کد خبر : 1392507 | 14 بهمن 1395 ساعت 09:46 | 47.9K بازدید | 0 دیدگاه

ساعت 24 امشب، پایان نقل و انتقالات

ساعت 24 امشب فرصت نقل و انتقالات به پایان می رسد و بعد از این تیم ها در صورت داشتن جای خالی و عدم استفاده از سهمیه فیفا می توانند حداکثر سه بازیکن آزاد جذب کنند.

ساعت 24 امشب، پایان نقل و انتقالات 

به گزارش "ورزش سه"، درپنجره زمستانی تیم ها این فرصت را داشتند و البته تا ساعاتی دیگر هم دارند که 6 بازیکن را از لیست خارج و 6 بازیکن جدید جذب کنند اما ساعت 24 امشب با پایان این فرصت تنها تیم هایی مجاز به جذب بازیکن خواهند بود که لیست آنها جای خالی داشته باشد و پیش تر از سهمیه فیفا استفاد نکرده باشند. در این صورت مجاز به جذب بازیکن آزاد خواهند بود. بازیکنانی که در پنجره زمستانی قرارداد خود را با تیم سابق فسخ کرده باشند. 

 

 

نقل و انتقالات تمدید نمی شود 

فرصت نقل و انتقالات لیگ برتر به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. فرصتی که این بار برای تیم  های لیگ برتری متفاوت بود. برای اولین بار در فصل جاری به تیم ها اجازه داده شد که بعد از شروع بازی ها چه در دور رفت و چه در دور برگشت نسبت به تکمیل لیست خود اقدام کنند. این رویه سال هاست در فوتبال حرفه ای پیاده می شود و به این خاطر است که باشگاه ها و هم چنین بازیکنان فرصت تصحیح اشتباه را داشته باشند. 
این طور گفته می شود از آنجایی که استقلال درخواستی برای فیفا فرستاده تا محرومیت این باشگاه در استفاده از پنجره زمستانی لغو شود سازمان لیگ برتر فرصت نقل و انتقالات را تمدید خواهد کرد اما واقعیت این است که سازمان لیگ برتر چنین اجازه ای را ندارد.
حداکثر فرصتی که سازمان لیگ برتر به تیم ها برای نقل و انتقالات می تواند بدهد 28 روز یا 4 هفته است که این فرصت از 16 دی آغاز شد و امشب ساعت 24 چهاردهم بهمن به پایان می رسد.

 

 

استقلال بازیکن آزاد نمی تواند جذب کند 

بر اساس رای فعلی کمیته انضباطی فیفا با بسته شدن پنجره زمستانی باز هم استقلال قادر به جذب بازیکنان آزاد نخواهد بود. در خصوص برداشت های متفاوتی که از رای صادره وجود داشته فدراسیون فوتبال استعلامات لازم را از فیفا به عمل آورده و همان طور که سازمان لیگ برتر هم یکی دو روز پیش در بیاینه خود اعلام داشت محرومیت استقلال از پنجره نقل و انتقالات زمستانی بازیکنان سهمیه فیفا را هم شامل خواهد شد و استفاده از این سهمیه تنها منوط به نقض رای صادره خواهد بود که تا به این ساعت چنین اتفاقی صورت نگرفته است. 
هم اکنون در سایت فیفا tms به روی باشگاه استقلال بسته است و به اصطلاح امروزی ها ارور می دهد.

 

 

ایده ای که به سود باشگاه ها شد 

اجرایی کردن ایده اروپایی ها در نقل و انتقالات به سود باشگاه ها تمام شد. این فصل چه در لیگ برتر و چه در دسته اول خیلی از تیم ها بودند که بعد از عقد قرارداد با بازیکن متوجه شدند در خرید خود مرتکب اشتباه شدند و بازیکن خریداری شده به سیستم و تاکتیک تیم نمی خورد. از اینرو به راحتی و با فرصتی که در اختیار داشتند قرارداد بازیکن را فسخ و اجازه دادند که او راهی تیم دیگری شود. همین فرصت هم برای بازیکن وجود داشت. خیلی از بازیکنان هم بودند که بعد از عقد قرارداد متوجه انتخاب اشتباه خود شدند اما با استفاده از فرصتی که در اختیار آنها بود تیم خود را تغییر دادند.
پیش تر خیلی از بازیکنان ستاره در دوران آماده سازی تیم غیبت می کردند و یک هفته تا ده روز پیش از نقل و انتقالات قرارداد خود را امضاء می کردند و بعد هم با بدن ناآماده به میدان می رفتند و این به ضرر بازیکن تمام می شد. اما در این فصل شرایط به گونه ای بود که تیم ها حتی بعد از شروع بازی ها هم می توانستند بازیکن به خدمت بگیرند. از اینرو خیلی از ستاره ها احساس خطر کردند  و تلاششان بر این بود که در همان روزهای ابتدایی قرارداد خود را نهایی کنند.
به هر صورت این ایده با استقبال باشگاه ها و هم چنین بازیکنان روبرو شد و این هم طبیعی بود چون سال های سال است در فوتبال حرفه ای پیاده می شود و حتما روی آن کاوش های زیادی صورت گرفته بود که این چنین با استقبال مواجه شده است.

دیدگاه‌ها