کد خبر : 1394775 | 23 بهمن 1395 ساعت 09:48 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

هدف بعدی درخشش در کشورهای اسلامی است

مهماندوست: نباید با کسب مدال مغرور شویم

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی آذربایجان، گفت: خوشحالم که سال 2017 را با کسب عنوان قهرمانی در کاپ اروپا آغاز کردیم و هدق بعدی ما درخشش در بازی‌های کشورهای اسلامی است.

مهماندوست: نباید با کسب مدال مغرور شویم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس،‌ مسابقات کاپ اروپا در حالی طی چند روز گذشته به میزبانی کشور ترکیه و در شهر آنتالیا با حضور تمام کشورهای اروپایی برگزار شد که تیم تکواندوی آذربایجان در بخش مردان و بزرگسالان توانستند با کسب 4 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز در مجموع عنوان قهرمانی را کسب کنند. تیم مردان با کسب 3 طلا، 3 نقره و یک برنز سکوی قهرمانی را از آن خود کرد و تیم بانوان با کسب یک مدال طلا و 2 برنز عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را کسب کرد.

 

رضا مهماندوست  پس از کسب عنوان قهرمانی در پنجمین دوره مسابقات کاپ اروپا، اظهار داشت: خدا رو شکر که در مسابقات کاپ اروپا برای دومین بار با تیم ملی تکواندوی آذربایجان عنوان قهرمانی را کسب کردیم. این رقابت‌ها به میزبانی ترکیه و در شهر آنتالیا با حضور کشورهایی مثل اسپانیا،‌ فرانسه،‌ ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی برگزار شد. ما در مجموع در بخش مردان و بانوان با کسب چهار مدال طلا، سه نقره و سه برنز در مجموع عنوان قهرمانی را کسب کردیم.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد:‌ مسئولیت تیم بزرگسالان در بخش دختران و پسران از المپیک برزیل تا به امروز بر عهده من است، اما در رده‌های پایه مسئولیت آنها زیر نظر دیگر مربیان است البته مربیان پایه‌ها نیز زیر نظر من فعالیت می‌کنند. برنامه های آنها را من ارائه کردم اما به دلیل اینکه سالن تمرین به اندازه‌ای جا ندارد که همه با هم تمرین کنند به خاطر همین تمرینات در رده‌های مختلف متفاوت است. البته هر از گاهی به نوجوانان و جوانان فرصت این را می‌دهم که در کنار بزرگسالان تمرین کنم تا تجربه کسب کنم. به هر حال تمرین کنار قهرمانان جهان و المپیک باعث می‌شود آنها انگیزه‌های زیادی برای ادامه کار داشته باشند.

 

مهماندوست در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: در اولین رویداد سال 2017 کارمان را با قهرمانی شروع کردیم و امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد. من همیشه به نتیجه‌ای که کسب می‌کنیم فکر نمی‌کنم و به روند ادامه کسب موفقیت فکر می‌کنم. تمرکز ما حرکت رو به جلو است. به هر حال دست‌مان در آذربایجان از لحاظ بازیکن خالی است چرا که جمعیت و تعداد متقاضی برای فعالیت در رشته رزمی در کشور آذربایجان خیلی زیاد نیست. طبق برنامه‌ریزی‌هایی که من از ابتدای کارم داشتم تصمیم بر این بود که روی رده نونهالان و نوجوانان کار کنیم که این نفرات در واقع در آینده به تیم ملی بزرگسالان اضافه شود و پشتوانه خوبی برای تکواندوی این کشور شود.

 

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی آذربایجان در ادامه صحبت‌های خود گفت:‌ برنامه بعدی ما حضور در مسابقات کشورهای اسلامی است که این رقابت‌ها قرار است اردیبهشت ماه در آذربایجان برگزار شود. امیدوارم در آن رقابت‌ها نیز بچه‌ها خوش بدرخشند. من همیشه با شاگردانم صحبت می‌کنم و به آنها گوشزد می‌کنم با مدال‌هایی که کسب می‌کنید باید تجربه‌اندوزی کنید و به خاطر کسب مدال مغرور نشوید چون پس از کسب مدال کار شما تمام می‌شود و در واقع مسئولیت شما سنگین‌تر می‌شود.

 

مهماندوست در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: امروز (شنبه) یک دوره مسابقات اوپن در آنتالیا برگزار می‌شود. از همه دنیا برای حضور در این مسابقات حضور خواهند داشت. به غیر از میلاد بیگی و رادی کایوف که قهرمان المپیک هستند دیگر نفرات در این مسابقات شرکت خواهند کرد و شانس خود را امتحان می‌‌کنند. این رویداد 120 امتیاز دارد و با توجه به موضوع سهمیه المپیک احساس کردم تکواندوکاران نیاز به کسب تجربه و امتیاز این مسابقات را دارند و به آنها فرصت دادم در شیاب‌چانگ ترکیه خود را محک بزنند البته برد و باخت در این مسابقات به هیچ عنوان برای ما مهم نیست و تجربه برای ما مهم است.

دیدگاه‌ها