کد خبر : 1394942 | 23 بهمن 1395 ساعت 18:22 | 28.8K بازدید | 0 دیدگاه

مهره سفید ـ مهره سیاه

جنگ دربی را چه کسی آغاز می کند؟

مسابقه پرسپولیس و استقلال در سال های نه چندان دور یک مسابقه محتاطانه برای نباختن بود که البته این رویه با حضور مربیان جدید تا حد زیادی تغییر کرده است.

جنگ دربی را چه کسی آغاز می کند؟

به گزارش "ورزش‌سه"، کارشناسان فوتبال به کنایه دربی را به شطرنجی تشبیه می کردند که هر دو طرف آن را با مهره سیاه آغاز می کنند و تمایلی به شروع بازی ندارند. این شیوه ای بود که به دلیل استراتژی واکنشی هر دو مربی سرخابی اتخاذ می شد و تساوی های مکرری را در این مسابقه رقم زد. با این حال به نظر می رسد این روش در 2فصل اخیر تغییر قابل توجهی داشته است.


در بازی رفت این استقلال بود که در ابتدای مسابقه حمله به سمت دروازه پرسپولیس را آغاز کرد و در دیدار برگشت سال گذشته هم پرسپولیس خیلی زود با حملات سریع دروازه آبی ها را روی پاشنه چرخاند. حالا سوال اینجاست که کدامیک از دو تیم علاقمند به شروع و حمله به تیم مقابل است. امروز هم برانکو و هم منصوریان در نشست مطبوعاتی در این باره حرف زدند و هر یک ادعا کردند تیم مقابل تیم حمله کننده ابتدای بازی خواهد بود. اتفاقی که در پرسپولیس با گل هایی زودهنگام رقم خورده و در استقلال نیز در برخی از بازی ها به چشم آمده است. اگر قرار باشد یک دربی پرگل را شاهد باشیم، حمله از دقایق اولیه یکی از راه های رسیدن به این آرزوست.

دیدگاه‌ها