کد خبر : 1395312 | 24 بهمن 1395 ساعت 20:52 | 108.9K بازدید | 0 دیدگاه

پایان پروژه برانکو؟

شماره 10 دفاع چپ نمی‌شود (عکس)

پرسپولیس از ابتدای فصل در دفاع چپ خود دچار مشکل بود و در نهایت در حساس‌ترین دیدارها این وظیفه را برعهده شماره 10 تیم خود قرار داد.

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ که در ابتدای فصل تنها مدافع چپ خود را به پست دفاع میانی برده بود، ضعف و خلا بزرگی را در این پست پشت سر گذاشته است.


با توجه به مصدومیت محمدامین آرام طبع به عنوان تنها مدافع تخصصی چپ پای این تیم، این محسن ربیع خواه بود که با تغییر پست راهی سمت چپ شد و با انتقادات فراوان تا پایان نیم فصل جایگاه خود را در این جناح تثبیت کرد. با مصدومیت ربیع خواه اما فرشاد احمدزاده و حسین ماهینی به تناوب در این پست به میدان رفتند. دو بازیکنی که پست تخصصی‌شان فارغ از این شرح وظایفی بود که اکنون در اختیار گرفته بودند. حسین ماهینی البته در روزهای ابتدایی فوتبالش در استقلال اهواز این پست را نیز تجربه کرده بود و شماره 10 اما در اولین تجربه اش یک اخراج در کارنامه خود ثبت کرد. با این حال فرشاد احمدزاده در روزی که تراکتورسازی از نظر روحی و روانی با توجه به مشکلات پیاپی در راستای محرومیت در نقل و انتقالات و خطر کسر امتیاز پیش روی خود می دید توانست عملکرد فوق العاده ای در پست مدافع چپ از خود به جا بگذارد تا همگان را امیدوار به ظهور بازیکنی جدید، شاید چیزی شبیه مهرداد پولادی و البته تکنیکی‌تر کند.

 


اما دربی هشتاد و چهارم از راه رسید؛ جدالی که حیثیتی تر از آن است که بخواهیم به فاصله 13 امتیازی دو تیم پیش از آغاز دیدار و شرایط نابسامان استقلال در نقل و انتقالات فکر کنیم. برانکو در این دیدار هم با تکیه بر تجربه موفقش برابر تراکتورسازی بار دیگر تصمیم گرفت تا از فرشاد احمدزاده به عنوان بازیکن شماره 10 این تیم در دفاع چپ سود ببرد. اتفاقی که منصوریان را به خواسته‌هایش برای رسیدن به گل‌های این بازی رساند. کافی است نگاهی مجدد به گل‌های استقلال و موقعیت‌های این تیم داشته باشیم و به این یقین برسیم که شماره 10 هیچ وقت مدافع چپ نمی‌شود و شاید باید از تکه کلام علی دایی سود ببریم و بگوییم آخر کجای دنیا یک مدافع چپ شماره 10 می شود؟


فرشاد احمدزاده با خصوصیات فوق العاده اش در فاز تهاجمی و حتی تمجید برانکو با توصیف او با عنوان مسوولیت‌پذیر، بیشتر در فضای روبروی حریف و دروازه آنها خطرناک است و هیچ وقت نباید او را در دفاع چپ محصور کرد.

 

 

 

(عکس از: امیرحسین خیرخواه)

 

دیدگاه‌ها