کد خبر : 1392776 | 15 بهمن 1395 ساعت 13:21 | 98K بازدید | 0 دیدگاه

تلاش چند ماهه‌ای که به هدر رفت

جمعه شگفت‌انگیز: لیگ به فنا رفت؟

صبح جمعه را با کناره‌گیری عبدالله ویسی از سپاهان آغاز کردیم؛ سپس نوبت به انتشار خبر محرومیت تراکتور از پنجره نقل و انتقالات زمستانی رسید.

جمعه شگفت‌انگیز: لیگ به فنا رفت؟

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال ایران برای خبرنگاران این حوزه شرایطی استثنایی دارد که باید در تمام روزها از آن انتظار اخبار عجیب و غریب را داشت. بعد از ماجرای محرومیت استقلال که جدیت فیفا در پرونده‌های مطالبات مالی ایران به بازیکنان و مربیان خارجی را به ما یادآوری کرد، این بار تراکتور بود که زنگ خطر را برای باشگاه‌های عموما بی تعهد و متخلف  ایرانی به صدا درآورد.


تراکتورسازی که در لیگ امسال با تیمی متشکل پا به پای پرسپولیس پیش آمده و قرار بود روز یکشنبه جدالی برای کاهش فاصله با مدعی اصلی قهرمانی را انجام بدهد، حالا در یک شرایط ناامن گرفتار شده است. آنها در هراس‌اند که امتیازات بازی‌هایی که در آن از بازیکنان جدید استفاده کرده‌اند را از دست بدهند و همچنین نمی‌دانند آیا می‌توانند از این 3 بازیکن جدید در بازی با پرسپولیس استفاده کنند یا نه؛ این در حالی است که تراکتورسازی مشکلات دیگری را هم برای انجام دیدار مهم امسالش با پرسپولیس داشت که حالا اتفاقات مربوط به پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی و محرومیت فعلی به آنها نیز اضافه خواهد شد.


اگر تراکتورسازی مشمول تنبیهاتی مثل کسر امتیاز شود، بهترین رقابت چند ساله لیگ فوتبال ایران بین دو تیم قدرتمند لیگ، عملا پایان یافته و این مساله ضربه بزرگی به اعتبار لیگ ماست که تیم‌هایش در دست مدیرانی بودند که به امضا خود هیچ تعهدی ندارند. در پرونده تراکتورسازی، بدهی 577 هزار دلاری به یک بازیکن درجه دو پرتغالی همانقدر غیرقابل باور است که موضوع محرومیت استقلال به دلیل اهمال شخص اول اجرایی باشگاه در تعهدات پرداخت هزینه‌ای که با تاخیر انجام شد اما استقلال را از گرفتن بازیکن‌های تازه محروم کرد.


اگرچه تراکتوری ها امیدوارند که پرونده آنها با استقلال متفاوت باشد و کماکان از بازیکنان خود بهره ببرند اما آنچه در این بین اتفاق افتاده، باعث اتلاف انرژی بازیکنان و کادرفنی این تیم شده که در نهایت تعهد امسال به لیگ اعتباری دوباره بخشیده‌اند. بازیکنانی که قربانی سوءمدیریت و ندانم‌کاری های  گذشته‌اند و این بدترین سرنوشتی است که برای یک تیم و قهرمانانش می تواند اتفاق بیفتد.

دیدگاه‌ها