ شان مردم ایران تصمیم به اجرای اصل عمل متقابل دارد. با این اتفاق بسکتبالیست‌های آمریکایی که در ایران شاغل بودند و به دلیل تعطیلات لیگ از کشورمان خارج شده‌اند به احتمال زیاد نمی‌توانند وارد کشور شوند و قرارداد و دستمزدشان را از دست می‌دهند تا ورزشکاران خود آمریکا از جمله قربانیان اول قانون رییس جمهور خود باشند.

 

در بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده‌است:" دولت جمهوری اسلامی ایران برای پاسداری از حرمت و شأن تمامی آحاد ملت بزرگ ایران در داخل و خارج از کشور،  با رصد دقیق آثار کوتاه و میان مدت تصمیم دولت ایالات متحده بر اتباع ایران، اقدامات متناسب حقوقی، کنسولی و سیاسی معمول خواهد داشت و ضمن احترام به مردم آمریکا و تمایز میان آنها و سیاست های خصمانه دولت ایالات متحده،  برای حمایت از حقوق شهروندان خود تا زمان برطرف شدن محدودیت های توهین آمیز ایالات متحده علیه اتباع ایران، اصل عمل متقابل را اجرا می نماید."

 

هم‌اکنون جوزف جونز و جان ادوارد پرینس دو بسکتبالیست آمریکایی دانشگاه‌آزاد هستند که از کشور خارج شده‌اند و مدیربرنامه‌هایشان از وضعیت جدید ابراز نگرانی کرده چرا که به احتمال زیاد آنها نمی‌توانند دوباره به ایران بازگردند.

 

کوانتین هاسلی بازیکن آمریکایی شهرداری اراک هم که به دلیل مشکلات مالی ایران را ترک کرده بود اما قرار بود با حل این مشکلات به تیمش بازگردد اکنون با این مشکل مواجه است.

 

داکوان کوک ستاره آمریکایی تیم شیمیدر تهران نیز در تعطیلات لیگ از ایران خارج شده و مشخص نیست شرایط بازگشتش چطور خواهد بود.

 

وضعیت دو بسکتبالیست آمریکایی پتروشیمی و یک بازیکن شهرداری تبریز هنوز مشخص نیست.

 

دیدگاه‌ها