کد خبر : 1394071 | 20 بهمن 1395 ساعت 10:04 | 35.4K بازدید | 0 دیدگاه

پرونده ای برای تمام دروازه بان های حاضر در لیگ شانزدهم

قلعه‌چی‌ها به سرکردگی علی بیران (جدول)

از آغاز بازی های لیگ شانزدهم تاکنون ٣٢ گلر درون دروازه ها ایستادند؛ بازیکنانی که تعدادی از آنها از تیم هایشان جدا و تعدادی دیگر به نیمکت تبعید شدند.

قلعه‌چی‌ها به سرکردگی علی بیران (جدول)

به گزارش "ورزش سه"، پس از بازی های هفته گذشته لیگ برتر، سه دروازه بان حاضر در اردوی تیم ملی کماکان در صدر بهترین گلرهای لیگ قرار دارند. البته تعدادی از دروازه بان های اصلی تیم های مختلف از این تیم ها جدا شدند و تعدادی دیگر نیز به نیمکت ذخیره ها منتقل شدند و به همین دلیل جدول مربوط به گلرها برای تضییع نشدن حق دروازه بان ها از این هفته تغییراتی را در خود خواهد دید. 


با بررسی دروازه بان های حاضر در لیگ شانزدهم همراه "ورزش سه" باشید: 


•  جدول اول(اصلی): این جدول مربوط به دروازه بان هایی است که در بیش از نیمی از بازی های تیمشان به بازی گرفته شدند و هنوز هم به عنوان دروازه بان اصلی به میدان می روند. 


اول – علیرضا بیرانوند، پرسپولیس 
گلر لرستانی سرخ پوشان کماکان به بسته نگه داشتن دروازه خود ادامه می دهد، او با کلین شیتی که در دیدار برابر تراکتورسازی به ثبت رساند موفق شد تعداد دقایق گل نخوردن خود را به 568 دقیقه برساند. بیرانوند در 15 دیداری که برای سرخ پوشان به میدان رفت موفق شد در 12 بازی دروازه خود را بسته نگه دارد و تنها 3 بار اسیر مهاجمان حریف شود. به طور میانگین، بیرانوند هر 450 دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده می بیند. 


دوم – رشید مظاهری، ذوب آهن 
گلر ملی پوش ذوبی ها در بازی اخیر موفق نشد به تعداد کلین شیت های پیاپی خود ادامه دهد، مظاهری که تاکنون در 18 بازی اصفهانی ها به میدان رفته است توانسته در 10 بازی دروازه خود را بسته نگه دارد، او در دقایقی که برای ذوبی ها به میدان رفته، 10 بار دروازه خود را باز شده دیده تا در مجموع، متوسط زمان بسته نگه داشتن خود را به 162 دقیقه برساند. 


سوم – محمدرضا اخباری، تراکتورسازی
گلر جوان تراکتوری ها در دیدار اخیر این تیم نتوانست درخشش همیشگی را داشته باشد، البته اخباری با وجود اینکه سه بار دروازه خود را باز شده دید، چند بار نیز با واکنش های خود مانع گلزنی بیشتر شد، او که یکی از معدود دروازه بان هایی است که در تمام بازی های لیگ شانزدهم به میدان رفته است، تاکنون 16 بار دروازه خود را باز شده دید و در 10 دیدار نیز اقدام به کلین شیت کرد. اخباری به طور میانگین هر 123 دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده می بیند. 


انتخاب ویژه – حامد لک، سایپا 
گلر سابقا صبایی نارنجی پوشان که نیم فصل اول را در قم گذراند، در فصل نقل و انتقالات زمستانی راهی سایپا شد تا درون دروازه این تیم درخشش ویژه ای داشته باشد، لک که تاکنون در 5 دیدار برای سایپا به میدان رفته تنها یک بار دروازه خود را باز شده دید و در 4 دیدار اقدام به کلین شیت کرد.

 

1179049

 

•  جدول دوم: در این جدول دروازه بان هایی حضور دارند که تعداد بازی های کمی برای تیم هایشان به میدان رفتند اما این روزها به عنوان گلر اصلی در میدان حضور دارند. 


ناصر سالاری، صنعت نفت آبادان 
دروازه ثابت این روزهای آبادانی ها دو بازی پیش جایگزین حسن هوری شد و خود را به عنوان دروازه بان اصلی تیمش مطرح کرد، او در دو دیدار اخیر  موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد. 


محسن فروزان، صبا 
فروزان هم در فصل نقل و انتقالات زمستانی به قمی ها پیوست، او در این مدت توانست در چهار دیدار برای این تیم به میدان برود که در بعضی از آنها اقدام به کلین شیت کرد.

 

1179051

 

•  جدول سوم: در این جدول دروازه بان هایی حضور دارند که یا کمتر از پنجاه درصد بازی های تیمشان به میدان رفتند و یا تعداد بازی های بیشتر در میدان بودند اما اکنون راهی به ترکیب اصلی پیدا نمی کنند. 


در میان این دروازه بان ها می توان از بوژیدار رادوشوویچ نام برد که در دوران مصدومیت بیرانوند درون دروازه پرسپولیس ایستاد و از 5 دیداری که برای این تیم در میدان حضور داشت، در 3 بازی دروازه خود را بسته نگه داشت و تنها 2 بار اسیر حریفان شد. 


وحید طالب لو دیگر دروازه بانی است که در لیست ذخیره ها قرار دارد، او 12 بار برای فولادی بازی کرد و در 6 بازی دروازه خود را بسته نگه داشت، طالب لو 11 بار اسیر مهاجمان حریف شد اما 1 بار موفق به مهار ضربه پنالتی شد. 


محمد ناصری نیز از جمله دروازه بان هایی محسوب می شود که در بازی های زیادی برای سیاه جامگان در میدان حضور داشت اما پس از 16 دیداری که در میدان حضور داشت، اکنون به عنوان دروازه بان نیمکت نشین این تیم در لیست حضور دارد.

 

1179052

 

•  جدول چهارم: در این جدول نیز دروازه بان های جدا شده حضور دارند. 


تاکنون 6 دروازه بان از تیم های لیگ برتری جدا شده اند که در این میان 4 دروازه بان خارجی هستند. 


حسن هوری که در 16 بازی برای صنعت نفتی ها در میدان حضور داشت بیشترین بازی را در میان دروازه بان های جدا شده داشته است. 


حامد لک نیز تنها دروازه بانی است که از تیم خود جدا شد و در باشگاه دیگری به بازی پرداخت. او از صبا جدا شد و به سایپا پیوست.

 

1179050

 

شرح جدول:


دروازه بان ها به ازای هر کلین شیت نیم امتیاز مثبت و به ازای هر مهار ضربه پنالتی یک امتیاز مثبت دریافت می کنند، هر گل خورده نیز نیم امتیاز منفی برای گلرها به همراه دارد.

دیدگاه‌ها