کد خبر : 1393419 | 17 بهمن 1395 ساعت 18:54 | 40.5K بازدید | 0 دیدگاه

دیگر کشش  فوتبال را ندارم 

فیروز کریمی: شهباززاده را می‌خواهیم

صنعت‌نفت آبادان بعد از باخت‌های متوالی که به دست آورد، دست به تغییر کادرفنی زد. به این ترتیب نادر دست‌نشان که محبوبیت نسبتا خوبی در آبادان به دست آورده بود، کنار رفت و فیروز کریمی سرمربیگری صنعت‌نفت را به عهده گرفت.

فیروز کریمی: شهباززاده را می‌خواهیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایراون ورزشی ،  این اتفاق در ابتدا مشکلات زیادی برای تیم به وجود آورد. عده‌ای از هواداران شاکی بودند و اعتراضات زیادی داشتند اما پیروزی مقابل صبای قم شرایط را بهتر کرد. بعد از آن هم تساوی مقابل تیم‌های مدعی تراکتورسازی و سپاهان، آن هم در خانه حریفان نشان داد که تغییر بد نبوده و می‌توان به کادرفنی جدید اعتماد کرد. هرچند که صنعت‌نفت آبادان شکست سنگینی مقابل استقلال متحمل شد. با این جو آرام، فیروز کریمی دوست داشت هواداران در بازی‌های آینده از تیم حمایت کنند اما محرومیت به آنها اجازه نداد تا بازی نفتی‌ها در سکوت انجام شود. کریمی در مورد این بازی که با تساوی بدون گل به پایان رسید، شرایط تیمش، شکایت از تراکتور و... توضیح می‌دهد.

 

چطور شد مقابل نفت تهران به تساوی رضایت دادید؟
 ما در این بازی بد آوردیم. این بازی ارزشمند بود و شرایط ایده‌آلی داشتیم اما در زدن ضربات آخر خوب کار نکردیم و حتی تک به تک داشتیم که از دست دادیم. باید روی این مساله کار کنیم تا در بازی‌های بعدی به گل‌های خوبی برسیم و برنده باشیم.


نبود تماشاگران هم در کیفیت بازی ظاهرا تاثیر زیادی داشت.
 حضور تماشاگران به بازی گرمی می‌دهد و کاملا مشخص است که نبود آنها روی بازی تاثیرگذار خواهد بود.

 


اتفاق جالبی هم در بازی پیش آمده بود که آن هم آمدن ارسلان مطهری سمت شما بود. بازیکن نفت تهران که تعویض شده بود اما قبل از اینکه سمت نیمکت تیمش برود، سمت شما آمد و بعد روی نیمکت نشست...
 ارسلان به خاطر اینکه از پشت دروازه از زمین خارج شد تا زمان تلف نشود، از جلوی نیمکت ما داشت می‌رفت سمت نیمکت تیمش که به رسم ادب آمد و با من سلام و علیک و روبوسی کرد. ارسلان بازیکن بااخلاقی است که به لحاظ فنی هم جزو بهترین‌های ایران است.

 


شما که قبلا با این بازیکن کار نکرده بودید!
 نه اما از زمانی که ارسلان در تیم‌های پایه و امید بود دنبال جذب او بودیم که این اتفاق نیفتاد.

 


در نقل و انتقالات نیم‌فصل هم صنعت‌نفت فعالیت خوبی داشت و همچنان به دنبال جذب بازیکن است. ظاهرا به دنبال یک مهاجم هستید، این مهاجم سجاد شهباززاده نیست؟
 سجاد شهباززاده هم مدنظر ماست اما به جز او بازیکنان دیگری هم هستند که به دنبال جذب‌شان هستیم. سجاد یک مهاجم ششدانگ است که در هر تیمی می‌تواند به بهترین شکل کمک کند. امیدواریم بتوانیم این بازیکن را جذب کنیم.

 


باتوجه به بودجه باشگاه صنعت‌نفت آبادان، چقدر امید دارید این بازیکن را جذب کنید؟
 اراده جذب سجاد در باشگاه وجود دارد اما باید ببینیم در نهایت چه اتفاقی می‌افتد و خود او چه تصمیمی می‌گیرد.

 


در این مدت، ظاهرا حسن هوری هم قرارداد خود را فسخ کرد و رسما جدا شد...
 بله، هوری آمد و گفت اگر به نفع تیم است بهتر است بروم. به این صورت قراردادش را فسخ کرد و جدا شد.

 


شما از او نخواستید بماند؟
 خودش به جمع‌بندی رسیده بود که بهتر است جدا شود. با این تصمیم نمی‌شد جلویش را گرفت.

 


با توجه به اینکه ناصر سالاری در بازی‌های اخیر خیلی خوب کار کرده، با رفتن حسن هوری به دنبال جذب دروازه‌بان دیگری نیستید؟
 نه، ما دنبال جذب گلر نیستیم. درست است که هوری به هر دلیلی جدا شده اما ناصر سالاری خیلی خوب کار کرد و عملکردش را قبول داریم.

 


این روزها بحث باشگاه تراکتورسازی داغ است. شما با توجه به اینکه مقابل این تیم به تساوی رسیدید، به دنبال شکایت نیستید که 2 امتیاز دیگر به دست بیاورید؟
 نه، ما هیچ شکایتی نخواهیم داشت. ما مردانه می‌جنگیم و با تلاش و لیاقت خودمان امتیاز به دست می‌آوریم.

 


به هر حال شاید اگر بازیکنان جدید در آن بازی نبودند، صنعت‌نفت می‌توانست برنده شود...
 اتفاقا یکی از همان بازیکن‌ها به ما گل دوم را زد که شاید اگر او نبود، ما 2 بر یک می‌بردیم اما قاموس کاری‌مان این است که با تکیه به پاهای خودمان امتیاز کسب کنیم، نه با شکایت.

 


این هفته که شهرآورد خوزستان را پیش رو دارید و بازی حساس مقابل استقلال خوزستان...
 ما در این بازی قبل از هر چیزی به دنبال ارائه یک بازی خوب هستیم. استقلال خوزستان ارائه‌گر بازی زیباست و ما هم بازی‌های خوبی انجام می‌دهیم. به همین دلیل فکر می‌کنم تقابل این 2 تیم علاوه بر اینکه بازی سنگینی خواهد بود، یک بازی زیبا هم خواهد شد. ما در این بازی نگاه‌مان به همه امتیازات است و با توکل به خدا می‌رویم که بهترین عملکرد را داشته باشیم.

 


به دنبال چه رده‌ای برای صنعت‌نفت آبادان در پایان فصل هستید؟

ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم که بیشترین امتیازات را به دست بیاوریم اما در صحبتی که با مدیر باشگاه داشتیم برنامه‌ریزی ما 5 بازی به 5 بازی است. یعنی سنجش روی 5 بازی و رفتن به سوی 5 بازی دیگر. ما سعی می‌کنیم مرحله به مرحله بهتر باشیم.

 


تا الان که نتایج خوبی گرفتید...
 بله، الحمدا... ما نتایج خوبی گرفتیم. البته بازی با تیم‌های یک سوم بالایی جدول یعنی تیم‌های اول تا پنجم شرایط را تغییر می‌دهد و به صورت میانگین گرفتن یک امتیاز از این بازی‌ها ایده‌آل است. ضمن اینکه نیم‌فصل دوم بازی‌ها سخت‌تر هم می‌شود.

 


به هر حال بازی با تیم‌های پایین جدول و آنهایی که برای نیفتادن دست و پا می‌زنند هم به همین سختی خواهد بود...
 بله اما بحث قهرمانی و کسب سهمیه آسیا فرق می‌کند وگرنه تیم‌های میانه جدول هم برای رسیدن به رده‌های هفتم و هشتم تلاش می‌کنند و این رده‌ها برایشان ایده‌آل است. با این حال تلاش می‌کنیم بهترین نتایج را بگیریم.

 


قبول دارید با فیروز کریمی سال‌های قبل فرق کردید و آرام‌تر شدید؟
 من دیگر اصلا کشش ورزش را ندارم. حنجره‌ام در طول بازی اذیتم می‌کند. در بازی با نفت تهران به خاطر اینکه تماشاگر نبود خودم کنار زمین آمدم و با صدای بلند صحبت کردم که البته همین مساله باعث شد حنجره‌ام آزرده شود. در کل این وضعیت برایم سخت است و به سختی کار می‌کنم.

دیدگاه‌ها