کد خبر : 1395642 | 26 بهمن 1395 ساعت 09:15 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

نتیجه خادم‌الشریعه برای خودش و شطرنج ایران ناامید کننده بود

سوکولوف: حجازی‌پور بدشانس بود

سرمربی تیم ملی شطرنج بانوان ایران گفت: حجازی‌پور بدشانس بود که نتوانست به مرحله بالاتر در مسابقات قهرمانی بانوان جهان صعود کند.

سوکولوف: حجازی‌پور بدشانس بود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، پس از توافق فدراسیون شطرنج با ایوان سوکولوف، مربی هلندی هدایت تیم ایران در مسابقات قهرمانی زنان جهان را بر عهده گرفت. پس از اینکه سه نماینده ایران (حجازی‌پور، پورکاشیان، خادم‌الشریعه) از دور رقابت‌های قهرمانی بانوان جهان کنار رفتند سوکولوف درخصوص عملکرد آنها اظهار داشت: از میترا حجازی‌پور انتظار مبارزه خوب و شانس برای صعود داشتم که وی هم در این مسیر قرار داشت، اما او بدشانس بود که نتوانست از این مرحله عبور کند.

 

وی ادامه داد: حجازی‌پور موفق شد در 4 مسابقه از 9 بازی که با حریف خود که البته ریتینگ بالاتری هم از وی داشت به پیروزی برسد؛ بنابراین خیلی بد شانس بود که نتوانست به مراحل بالاتر برسد. در بازی حیاتی رستاخیز هم در حالی که برتر بود ساعتش افتاد و بازنده شد. در مجموع وی عملکرد عالی داشت و تنها با بدشانسی نتوانست به مراحل بالاتر برود.

 

سرمربی تیم ملی شطرنج ایران درخصوص عملکرد آتوسا پورکاشیان عنوان کرد: پورکاشیان هم عالی بازی کرد. وی برابر حریفی به میدان رفت که ریتینگ بسیار بالاتری نسبت به او داشت؛ او در بازی اول مساوی کرد و در بازی دوم در حالی که می‌توانست بازی را نگه دارد با یک اشتباه فاحش شکست خورد. 

 

سوکولوف با اشاره به عملکرد خادم‌الشریعه خاطرنشان کرد: نتیجه سارا برای شطرنج ایران و خودش ناامید کننده بود. فکر می‌کنم علت این اتفاق هم آماده‌سازی بد او بود. خادم‌الشریعه در مسابقات جبل‌الطارق و لیگ ایران بازی کرد و به صورت جدی آماده نشده بود که نتیجه این اتفاقات را هم دیدیم.

دیدگاه‌ها