کد خبر : 1396002 | 27 بهمن 1395 ساعت 13:59 | 27.4K بازدید | 0 دیدگاه

تکمیل تیم آبیِ مرفاوی؛

خریدهای استقلالی به داد صبا می‌رسند

صمد مرفاوی پنجمین خرید جدیدش را نیز از بین بازیکنان سابق استقلال انتخاب کرد تا تیم او قدرت بیشتری در ادامه فصل پیدا کند.

خریدهای استقلالی به داد صبا می‌رسند

به گزارش "ورزش سه"، صبای قم دور رفت لیگ برتر را با کسب فقط 9 امتیاز و قرار گرفتن در رده پانزدهم جدول به پایان برد که این عملکرد در تاریخ این تیم بی‌سابقه بود اما نیم‌فصل دوم برای آنها متفاوت شد طوری که توانسته‌اند از 6 مسابقه گذشته صاحب 10 امتیاز شوند و شرایط‌شان را در پایین جدول بهتر کنند.


امسال صبا بیشتر از هر فصل دیگری با مشکل مالی مواجه بود که همین مسئله موجب شد حامد لک، مسعود حق‌جو، هاشم بیک‌زاده، کریم اسلامی، وحید علی‌آبادی و پویا سیف‌پناهی که جزو نفرات اصلی این تیم به حساب می‌آمدند، از جمع شاگردان صمد مرفاوی جدا شوند ولی این باشگاه توانست با عملکردی قابل قبول در نقل و انتقالات برای جایگزینی آنها اقدام کند.


صمد مرفاوی در نقل و انتقالات نیم‌فصل دست روی بازیکنانی گذاشت که بیشتر از مسائل مالی، به دنبال بازی کردن و بازگشت به شرایط خوب‌شان در لیگ برتر بودند و به همین منظور فهرستی به باشگاه صبا داد که بیشترشان را استقلالی‌های سابق تشکیل می‌دادند.


صبا ابتدا امید نظامی‌پور مدافع سابق گسترش فولاد که نیم‌فصل خوبی در خونه به خونه بابل سپری نکرده بود را گرفت تا مشکل سمت راست خط دفاعی را برطرف کند و قاسم دهنوی بتواند یک خط جلو رفته و به جای مدافع راست، در پست تخصصی‌اش به میدان برود.


محسن فروزان دروازه‌بان و حنیف عمران‌زاده مدافع پیشین استقلال هم که مثل نظامی‌پور در نیم‌فصل اول نتوانستند بازی‌های زیادی برای خونه به خونه انجام دهند خریدهای بعدی صبا بودند تا این تیم کمی خلا بازیکنان جداشده را پُر کند.


علیرضا رمضانی، هافبک سابق استقلال نیز چهارمین بازیکن جدید صبا نام گرفت که به صورت قرضی از تراکتورسازی به تیم قم اضافه شد و پس از آن هم مهرداد بایرامی از ماشین‌سازی به صبا آمد.


میثم مجیدی مدافع چپ استقلال هم که در نیم‌فصل اول تنها در یک بازی برای تیم علیرضا به‌عنوان جانشین به میدان رفت، ششمین خرید صبای قم بود تا از بین نفرات تازه وارد تیم صمد مرفاوی، 4 بازیکن سابقه حضور در استقلال را داشته باشند.


مرفاوی با بهره‌گیری از بازیکنان جدیدش در نیم‌فصل دوم سه پیروزی، یک تساوی و دو باخت داشته که بدون شک خریدهای صبا در کسب این نتایج بی‌تاثیر نبوده‌اند.


امروز هم روزبه چشمی به‌عنوان سهمیه آزاد به صبای قم پیوست تا جمع استقلالی‌های سابق در تیم صمد مرفاوی جمع شود و او امیدوارتر به ادامه فصل و بقا در لیگ برتر باشد.


با اضافه شدن فروزان، عمران‌زاده، رمضانی، مجیدی و حالا چشمی تعداد استقلالی‌های سابق صبا با احتساب صمد مرفاوی سرمربی، کریم بوستانی، مربی دروازه‌بان‌ها؛ همچنین رضا عنایتی مربی- بازیکن قمی‌ها به عدد 8 می‌رسد که در نوع خود جالب توجه است.

دیدگاه‌ها