کد خبر : 1393014 | 16 بهمن 1395 ساعت 12:47 | 21.4K بازدید | 0 دیدگاه

قصد توهین نداشتم

هرگز از مهماندوست دعوت به همکاری نمی کنیم

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون تکواندو گفت: هرگز از مهماندوست برای همکاری دعوت نخواهیم کرد.

هرگز از مهماندوست دعوت به همکاری نمی کنیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، سیدمحمد پولادگر در رابطه با تصمیم مهاجرتی ترامپ مبنی بر امتناع از ورود شهروندان چند کشور به خاک آمریکا و مشکلاتی که این دستور برای ورزش ایران و جهان ایجاد کرده است، به این سوال مبنی بر اینکه آیا کمیته بین المللی المپیک واکنشی به این اقدام نخواهد داشت؟، پاسخ داد.

 

این عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در این رابطه خاطرنشان کرد: من خیلی دقیق در رابطه با اقدامات احتمالی خبر ندارم، اما قطعا کمیته بین المللی المپیک این اقدام آمریکا را محکوم می کند به هر حال تصمیم گرفته شده اصلا درست و اصولی نیست. رئیس جمهور آمریکا با این تصمیم به مردم و کشورهایی که پایبند به اصول دین رسمی در جهان هستند، تهمت زده است. این یک رفتار قرون وسطایی است که از سوی رئیس جمهور آمریکا سر زده و قطعا IOC آن را محکوم خواهد کرد.

 

پولادگر همچنین در رابطه با مهمترین دستورالعمل های هیات اجرایی کمیته المپیک تا پاین سال جاری گفت: البته من مسئول پاسخ به این سوال نیستم. طبق برنامه، دبیر کل کمیته المپیک به عنوان سخنگو باید در این مورد توضیح دهند، اما آنچه که من می‌دانم این است که اصلاح اساسنامه مهمترین اولویت برنامه هیات اجرایی است.

 

رئیس فدراسیون تکواندو با ابراز امیدواری از اینکه کیمیا علیزاده بتواند دوران نقاهت بعد از عمل را با بهترین شرایط ممکن سپری کرده و با آمادگی کامل به مسابقات جهانی سال بعد برسد، در رابطه با رضا مهماندوست مربی ایرانی شاغل در آذربایجان، مسائل پیش آمده در جریان المپیک و احتمال دعوت از این مربی ایرانی توضیح داد.

 

وی با بیان اینکه آن زمان در حق من ظلم و بی انصافی شد، گفت: من هرگز با صحبت هایم قصد توهین به فردی نداشتم فقط از این گله مند بودم که یک هموطن رودرروی تیم ایران قرار گرفته است در حالی شنیده بودم ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال هم برای دیدار ایران مقابل آرژانتین تیم کشورمان را ارنج نکرد.

 

پولادگر در این رابطه ادامه  داد: حتی این را شنیده ام که مربیان به این شرط پیشنهادهای خارجی را بررسی و قبول می کنند که مقابل تیم کشور خود در جریان رقابت های مختلف قرار نگیرند، اما یک ایرانی مقابل تیم ایران در المپیک، تیم کشور دیگر را ارنج کرد.

 

رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد روزی از رضا مهماندوست برای همکاری با تکواندو ایران دعوت شود؟، گفت: هرگز از مهماندوست دعوت به همکاری نمی کنیم چون در ایران مربی خوب کم نداریم. اینها افرادی هستند که در ایران برایشان خیلی هزینه شد و توانستند به این واسطه رشد کنند و از کشورهای دیگر پیشنهاد بگیرند. قبلا چنین شرایطی برای کره ای ها بود و حالا مسیر برای ایرانی ها هموارتر شده است تا هر کس بتواند از هر کجا پیشنهاد داشته باشد و برود، اما این موضوع نباید به قیمت توهین و ضربه زدن به کشورش تمام شود.

 

وی تاکید کرد: برخی از اهالی تکواندو که خارج از ایران مشغول هستند، گفته اند به آنها در ایران بها داده نمی شد، اما سوالم این است که این چه طور بها ندادن است؟ آنها از حضور در تکواندو ایران و دید باشگاهی کشورمان به حدی برجسته شدند که از دیگر کشورها پیشنهاد گرفتند. این یعنی بها دادن، معنی دیگری نمی تواند داشته باشد.

 

پولادگر که در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(ره) حضور داشت، تصریح کرد: امروز همه اینجا هستیم برای ادای دین به انقلاب و نظام اسلامی که از برکت شهدا و خون از دست رفته آنها، به دست آمده است. باید شأن کشور و نظاممان را حفظ کنیم. فکر نمی کنم از جان ارزشمندتر در وجود هیچ انسانی باشد پس باید به حرمت این جان های از دست رفته، شأن کشورمان را نگه داریم.

دیدگاه‌ها