کد خبر : 1395425 | 25 بهمن 1395 ساعت 12:22 | 32.4K بازدید | 2 دیدگاه

فشرده‌سازی، حربه دفاع استقلال

برای برد در دربی استقلال نقشه های تاکتیکی بسیار زیادی داشت از جمله فشرده سازی در ساختار تدافعی برای مهار قدرت تهاجمی رقیب دیرینه.

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان با شناخت کامل از قدرت تهاجمی پرسپولیس خوب می دانست برای برتری مقابل رقیب دیرینه باید تفکرات تاکتیکی خاصی به خصوص در ساختار تدافعی خود داشته باشد از همین رو مثل تمام تقابل های قبلی از جمله بازی نفت با پرسپولیس در هفته های پایانی فصل گذشته این بار هم سیستم دفاعی تیمش را فشرده تر از همیشه روانه جنگ با مهاجمان رقیب کرد.

 

1180318


در سیستم تدافعی استقلال که بارها در دربی شاهد آن بودیم اتوبوس مدافعان این تیم فشرده تر از همیشه در مواقع هجوم پرسپولیس عمل می کرد به خصوص در ضربات ایستگاهی که نصیب سرخپوشان می شد رابسون و پادووانی به عنوان مهره های کلیدی تمام ضربات سر اول را می زدند و زکی پور و دو هافبک دفاعی هم وظیفه کنترل ضربات بعدی و سایر عوامل تهاجمی پرسپولیس را داشتند.


پادووانی به عنوان باتجربه ترین عنصر تدافعی استقلال در طول 90 دقیقه همه ضربات سرو جنگ های هوایی را از مهاجمان پرسپولیس برد ضمن این که رابسون هم در مباحث سرعتی و پوششی فوق العاده عمل کرد. زکی پور و تا حدودی خسرو حیدری هم در چپ و راست توانستند جز یک اشتباه آن هم در صحنه گل پرسپولیس در سایر دقایق از عهده وظایف خود بربیایند تا استقلال به نتیجه ای فوق تصور در مقابل رقیب دیرینه اش برسد.

دیدگاه‌ها