کد خبر : 1393820 | 19 بهمن 1395 ساعت 13:50 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

حرف های متناقض در قرارداد نافرجام بسکتبال؛

بائرمن و مشحون کارگردان بزرگترین ابهام سال

پس از اینکه سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال قرارداد خود را به یک باره با فدراسیون ایران فسخ کر،د حالا دو طرف اظهاراتی دارند که تناقض بسیاری با هم دارد.

بائرمن و مشحون کارگردان بزرگترین ابهام سال

به گزارش "ورزش سه"، ماه گذشته در خبری شوکه کننده درک بائرمن آلمانی به تیمی باشگاهی در کشور خودش پیوست و بدون هماهنگی با فدراسیون ایران قراردادی جدید امضا کرد تا فسخ اتومات صورت گیرد. فدراسیون بسکتبال با محکوم کردن این حرکت از این مرد آلمانی به کنفدراسیون جهانی شکایت کرد اما بائرمن از این اقدام تعجب کرده است چرا که به بندی از قرارداد خود اشاره می کند که اختیار تام برای فسخ دارد. او در برنامه ای تلوزیونی گفته است: «قرارداد من کاملا حقوقی و بدون مشکل بود و نقصی نداشت. در آن نیز بندی وجود داشت که می‌توانستم هر وقت که خواستم، قرارداد را فسخ کنم. وقتی شنیدم که از من شکایت شده تعجب کردم.» 


پس از این اظهار نظر محمود مشحون، رییس فدراسیون بسکتبال موضعی کاملا متفاوت دارد به طوریکه با قدرت می گوید که در ترجمه صحبت های او اشتباهی صورت گرفته است. مشحون در اظهارنظراتی کاملا متفاوت نسبت به بائرمن می گوید: «بر چه اساس باید چنین کاری می  کردیم و دست مربی را تا این حد باز می گذاشتیم که هر زمان خواست برود؟ مگر می شود قراردادی آن هم چهار ساله امضا کرد اما این اختیار را به طرف مقابل بدهیم که هر زمان خواست برود؟ اصلا این موضوع با عقل و منطق جور در نمی آید.»


او در ادامه گفته است: «اول که این صحبت را به نقل از درک بائرمن شنیدم، گفتم که او دروغ گفته است اما واقعا او دروغگو نیست، با شناختی که من از شخصیت بائرمن دارم، نمی تواند دروغی به این بزرگی گفته باشد. احساس من این است که در ترجمه صحبت هایش اشتباهی صورت گرفته است. حالا یا به صورت سهوی یا عمدی؛ اینکه ما در قراردادهایمان چنین بندی را قرار دهیم محال است. از طرفی هم از بائرمن که خود یک مربی حرفه ای است بعید است که چنین حرفی زده باشد. مگر می شود در یک قرارداد حرفه ای بلندمدت، این بند غیرحرفه ای باشد. اگر اینگونه باشد که تمام کارها و برنامه هایمان از همان ابتدا روی هوا بوده است. به نظرم در ترجمه صحبت های بائرمن اشتباهی گرفته است. حتی از وی در مورد سه ماهه بودن قراردادش هم سوال شده بود اما در پاسخ ها هیچ اشاره ای به این موضوع نشده بود.»


فدراسیون ایران و مربی آلمانی نظراتی کاملا متفاوت با هم دارند و تنها دادگاه می تواند مشخص کند که حق با کدام یک بوده است اما اختلاف نظر و روایت از یک قرارداد با این سطح تفاوت غیرمنتظره بود.

دیدگاه‌ها