کد خبر : 1391926 | 12 بهمن 1395 ساعت 08:48 | 47.7K بازدید | 4 دیدگاه

آرزوهای کاپیتان تیم ملی افغانستان در ایران

پیوند جدید بین فوتبال ایران و افغانستان، حضور کاپیتان افغان‌ها در لیگ برتر است.

آرزوهای کاپیتان تیم ملی افغانستان در ایران

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روزنامه شهروند، باشگاه پیکان دست روی کاپیتان تیم‌ملی افغانستان گذاشت و توانست او را از لیگ مالزی به لیگ برتر ایران منتقل کند. «فیصل شایسته» از بازیکنان مستعد فوتبال افغانستان است که در هلند پرورش یافته است. او در باشگاه توئنته هلند فوتبال حرفه‌ای را آغاز کرد و بعد به هیرنفین رفت. شایسته سابقه بازی در لیگ برتر بلغارستان و تایلند را هم در کارنامه خود دارد و آخرین باشگاه او قبل از پیوستن به پیکان، پاهانگ مالزی است. شایسته با وجود این‌که فقط 26‌سال سن دارد به‌عنوان کاپیتان تیم‌ملی افغانستان انتخاب شده است. او با آرزوهای زیادی پا به لیگ برتر ایران گذاشته و می‌خواهد از این‌جا به اهداف بلندی که در سر دارد برسد. حرف زدن با این پسر با استعداد افغان با توجه به اشتراکات زبان فارسی و فارسی دری که زبان افغان‌ها است، کار سختی نبود. فیصل شایسته در گفت و گویی که با خبرنگار «شهروند» داشته درباره دلایل حضورش در لیگ ایران و احساسی که به کشور و مردم ما دارد حرف‌های جالبی زده که در ادامه می‌خوانید:

 

 از حضور در فوتبال ایران و تیم پیکان بگو. چطور شد که این تیم را برای ادامه فوتبالت انتخاب کردی؟
اول از همه این را بگویم که خیلی خوشحالم که به تیم پیکان آمده‌ام.من می‌دانم پیکان از تیم‌های قدیمی فوتبال ایران است که در فصل اخیر هم نتایج خوبی گرفته. من پیکان را هم به دلیل خوب بودن این تیم انتخاب کردم هم به دلیل این‌که لیگ ایران لیگی معتبر و دارای سطحی بالا است که می‌تواند در آینده من نقشی موثر داشته باشد. ضمن این‌که هموطنان زیادی در ایران دارم که می‌توانم کنار آنها باشم و با بازی‌های خوبم خوشحالشان کنم.

 


 قبل از این‌که به کشور ما بیایی، چه شناختی از فوتبال ایران داشتی؟
من فوتبال شما را به خوبی می‌شناسم. همیشه بازی‌های ایران را دنبال می‌کنم و پیگیر نتایج هستم. می‌دانم که ایران بهترین تیم آسیا است و همه کشورها از فوتبال ایران می‌ترسند. از قبل لیگ ایران را هم دنبال می‌کردم. لیگ شما در سطح قاره آسیا از بهترین لیگ‌ها است که کیفیت بالایی دارد.

 


  ستارگان فعلی فوتبال ایران را می‌شناسی؟
بله، می‌شناسم. ایران در اروپا بازیکنان بزرگی دارد که آینده بسیار خوبی دارند. رضا قوچان‌نژاد، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون بازیکنانی هستند که در اروپا می‌درخشند و من آنها را به خوبی می‌شناسم و بازی‌هایشان را نگاه می‌کنم.

 


  قبل از این‌که به ایران بیایی چه تصوری از کشور ما داشتی؟
2‌سال پیش هم برای برگزاری بازی تیم‌ملی افغانستان و ژاپن به ایران آمده بودم اما الان این فرصت را دارم که بیشتر کشور شما را بشناسم. ایران همان چیزی است که من تصور می‌کردم و امیدوارم روزهای خوبی در این کشور داشته باشم.

 


  قبل از آمدن به پیکان در چه تیمی بازی می‌کردی؟
من قبل از این‌که به پیکان بپیوندم در تیم پاهانگ مالزی بازی می‌کردم. وقتی با پیشنهاد پیکان روبه‌رو شدم، آن را پذیرفتم. چون دوست داشتم در لیگ ایران بازی کنم. پیکان تیم بسیار خوبی است و من مسابقات آن را دیده‌ام. امیدوارم بتوانم به این تیم کمک کنم تا نتایج خوبش استمرار داشته باشد.

 


  وقتی تیم‌ملی افعانستان برای برگزاری بازی‌های ملی به ایران آمد، هموطنان مقیم تو در ایران استقبال فوق‌العاده‌ای از تیم‌ملی داشتند. دلیل این علاقه مردم افغانستان به تیم‌ملی چیست؟
فوتبال یکی از چیزهایی است که مردم افغانستان را خوشحال می‌کند. این ورزش باعث می‌شود مردم کشور من 90 دقیقه به مشکلات و غم‌هایشان فکر نکنند و فقط از زندگی لذت ببرند. همان‌طور که می‌دانید ما مشکلات زیادی در کشورمان داریم.خانواده‌های زیادی عزیزان خود را از دست دادند و افغانستان هنوز کشوری جنگ زده و غمگین است اما فوتبال می‌تواند برای لحظاتی خوشی را به مردم ما هدیه کند. من هم خیلی خوشحالم که می‌توانم برای خوشحال کردن مردم کشورم کاری انجام دهم. امیدوارم جوری بتوانم در فوتبال پیشرفت کنم که مردم به من افتخار کنند.

 


  با حضور تو در پیکان حتماً افغان‌ها استقبال زیادی از بازی‌های این تیم خواهند کرد؟
امیدوارم که همین‌طور باشد. ما وقتی برای بازی ملی به ایران آمدیم هموطنانمان حضور فوق‌العاده‌ای داشتند و ما را شگفت زده کردند. امیدوارم آنها از من هم حمایت کنند و برای دیدن بازیهایم به ورزشگاه بیایند.

 


  از بقیه فوتبالیست‌های افغانستانی کسانی هستند که توانایی بازی در ایران را داشته باشد؟
بله، ما فوتبالیست‌های مستعدی در افغانستان داریم که اگر آموزش ببینند، می‌توانند بازیکنان خوبی شوند. آنها شایسته بازی در ایران هستند و امیدوارم من بتوانم راه را برای حضور بقیه افغان‌ها در لیگ برتر ایران باز کنم. فوتبال افغانستان با حضور بازیکنانش در لیگ‌های معتبر می‌تواند پیشرفت کند.

 

1176877

 


  فکر می‌کنی فوتبال افغانستان بتواند روزی مثل ایران پیشرفت کند؟
افغانستان برای پیشرفت فوتبالش به زمان زیادی نیاز دارد. با یک‌سال و دو‌سال نمی‌شود در فوتبال به جایی رسید و ما به سرمایه و زمان نیاز داریم. مهم این است که فوتبالیست‌های افغان در لیگ‌های معتبر بازی کنند تا بتوانند حرفه‌ای شوند.

 


  با این‌که در کشوری جنگ‌زده متولد شدی و سختی‌های زیادی را تحمل کردی اما به خوبی توانستی در فوتبال پیشرفت کنی.
بله من و همه افغان‌ها سختی‌های زیادی را متحمل شدیم. برای خود من دوری از کشورم سخت بود و دلم نمی‌خواست مردم را در ناراحتی ببینم. من به سختی تلاش کردم و جنگیدم تا در ورزش موفق باشم و نام افغانستان را مطرح کنم. امیدوارم در آینده هم بتوانم برای مردم کشورم پیام آور شادی باشم.

 


  بزرگترین رویای فوتبالی که داری چیست؟
دوست دارم روزی در فوتبال به مرحله‌ای برسم که باعث افتخار و خوشحالی مردم افغانستان شوم. رویای فوتبالی من این است که تیم‌ملی افغانستان هر روز بیشتر از قبل پیشرفت کند و در آسیا اسم و رسم خوبی به هم بزند. ما فقط فوتبال را داریم و باید از آن نهایت استفاده را برای خوشحالی مردم ببریم.

 


  در چند روزی که به ایران آمده‌ای، مردم ما را چطور دیده‌ای؟
من بسیار خوشحالم که در ایران حضور دارم. ایران کشور دوست و همسایه ما است و همیشه دلم می‌خواست در لیگ برتر ایران بازی کنم. از روزی که به ایران آمده‌ام، مردم شما برخورد بسیار خوبی با من داشته‌اند و به من محبت کرده‌اند. آنها به من می‌گویند از این‌که قرار است این‌جا فوتبال بازی کنم خوشحالند و من هم از این لطف آنها خرسند شدم.

 


  فکر حضور در لیگ‌های معتبر اروپایی را می‌کنی؟
بله، به حضور در اروپا فکر می‌کنم. هر انسانی برای پیشرفت به رؤیا نیاز  دارد و من هم رویای حضور در اروپا را دارم. من 25 ساله هستم و این فرصت را دارم که بتوانم در لیگ‌های اروپایی بازی کنم. وقتی در مالزی بازی می‌کردم آرزویم این بود که در لیگ برتر ایران بازی کنم چون لیگ کشور شما معتبر است. من می‌توانم از ایران به اروپا هم برسم و در لیگ‌های قوی‌تر بازی کنم. بعد از بازی در ایران، حضور در اروپا رویای دیگر من است.

 


  حتماً می‌دانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی ایران است.
بله، من کی‌روش را می‌شناسم و می‌دانم که او چه مربی بزرگی است. کی‌روش در سال‌های اخیر توانسته فوتبال ایران را به قدرت اول آسیا تبدیل کند و باعث پیشرفت شما شود. ایران با کی‌روش در دنیا شناخته‌تر شده و همه به این تیم احترام می‌گذارند. اتفاقاً خیلی دوست دارم کی‌روش را از نزدیک ببینم و با او صحبت می‌کنم. می‌دانم کی‌روش بهترین مشاوره را به بازیکنان شما درباره حضور در اروپا می‌دهد.

 


  صحبت خاصی باقی نمانده است؟
در روزهایی که در ایران حضور داشته‌ام استقبال خوبی از من شده است. هم افغان‌ها و هم مردم ایران در فیس‌بوک و اینستاگرام برای من آرزوی موفقیت کرده‌اند و از این‌که قرار است در لیگ ایران بازی کنم خوشحال شده‌اند. خیلی‌ها هم به‌خاطر این موفقیت به من تبریک گفته‌اند و ابراز امیدواری کرده‌اند در ایران موفق باشم.

 

دیدگاه‌ها