کد خبر : 1393444 | 17 بهمن 1395 ساعت 20:29 | 50.4K بازدید | 0 دیدگاه

پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی؛

کولاکویچ مونته‌نگرویی را بیشتر بشناسیم

ایگور کولاکوویچ اولین مونته نگرویی محسوب می شود که روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران می شود اما او هم مثل گاییچ، ست کویچ، کواچ و کیاچ اصالتی یوگسلاو دارد.​​​​​​​

کولاکویچ مونته‌نگرویی را بیشتر بشناسیم

به گزارش "ورزش سه"، ایگور کولاکوویچ متولد ۴ ژوئن ۱۹۶۵ است. او والیبال بازی کردن را از سن ۱۴ سالگی در باشگاه پودگوریکا آغاز کرد و تا سال ۱۹۸۷ نیز در همین تیم به بازی کردن ادامه داد و سپس به پارتیزان بلگراد رفت و با این تیم دو بار قهرمانی و یک بار نایب قهرمانی لیگ یوگوسلاوی، دو بار قهرمانی جام حذفی این کشور و یک بار مدال نقره لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.


از سال ۹۱ تا ۹۷، کولاکوویچ چند بار بین تیم های پودگوریکا و پارتیزان بلگراد جا به جا شد و سرانجام تصمیم به بازنشستگی از دنیای بازی گرفت.


همانند دوران بازی، پودگوریکا نخستین تیمی بود که کولاکوویچ در دوران مربیگری نیز در آن حضور یافت. او از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ هدایت این تیم را بر عهده گرفت و یک قهرمانی و دو نایب قهرمانی لیگ یوگوسلاوی، دو قهرمانی لیگ مونته نگرو (پس از تجزیه یوگوسلاوی)، سه قهرمانی جام حذفی یوگوسلاوی و دو قهرمانی جام حذفی مونته نگرو را تصاحب کرد.

 

درخشش کولاکوویچ در رده باشگاهی باعث شد هدایت تیم ملی صربستان نیز به او پیشنهاد شود. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ سرمربیگری این تیم را عهده دار شد و عملکرد موفقی هم در این تیم داشت.

 

ACH وای یک تیم باشگاهی در اسلوونی دیگر تیم کولاکوویچ بود که دو قهرمانی لیگ را نیز با او کسب کرد.

 

یوگوسلاوی در سال های قبل مربیان زیادی به والیبال ایران صادر کرده است. زوران گائیچ، یوویتسا ست کوویچ و اسلوبودان کواچ کارنامه ای توام با موفقیت ها و ناکامی ها در والیبال ایران ثبت کرده اند. 

 


* افتخارات ایگور کولاکوویچ در تیم ملی صربستان:


۲۰۰۷ برنز قهرمانی اروپا


۲۰۰۸ نقره لیگ جهانی


۲۰۰۹ نقره لیگ جهانی


۲۰۱۰ برنز جام جهانی


۲۰۱۰ برنز لیگ جهانی


۲۰۱۱ طلای قهرمانی اروپا


۲۰۱۳ برنز قهرمانی اروپا

 

دیدگاه‌ها