کد خبر : 1394403 | 21 بهمن 1395 ساعت 16:57 | 115K بازدید | 0 دیدگاه

شگفتی در نقش جهان

سپاهان 0 - ماشین‌سازی 3؛ سیلی از انتهای جدول!

ماشین سازی با نمایشی کامل و بی نقص در ورزشگاه نقش جهان نتیجه ای باورنکردنی را مقابل سپاهان به دست آورد که احتمالا باعث تغییراتی روی نیمکت زردپوشان اصفهانی خواهد شد.

سپاهان 0 - ماشین‌سازی 3؛ سیلی از انتهای جدول!

به گزارش "ورزش سه"، ماشین سازی در نیمه اول توسط حسین ابراهیمی(37) به گل رسید و در نیمه دوم با نمایش عالی صادقیان توسط قاسمی نژاد(49) فاصله را دو برابر کرد. صادقیان در دقیقه 80 گل سوم تیم را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا عجیب ترین نتیجه هفته بیست و یک لیگ در نقش جهان رقم بخورد.


فولاد مبارکه سپاهان- ماشین سازی تبریز؛ ساعت 16 ؛ ورزشگاه نقش جهان اصفهان تماشاگر: حدود 5000 نفر
داور:بیژن حیدری – حسن انتظاری – یعقوب سخندان – پیمان فرخی مهر – ناظر: محمدجواد تقی پور


ترکیب سپاهان: 


مهدی امینی،موسی کولیبالی،شجاع خلیل زاده، جلال عبدی،احسان حاج صفی،محمود قائد رحمتی، میلاد سرلک(دقیقه 48 طالب ریکانی)،رسول نوید کیا(44 سرور چپاروف)،فرید کریمی،مهرداد محمدی و مسعود حسن زاده
سرمربی : عبدالله ویسی


ترکیب ماشین سازی:


مهدى اسلامى، حبیب گردانى، بهمن کامل، کاخا، ادسون، حاج محمدى، سعید قائدى فر، قاسمى نژاد، حسین ابراهیمی(68 مرتضی محفوظی)، حامد پاکدل(39 پیام صادقیان)، عزیز ابراهیم اف.
سرمربی: فرهاد کاظمی

 

اخطار:



حامد پاک دل(17) از ماشین سازی

خلیل زاده (77) جلال عبدی(83) طالب ریکانی(85) از سپاهان

 

شرح بازی:


دیدار دو تیم ماشین سازی و سپاهان با توجه به نیاز دو تیم به کسب پیروزی با موقعیت های زیادی آغاز شد و هر دو تیم در دقایق مختلف بازی شانس گلزنی داشتند. بهترین موقعیت این بازی اما با تصمیم کمک داور بازی با اعلام یک ضربه پنالتی برای سپاهان به دست آمد اما حسن زاده نتوانست این پنالتی را تبدیل به گل کند تا روزهای سیاه ویسی ادامه پیدا کند. دقایقی بعد از این پنالتی بود که اشتباه خلیل زاده در خط دفاعی باعث شد تا پاکدل با یک پاس مناسب، ابراهیمی را در موقعیت گلزنی قرار دهد تا نیمه اول با برتری یک گله میهمانان سبزپوش به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم بازیکنان سپاهان شروع طوفانی داشتند و خیلی زود اولین موقعیت خود را خلق کردند اما این موقعیت ها تبدیل به گل نشد و ماشین سازی خیلی زود با استفاده از غفلت بازیکنان سپاهان به گل دوم خود رسید. بعد از این گل بود که بازیکنان سپاهان روی به بازی احساسی آوردند اما باز هم نتوانستند قفل دروازه اسلامی را باز کنند تا در یک ضد حمله، شجاع خلیل زاده مجبور به انجام خطای پنالتی شود و با تبدیل شدن این پنالتی به گل، شکست سنگینی این بار در خانه برای سپاهان شکل بگیرد.

 

 

1179335

 

شرح گل:

 

سپاهان اصفهان 0 – ماشین سازی تبریز 1 (دقیقه 36 حسین ابراهیمی): با اشتباه شجاع خلیل زاده توپ به حامد پاکدل رسید و این بازیکن با یک پاس دقیق ابراهیمی در موقعیتی مناسب قرار داد تا ضربه بازیکن جدید سبزپوشان، ماشین سازی را به گل اول برساند.

 

سپاهان اصفهان 0 – ماشین سازی 2 (دقیقه 49 امین قاسمی نژاد): حرکت زیبای پیام صادقیان از سمت راست با یک پاس فوق العاده همراه شد تا امین قاسمی نژاد با یک بغل پای دقیق دروازه سپاهان را برای بار دوم باز کند.

 

سپاهان اصفهان 0 – ماشین سازی 3(دقیقه 80 پیام صادقیان): ضد حمله بازیکنان ماشین سازی در محوطه جریمه با خطای خلیل زاده روی محفوظی همراه شد. پیام صادقیان این پنالتی را با یک ضربه زیبا وارد دروازه سپاهان کرد.

 

 

1179332

 

بهترین بازیکن:


مهدی اسلامی در این دیدار با مهار یک پنالتی و یک موقعیت بسیار خوب در نیمه اول باعث شد تا ماشین سازی دروازه خود را بسته نگه دارد و نقش پر رنگی در این پیروزی داشت اما پیام صادقیان که به عنوان جانشین از حوالی دقیقه 30 به زمین آمد، بهترین بازیکن ماشین سازی بود. صادقیان با یک گل و یک پاس گل روز بسیار خوبی را در نقش جهان سپری کرد و بازیگردان شاگردان کاظمی در میانه میدان برای کسب این پیروزی بزرگ بود.

 

اتفاق ویژه:


ماشین سازی در هفته اول خارج از خانه برابر فولاد خوزستان به پیروزی رسید و حالا بعد از 20 هفته در نبرد هفته بیست و یکم باز هم در خارج از خانه برابر سپاهان دومین برد خود را کسب کرد. فرهاد کاظمی در بازگشت به نقش جهان، طلسم نبردن سبزها را شکست تا حالا مجموع امتیازات این تیم به 13 برسد. ماشین سازی با فرهاد کاظمی امید زیادی برای بقا در لیگ برتر دارد.

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 5: سانتر از سمت چپ حبیب گردانی در محوطه جریمه به قاسمی نژاد رسید اما ضربه بد این بازیکن با فاصله اندک موقعیت خوب سبزپوشان را از بین برود.

دقیقه 10: سانتر جلال عبدی از سمت راست در یک رفت و برگشت به مهرداد محمدی رسید اما ضربه این بازیکن با فاصله اندکی به اوت رفت تا اولین موقعیت زرد پوشان نیز تبدیل به گل نشود.

 

1179333

 

دقیقه 13: اولین حرکت ترکیبی و تمرین شده بازیکنان سپاهان بعد از چند پاس به رسول نوید کیا رسید اما ضربه این بازیکن با تکل به موقع بازیکنان ماشین سازی به کرنر رفت.

دقیقه 15: کرنر ارسالی در محوطه جریمه به کاپیتان احسان حاج صفی رسید اما ضربه بی دقت این بازیکن در بهترین موقعیت بازی را اسلامی دروازه بان ماشین سازی مهار کرد.

دقیقه 24: ضربه پنالتی مشکوکی با نظر کمک داور به نفع سپاهان اعلام شد اما این ضربه را اسلامی به خوبی مهار کرد و بازیکنان سپاهان از توپ برگشتی نیز استفاده نکردند تا بهترین بخت این تیم برای گلزنی از بین برود.

دقیقه 26: کرنر ارسالی بازیکنان سپاهان در محوطه شش قدم به شجاع خلیل زاده رسید اما این بازیکن در دهانه دروازه نتوانست توپ را تبدیل به گل بکند و باز هم مهدی اسلامی اجازه باز شدن دروازه ماشین سازی را نداد.

دقیقه 46: اولین حرکت سپاهان در نیمه دوم با حرکت انفرادی قائد رحمتی همراه شد اما ضربه این بازیکن را ماشین سازان برگرداندند و در بازگشت نیز مهرداد محمدی نتوانست توپ را تبدیل به گل کند.

دقیقه 54: سانتر زیبا چپاروف در محوطه شش قدم با ضربه سر خلیل زاده همراه شد اما این توپ با فاصله اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 67: حرکت خوب بازیکنان ماشین از مرکز زمین با دریبل زیبای قائدی فر در محوطه جریمه سپاهان همراه شد اما ضربه زیبای این بازیکن از کنار دروازه با فاصله اندک به بیرون رفت.

دقیقه 69: بازیکنان سپاهان با شوت از راه دور ریکانی برای باز کردن دروازه ماشین سازی تلاش می کنند اما ضربه زیبای ریکانی را باز هم مهدی اسلامی به زیبایی راهی کرنر کرد.

 

حواشی:

 

*پس از یک هفته شلوغ و سخت برای سپاهانی ها، عبدالله ویسی مجددا روی نیمکت این تیم نشسته است.
*چپاروف بازیکن پرحاشیه سپاهان که حضور او در اصفهان دردسر ساز شده بود، در این دیدار در ترکیب اصلی حضور ندارد.
*ویسی در این دیدار باز هم از دروازه بان جوان خود در ترکیب اولیه استفاده کرده است.

*بازی با نزدیک به 5 دقیقه تاخیر در ورزشگاه نقش جهان آغاز شد.

*جلال الدین علی محمدی بازیکن تاثیر گذار سپاهان به دلیل مصدومیت ساعاتی پیش از شروع بازی این دیدار را از دست داد.

*پیام صادقیان و حمید علی عسگری با تصمیم فرهاد کاظمی در این دیدار نیمکت نشین هستند.
*قائدی فر و گردانی دو بازیکن پیشین سپاهان پیش از شروع بازی به سمت نیمکت زردپوشان رفتند.
*هواداران سپاهان بعد از دریافت گل دوم با شعار علیه بازیکنان این تیم اعتراض خود را به نمایش سپاهان نشان دادند.
*هواداران سپاهان بعد از دریافت گل دوم شعار دادن علیه مدیرعامل و سرمربی سپاهان را آغاز کردند.
*بعد از اعلام پنالتی به سود ماشین سازی، بازیکنان سپاهان با یکدیگر جر و بحث کردند و نسبت به عدم انجام وظایف یکدیگر انتقاد داشتند.
*هواداران سپاهان دقیقه 75 شروع به ترک ورزشگاه کردند و پیش از آن نیز فرهاد کاظمی و ماشین سازی را تشویق کردند.
*قائدی فر بازیکن پیشین سپاهان در پایان بازی پیراهن ماشین سازی را از تن خود در آورد تا مشخص شود که پیراهن سپاهان را زیر پیراهن اصلی خود بر تن کرده است.

دیدگاه‌ها