کد خبر : 1395277 | 24 بهمن 1395 ساعت 19:15 | 56K بازدید | 0 دیدگاه

پسرتودار شیراز ؛ ستاره نبرد 84

گزارش ویژه : خوب، بد و زشت داربی

دربی 84 پایتخت با حاشیه های فراوان و در یک دیدار جذاب به سود تیم استقلال به پایان رسید.

گزارش ویژه : خوب، بد و زشت داربی

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو همانطور که پیش بینی میشد بازی را طوفانی شروع کردند و در همان ابتدای بازی نیز به گل رسیدند. اما تیم جوان منصوریان که در هفته های اخیر فراتر از پیش بینی ها ظاهر شده بود دست به کار بزرگی زد و  نتیجه یک بر صفر باخته را با یک بازگشت بزرگ با اختلاف یک گل به سود خود به پایان برد. این دربی پر حاشیه نکات فراوانی داشت که در این مطلب می خواهیم خوب، بد ،زشت آن را معرفی کنیم.

 

خوب

 


علیرضا منصوریان 


سرمربی استقلال از گل زودهنگام تیمش جا نخورد و با اصرار روی ضعف‌های تاکتیکی پرسپولیس این نبرد بزرگ را به سود تیم خود تمام کرد. این مسابقه از بهترین کوچینگ‌های منصوریان در تاریخ مربیگری اوست. کاری که منصوریان کرد، بازگشت از اوج ناامیدی و پیروزی بزرگی که هواداران استقلال را تا انتهای لیگ سربلند نگه خواهد داشت. منصوریان حالا خود را آماده رقابت‌های آسیایی می‌کند، جایی که بزرگی‌اش بیشتر به چشم خواهد آمد.

 

 

1180180

 

 

کاوه رضایی

 

کاوه رضایی که در ابتدای فصل تا آستانه پیوستن به پرسپولیس نیز پیش رفت در چرخشی ناگهانی به استقلال پیوست و امروز با گل و عملکرد فوق العاده اش استقلالی ها را بابت به خدمت گرفتتش بیش از پیش خشنود کرد. رضایی علاوه بر آنکه با دوندگی بی امانش نفس مدافعان پرسپولیس را بریده بود گل سوم تیمش را به زیبایی هرچه تمام تر به ثمر رساند تا حکم پیروزی تیمش را در همان نیمه اول امضا کند.

 

 

1180179

 

 

امید نورافکن

 

امید نورافکن در نیم فصل اول به دلیل حضور در تیم ملی جوانان زیاد فرصت بازی به او نرسید، اما در نیم فصل دوم یکی از چهره های جوان مورد اعتماد منصوریان بوده است. نورافکن در دیدار برابر السد مامور مهار ژاوی هرناندز ستاره گران قیمت این تیم قطری شده بود و به خوبی توانست از عهده انجام وظایف محوله برآید. درخشش این بازیکن 19 ساله در دیدار مقابل پرسپولیس ادامه پیدا کرد و تاثیرگذاری او در ثبت گل سوم استقلالی ها غیرقابل انکار است؛ ضمن اینکه دوندگی های بی امان او در کنار امید ابراهیمی که مکمل یکدیگر در خط جلویی دیوار دفاعی استقلال بودند، هافبک های خلاق پرسپولیس را کلافه و سردرگم کرده بود.

 

 

1180225

 

 

زوج برزیلی دفاع


رابسون جانواریو و لئاندرو پادووانی در یکی از بهترین روزهای این فصل مقابل فشار خردکننده پرسپولیس تنها یک بار تسلیم شد، اگرچه چاشنی شانس هم به کمک استقلال آمد تا دروازه این تیم بیش از دو بار باز نشود. با نمایشی که پادو و جانواریو از خود ارائه کردند کار برای مجید حسینی جوان که می‌خواهد به ترکیب بازگردد، سخت‌تر از همیشه خواهد بود.

 

 

 

فرشید اسماعیلی

 

فرشید اسماعیلی پدیده 23 ساله استقلال که به علت قدرت دوندگی بیشترش نسبت به حقدوست جایگزین این بازیکن شده بود با یک شوت دیدنی خودش را به اثبات رساند و در زمانی که استقلالی ها زیر فشار قرار داشتند با گلش به کمک آبی پوشان آمد. اسماعیلی علاوه بر این پاس گل دوم تیمش را نیز برای قربانی ارسال کرد. برای قرار گرفتن در لیست خوب های دربی یک گل و یک پاس گل کافی نیست؟!

 

 

1180057

 


صادق محرمی 

 

دفاع راست جوان پرسپولیس علیرغم پیش بینی ها نه تنها پاشنه آشیل قرمز ها در این دیدار نبود، بلکه با نمایش درخشانش مانع هر گونه هجوم استقلالی ها از منطقه تحت سیطره او شد تا از میان بازیکنان پرسپولیس بالاترین نمره را در دربی 84 به اسم خود کند. محرمی با نمایش خوبش برابر استقلال می تواند خود را به برانکو و ترکیب پرسپولیس تحمیل کند. 

 

 

1180200

 

 

بد

 

برانکو ایوانکوویچ 


سرمربی پرسپولیس امروز به انتظار بزرگی که از او می‌رفت عمل نکرد تا از یک مسابقه حساس دیگر هم با شکست بیرون بیاید. البته شکی نیست که کارنامه مربیگری برانکو همچنان درخشش است و تحت تاثیر این شکست قرار نخواهد گرفت اما بی‌احتیاطی سرمربی سرخ‌ها برخلاف رویه‌ای که همیشه به آن عمل می‌کند، در رقم خوردن این شکست تاثیرگذار بود. او حالا باید به این سوال جواب دهد که چرا به این اندازه ترکیب تیمش را دستخوش تغییر کرد.

 

 

 


علیرضا بیرانوند


نزدیک به 600 دقیقه کلین شیت متوالی و دریافت تعداد گلی کمتر از انگشتان یک دست در طول فصل اعتماد به نفس فوق العاده به دروازه بان پرسپولیس داده بود اما یک عملکرد نه چندان خوب در حیثیتی ترین بازی لیگ باعث شد تا بیرانوند مورد انتقادهای زیادی قرار بگیرد. روی دو گل اول استقلال بیرانوند چالش مانکن را اجرا کرد و در گل سوم هم با پرتاب بلند نمایشی اش مسبب ضد حمله ای از سوی تیم استقلال شد و در ادامه هم نتوانست عکس العمل مناسبی روی ضربه فنی رضایی داشته باشد تا با سه گل خورده در یک نیمه نسخه تیمش پیچیده شود. این ضعیف ترین نمایش بیرانوند در طول فصل بود. 

 

 

 

 

حسین ماهینی

 

عملکرد ضعیف حسین ماهینی در میانه میدان و در پست غیر تخصصی اش باعث شد طرفداران پرسپولیس بارها از کمال کامیابی نیا یاد کنند و بابت محرومیت او در این دیدار افسوس بخورند. ماهینی علاوه بر آنکه مقصر اصلی گل اول استقلال بود، در طول 90 دقیقه نه در حمله و در دفاع بازیکن تاثیر گذاری نشان نداد. ماهینی هم در پست غیر تخصصی یکی از ضعیف ترین نمایش های فصل اش را به نمایش گذاشت.

 

 

 

 

خسرو حیدری

همانطور که منصوریان و تیم آنالیز استقلال پیش بینی کرده بود غیبت غفوری و بازگشت حیدری به پست دفاع راست باعث دردسر آبی ها شد و آنها خیلی زود و در 5 دقیقه ابتدایی بازی از سمت راستشان آسیب دیدند و روی ارسال مسلمان ، سروش رفیعی گل اول سرخپوشان را به ثمر رساند. تنها چند دقیقه بعد بود که امیری هم با استفاده از ضعف حیدری یک موقعیت مسلم گلزنی برای طارمی ایجاد کرد که مهاجم پرسپولیس آن را از دست داد تا اختلاف دو برابر نشود. چند سانتر ناموفق در نیمه اول و تعویض زود هنگام در نیمه دوم باعث شد تا حیدری دربی خوبی را از نظر شخصی پشت سر نگذارد. 

 

 

 

مهدی طارمی


به مانند تمام روزهای فصل ، طارمی بی دقت و سر به هوا ظاهر شد و از دست دادن دو موقعیت صد در صد گلزنی و عملکرد نه چندان تاثیر گذار او در خط حمله سرخپوشان از عوامل اصلی شکست پرسپولیس در دربی 84 بود. طارمی در همان 15 دقیقه ابتدایی مسابقه می توانست اختلاف را دو برابر کند و خیال برانکو را راحت کند اما بی دقتی او فرصت طلایی را از سرخپوشان گرفت. طارمی یکسال پیش و در جریان پیروزی 4 گله پرسپولیس، ستاره اصلی تیمش لقب گرفت و اکنون اسمش در لیست بدهای دربی قرار می گیرد. 

 

 

 

 

زشت


تماشاگرنماها!

 

پرتاب پرتقال، آب معدنی و استفاده از مواد محترقه صحنه های زشتی را در دربی 84 پایتخت به تصویر کشید تا رفتار طرفداران در لیست زشت های ما قرار بگیرد. اگر از الفاظ رکیکی که در طول بازی سر داده شد فاکتور بگیریم مدت ها بود در ورزشگاه آزادی از پرتاب نارنجک خبری نبود که متاسفانه دوباره پای آن به این ورزشگاه باز شد.

 

 

 

 

اتفاقات دقایق پایانی

رفتارهای زشت رحمتی، مسلمان و حسینی باعث شد در اواخر دیدار اتفاقات ناخوشایندی رقم بخورد و درگیری های شدیدی بین بازیکنان رقم بخورد. درگیری هایی که به قول سرمربی استقلال می توانست باعث اخراج 5 بازیکن از دو تیم شود. به هر روی پس از برگزاری مهمانی عجیب قبل از مسابقه، درگیری های خشن بازیکنان در ذوق بینندگان میزد.

 

 

دیدگاه‌ها