کد خبر : 1395739 | 26 بهمن 1395 ساعت 14:40 | 32.2K بازدید | 1 دیدگاه

گزارش:

از سویا تا پاریس، در جستجوی راهی برای مهار مسی

یک سال پیش بود که اونای امری، سرمربی حال حاضر PSG در نشستی بین مربیان فاش ساخت که راهی برای گل نشدن ضربات آزاد مسی پیدا کرده است.

از سویا تا پاریس، در جستجوی راهی برای مهار مسی

به گزارش "ورزش سه"، یک سال پیش در کنفرانسی که به همت آژانس خبری EFE ترتیب داده شده بود، امری در جمع مربیان حاضر در کنفرانس فاش ساخت که به یک راه مناسب برای ممانعت از گل شدن ضربات آزاد مسی دست یافته ولی در آخرین لحظه از اجرای آن پشیمان شده است.

 

 

1146329

 

 

این اعتراف چند روز پس از دیدار بارسلونا و سویا در لالیگا بیان شد؛ وقتی که مسی توانسته بود روی یک ضربه کاشته در نوکمپ دروازه سویا را باز کند.

لیونل مسی کابوس همیشگی اونای امری بوده؛ چه زمانی که مربیگری آلمریا را بر عهده داشت و چه بعدها در قامت مربی والنسیا و سویا. فوق ستاره آرژانتینی در 25 رویارویی با تیم های تحت هدایت امری توانسته 21 گل به ثمر برساند؛ از جمله سه گل از روی ضربات کاشته در فصل گذشته.

مسی در سوپرکاپ اروپا 2 گل و در لالیگا نیز یک گل با ضربات آزاد به سویای تحت هدایت امری زد؛ در حالی که شاید اگر این مربی از متد جدیدش رونمایی می کرد، مانع از به ثمر رسیدن یکی از ضربات کاشته مسی می شد.

 

امری در آن نشست فاش ساخت که در تمرینات روی چیدن دیوار دفاعی روی خط دروازه به جای 9 متری توپ، بارها کار کرده بود. او این ایده را از تیم دوم نیس در یکی از بازی های دسته دوم فرانسه الهام گرفته بود.

 

 

1180591

 

 

توضیحات تکمیلی امری چنین بود:« حالا یک قانون جدید در هنگام ضربات آزاد وجود دارد. داورها مقابل دیوار دفاعی خط می کشند و به این طریق امکان فریب دادن وجود ندارد. دیگر مدافعان مثل سابق نمی توانند یکی دو متر جلوتر آمده و دید ضربه زننده را محدود کنند.

حالا همه مربیان به فکر این هستیم که چه روشی اختراع کنیم تا بتوانیم هنر بازیکنانی چون مسی روی ضربات کاشته را محدود کنیم.

 

تیمی در فرانسه به نام نیس B از روش جالبی در یکی از بازی های خود استفاده کرد و ما روش آنها را تحت بررسی قرار دادیم. در یکی از دیدارهای این تیم، دیوار دفاعی روی خط و زیر تیر دروازه چیده شد؛ نه در فاصله 9 متری توپ و اتفاقا نتیجه هم داد.

به این نتیجه رسیدم که این روشی مناسب برای مقابله با ضربات کاشته مسی خواهد بود. او دو گل به این طریق در سوپرکاپ اروپا به ما زده بود. در تمرینات روی این مساله کار کردیم ولی در مورد اجرایش تردیدهایی داشتم. به خودم می گفتم یا این روش جواب می دهد و ما را معروف خواهد کرد یا اینکه مورد تمسخر همه دنیا قرار می گیریم.

قبل از بازی با بارسلونا در رختکن به بازیکنان گفتم که این روش را رها کرده و همان فاصله 9 کمتری با توپ را رعایت کنید. ان روش را پیاده نکردیم و متاسفانه مسی بازهم روی ضربه آزاد به ما گل زد.»

 

 

1180592

 

 

امری که حالا مربی پاری سن ژرمن است، امشب یک بار دیگر با بارسلونا و مسی روبرو خواهد شد. او در نشست خبری این بازی و در پاسخ به سوالی در مورد استفاده از دیوار دفاعی روی خط دروازه پاسخ منفی داد؛ با این حال منکر این نشد که برای کنترل مسی برنامه هایی دارد. 

 

پاریسی ها روی شناخت بالای امری از بارسا و مسی حساب ویژه ای باز کرده اند و امیدوارند طلسم بارسلونا را در فصل جاری بشکنند اما خیلی مواقع نبوغ ستاره هایی چون مسی، هر برنامه ای حتی برنامه های مربی خوش فکری چون امری را نیز ناکام می گذارد.

به انتظار بازی جذاب امشب PSG و بارسا.

 

منبع : موندودپورتیوو

دیدگاه‌ها