کد خبر : 1395046 | 24 بهمن 1395 ساعت 08:19 | 42.9K بازدید | 0 دیدگاه

تلخ و شیرین گلزنی به سرخ‌ها

9گلزن و 12گل برای استقلال در دربی‌های دهه 90

استقلال در دربی های برگزار در دهه 90 موفق شد 12 بار دروازه پرسپولیس را باز کند، گل هایی که توسط 9 گلزن به ثبت رسیده است.

9گلزن و 12گل برای استقلال در دربی‌های دهه 90 

به گزارش "ورزش سه"، امروز دربی چهاردهم دو تیم استقلال و پرسپولیس در دهه 90 برگزار می شود، پیش از این استقلالی ها موفق شده بودند با گلزنی مجتبی جباری(3 گل)، جابر انصاری(2 گل)، آرش برهانی، فرهاد مجیدی، امید ابراهیمی، اسماعیل شریفات، سجاد شهباززاده، میلاد میداوودی و فریدون زندی دروازه رقیب خود را باز کنند. 


در ادامه نگاهی می انداریم به شرایط گلزنی آبی ها در دربی های دهه 90:

 


مجتبی جباری؛ سردمداری زیدان 
جباری یکی از مهمترین مهره های آبی ها در دیدارهایی بود که این تیم دربی را نمی باخت، او در دو بازی توانست سه بار دروازه سرخ پوشان را باز کند، ابتدا در دیداری که با پیروزی دو بر صفر و در دوران مربیگری مظلومی و استیلی روی نیمکت دو تیم به اتمام رسید و سپس در دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی که جباری موفق شد پس از نود دقیقه تساوی با دو گل حیاتی در وقت های اضافه، بازی تماشایی خود را تکمیل کند. 

 

1179921

 


جابر انصاری؛ بی ادعا و غافلگیر کننده
کسی فکرش را هم نمی کرد در بین مهره های ریز و درشتی که در تیم پرویز مظلومی وجود داشت جابر انصاری تازه استقلالی شده در هر دو دربی رفت و برگشت لیگ پانزدهم گلزنی کند، گل او در بازی رفت یک امتیاز برای استقلالی ها داشت و هرچند گل او در دیدار برگشت نتوانست سودی به همراه داشته باشد اما حداقل التیامی بود بر شکست سنگین این تیم. 

 

1179926


فرهاد مجیدی؛ تو خورشیدی ولی غروب نداری
اسطوره آبی ها یکی از گل های خود به تیم رقیب را دهه نود به ثمر رساند، با اینکه مجیدی در دیدارهای مختلفی حضور داشت اما در یک بازی تماشایی از سوی استقلالی ها موفق شد یکی از دو گل این تیم را به ثمر برساند، دیداری که در ادامه ثبت چهار مقدس این تیم بود و مجیدی و جباری گلزن های استقلال بودند. 

 

1179924


آرش برهانی؛ ادامه گلزنی از دهه هشتاد
گلزن تاریخ ساز استقلالی ها که بارها و بارها با گل های خود باعث انفجار ورزشگاه آزادی شده بود در دهه نود فقط یک بار موفق به باز کردن دروازه سرخ ها شد، دیداری که استقلالی ها موفق شدند با همان یک گل به یک پیروزی ارزشمند در لیگ و ثبت یک برد دیگر در برابر رقیب شدند.

 

1179920


اسماعیل شریفات؛ جوانترین کاپیتان تاریخ باشگاه
تنها گل شریفات به پرسپولیسی ها یکی از زیباترین صحنه های تاریخ باشگاه استقلال را رقم زد، جایی که دیرترین گل رد و بدل شده در دربی ها به ثمر رسید و در دقیقه 117 شکست سنگین سه بر صفر به پرسپولیسی ها تحمیل، گل اسماعیل یک بازوبند ارزشمند سه دقیقه ای برای او به همراه داشت، بازوبندی که به شکرانه گلزنی به رقیب دیرینه توسط مجیدی بر بازوی اسی مسی شریفات بسته شد. 

 

1179927


فریدون زندی؛ زیبا اما بی اثر
زندی که دربی های زیادی را برابر پرسپولیسی ها تجربه نکرده بود خیلی بدشانس بود که روز شکستی تاریخی در میدان حضور داشت، او گل دوم دیداری را به ثمر رساند که سرخ پوشان ظرف ده دقیقه ورق را برگرداندند و توانستند سه بر دو به پیروزی برسند. 

 

1179925


میلاد میداوودی؛ گلی که به حساب نمی آید 
شاید از خود میلاد هم پرسیده شود تلخ ترین گلی که در دوران بازیگری خود به ثمر رسانده کدام است از گلی نام می برد که قرار بود شیرین ترین باشد اما در یک چشم به هم زدن تبدیل به تلخ ترین شد، او گل اول دیداری را به ثمر رساند که در نهایت با برتری سه بر دو پرسپولیسی ها به پایان رسید. 

 

1179922


سجاد شهباززاده؛ عصاره درخشش 
مهاجم سابق استقلالی ها که بازی های زیبای زیادی را برای این تیم به نمایش گذاشت عصاره درخشش خود را در جمع آبی ها در یک گل می بیند، گلی در نهایت امتیازی برای این تیم به همراه نداشت و اولین شکست امیر قلعه نویی را نیز به همراه داشت، گلی که توسط سجاد به ثمر رسید با دو گل سرخ پوشان جواب داده شد. 

 

1179928


امید ابراهیمی؛ آخرین گل آبی 
هافبک همه کاره استقلالی ها آخرین گل این تیم را درون دروازه پرسپولیسی ها کاشت دیداری که با نتیجه چهار بر دو به سود حریف به اتمام رسید و ابراهیمی از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد.

1179929

دیدگاه‌ها