کد خبر : 1394387 | 21 بهمن 1395 ساعت 16:57 | 22.6K بازدید | 0 دیدگاه

پنالتی اینبار به داد سایپا نرسید

گسترش 2- سایپا 1؛ فراز بر فراز!

تیم گسترش فولاد بعد از اخراج بابک حاتمی و پنالتی که سایپا به گل تبدیل کرد، مزد بازی خوبش را با دو گل گرفت و برنده مسابقه لقب گرفت.

گسترش 2- سایپا 1؛ فراز بر فراز!

به گزارش "ورزش‌سه"،  تیم های گسترش فولاد و سایپا امروز در حالی از ساعت 15 در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که هردو می خواستند روند خوب گذشته را ادامه دهند. بازی دو تیم بسیار پربرخورد بود و دو اخراجی نیز داد. در نهایت گسترش فولاد موفق شد با نتیجه دو بر یک حریف را شکست دهد و به رتبه پنجم جدول رده بندی صعود کند.

 

داور: موعود بنیادی فر     کمک ها: مهدی الوندی  و یعقوب حجتی     تماشاگر: حدود 40 نفر

 

ترکیب گسترش فولاد:


فرناندو دخسوس، مسعود ابراهیم زاده، مصطفی اکرامی(70- سیدمحسن حسینی)، بابک حاتمی، محمد نصرتی، مگنو باتیستا، علیرضا نقی زاده، محمد امین درویشی(46- یوسف سیدی)، داریوش شجاعیان، رضا خالقی فر و لوسیانو پریرا(90- محمد اوسانی).
سرمربی: فراز کمالوند

 

ترکیب سایپا:


حامد لک، عزت الله پورقاز، سیامک کوروشی، فرشاد فرجی، روزبه شاه علی دوست، حامد شیری، علی زینالی(80- علی قلی زاده)، ایوب کلانتری( 68- بوگدان میلیچ)، علیرضا علیزاده، محمدرضا خلعتبری و غلامرضا رضایی(69- رضا جعفری) 
سرمربی: حسین فرکی

 

اخطار:


فرشاد فرجی(3) محمدرضا خلعتبری(28) روزبه شاهعلیدوست(52) حامد شیری (86) از سایپا

 

مگنو باتیستا(55)از گسترش فولاد

 

 

اخراج:


بابک حاتمی (48) از گسترش فولاد

سیامک کوروشی(90) از سایپا

 

شرح بازی:


گسترش فولاد بازی را خوب شروع کرد و در دقایق ابتدایی چند بار تیم سایپا را تحت فشار قرار داد اما هرچه از زمان بازی گذشت بارش برف شدت گرفت و این هوا تاثیر مستقیمی روی روند مسابقه داشت. در اکثر دقایق نیمه نخست گسترش فولاد و سایپا بازی سرد و کسل کننده ای را ارائه کردند و موقعیت چندان خاصی نیز روی دروازه ها خلق نشد. ارسال پاس های بی هدف و حملات کم دامنه مانع این شد تا بازی زیبایی را در نیمه اول شاهد باشیم.
با شروع نیمه دوم دو تیم احتیاط را کنار گذاشتند و به سمت دروازه ها حملاتی را انجام دادند. موقعیت هایی به دست آمد و اصطلاحا یخ بازی آب شد. در همان دقایق ابتدایی نیمه اول سایپا به گل رسید. با اینکه تصور می شد گسترش 10 نفره نمی تواند کار خاصی روی دروازه سایپا برای جبران گل خورده انجام دهد اما شاگردان فراز کمالوند عالی کار کردند و نمایشی دلپذیر را ارائه دادند. آنها در حالی که یک بازیکن کمتر از حریف داشتند نتیجه را برگرداندند و حتی اگر در دقایق پایانی دقت می کردند دو گل دیگر نیز می توانستند به ثمر برسانند. در سوی دیگر زمین سایپا هم بعد از گل نتوانست بازی خوبی انجام دهد. آنها به غیر از دل بستن به تکنیک بازیکنان خود چیز دیگری نشان ندادند. در نهایت گسترش فولاد یک پیروزی دلچسب به دست آورد تا جایگاهش در جدول را بهبود ببخشد.

 

شرح گل‌ها:


یک بر صفر سایپا(حامد شیری): در دقیقه 49 مسابقه ارسال کرنر روی دروازه گسترش فولاد با اشتباه فرناندو دخسوس در خروج از دروازه همراه شد و بازیکنان سایپا به توپ ضربه زدند. بابک حاتمی روی خط دروازه توپ را با دست زد تا داور اعلام ضربه پنالتی به سود سایپا و حاتمی را اخراج کند. این اتفاق در حالی رخ داد که گسترشی ها اعتقاد داشتند قبل از خطای هند حاتمی بازیکن سایپا روی نصرتی خطا کرده است. به هر ترتیب این فعل و انفعالات چند دقیقه طول کشید و حامد شیری در دقیقه 52 پشت ضربه پنالتی قرار گرفت. او توپ را به گل تبدیل کرد و تیمش را پیش انداخت.

 

یک بر یک گسترش فولاد(مسعود ابراهیم زاده): ارسال داریوش شجاعیان از جناح چپ روی پای مسعود ابراهیم زاده نشست و او در حالی که روی خط محوطه قرار داشت با شوتی دیدنی دروازه حامد لک را فرو ریخت.

 

دو بر یک گسترش فولاد(لوسیانو پریرا): در دقیقه 76 محمد نصرتی از جناح راست توپ را روی دروازه ارسال کرد که در آستانه رفتن به اوت لوسیانو پریرا از راه رسید و برای بار دوم دروازه سایپا را باز کرد.

 

بهترین بازیکن


مدافع باتجربه گسترش فولاد در روزی که در غیاب مرتضی اسدی بازوبند کاپیتانی تیمش را بر دست بسته بود، عملکرد مطلوبی داشت. او در خط دفاع عالی بازی کرد و وقتی تیمش 10 نفره شد به کمک کارهای هجومی رفت که موفق هم بود.

 

اتفاق ویژه


تیم گسترش فولاد با پیروزی که امروز مقابل سایپا به دست آورد 29 امتیازی شد و به رتبه پنجم جدول رده بندی لیگ صعود کرد. گسترش که فصل را خوب شروع نکرده بود، حالا با قرار گرفتن در رتبه پنجم امید زیادی دارد تا بتواند شانس خود را برای کسب سهمیه آسیایی امتحان کند. در سوی دیگر میدان تیم سایپا که 3 پیروزی متوالی را پشت سر گذاشته بود، شکست خورد تا نوار پیروزی هایش پاره شود.

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 5: ضربه داریوش شجاعیان از پشت محوطه جریمه را حامد لک به کرنر فرستاد.

دقیقه 7: حرکت زیبای لوسیانو پریرا و نفوذ او به محوطه جریمه سایپا با پاس عرضی اش به بابک حاتمی همراه شد، مدافع گسترش اما در حالی که فرصت بسیار خوبی در اختیار داشت، توپ را به تور کنار دروازه کوبید!

دقیقه 27: حامد لک در بیرون از محوطه جریمه توپ را درازکش از مقابل پای درویشی مهاجم گسترش فولاد دزدید که اعضای تیم تبریزی اعتقاد داشتند او با دست توپ را زده است ولی داور چنین نظری نداشت.

دقیقه 40: ارسال بابک حاتمی از جناح راست با ضربه سر لوسیانو پریرا همراه شد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 56: ضربه رضا خالقی فر از روی خط محوطه جریمه فضای بالای دروازه سایپا را شکافت.

دقیقه 73: حرکت فوق العاده زیبای رضا جعفری ستاره جوان سایپا که با جاگذاشتن مداغ گسترش فولاد همراه بود، او را با دخسوس تک به تک کرد اما ضربه اش را دروازه بان برزیلی به کرنر فرستاد.

دقیقه 86: ضربه داریوش شجاعیان با اختلاف اندکی از بالای دروازه سایپا به بیرون رفت تا یک موقعیت خوب گلزنی از دست برود.

 

حاشیه:

 

*قبل از شروع مسابقه محمدرضا خلعتبری، هافبک تیم سایپا که نیم فصل اول را در گسترش فولاد گذراند، به سمت نیمکت آبی پوشان تبریزی رفت و با فراز کمالوند و سایر نیمکت نشینان خوش و بش کرد.
*فقط حدود 40 هوادار از بازی گسترش فولاد و سایپا دیدن کردند.
* دیدار دو تیم زیر بارش برف در هوای سرد تبریز برگزار می شود.

*در غیاب مرتضی اسدی محروم در ترکیب گسترش فولاد، محمد نصرتی بازوبند کاپیتانی این تیم را بر دست بست.

*اعلام ضربه پنالتی به سود سایپا باعث اعتراض فراز کمالوند سرمربی گسترش فولاد شد. او داور مسابقه را به کنار خط دعوت کرد و ثانیه هایی درباره آن صحنه صحبت کرد.

دیدگاه‌ها