کد خبر : 1397373 | 02 اسفند 1395 ساعت 14:30 | 202.5K بازدید | 8 دیدگاه

یادداشت:

غم درون مسی، آغازی برای یک پایان

برای اولین بار و شاید نه برای آخرین بار، لیونل مسی پس از زدن گل پیروزی بخش بارسا به لگانس در دقیقه 90، خوشحال نشد و شادی گل همیشگی خود را انجام نداد. چه بر سر بارسا آمده که مسی گل خود را هم جشن نمی گیرد؟

غم درون مسی، آغازی برای یک پایان

به گزارش "ورزش سه"، بحث بر سر اخراج یا ماندن لوئیس انریکه را رها کنید که تمرکز روی این مساله ساده ترین کار ممکن است.

نه اینکه علاقه زیادی به انریکه داشته باشم؛ بلکه شیوه ای که بارسا شب گذشته برابر لگانس به میدان رفت و سبک بازی زجرآور این تیم، بیش از هر چیزی، ناشی از مشکلات روحی بازیکنان بود و منشا تکنیکی-تاکتیکی نداشت.

 

 

1182149

 

 

بارسلونای دیشب، کاریکاتوری از یک تیم واقعی بود؛ چه تیمی، چه انفرادی. فقط در یک ربع انتهایی بازی و پس از گل تساوی لگانس بود که فشار لازم برای رسیدن به گل دوم را وارد کرد و در نهایت به هدف خود هم رسید؛ هرچند از روی نقطه پنالتی (روی صحت آن هم شک دارم).

 

این یک پیروزی با طعم شکست بود؛ بردی با پنالتی دقیقه 90 مسی که حتی آن را جشن هم نگرفت. به خاطر شرمساری از نحوه بازی بارسلونا؟ نمی دانم؛ ولی بالاکشیدن تیمت در جدول با یک گل دقیقه نودی و ادامه تعقیب رئال مادرید، بدون اینکه بخواهی آن را جشن بگیری، نشان دهنده آغازی برای یک پایان است. پایان یک چرخه، پایان شادی و شعف یا پایان تداوم.....(هرچه می تواند باشد). گلی ضروری برای اینکه پایانی برای همه چیز در بارسلونا نباشد، جشن گرفته نشد.

 

 

1182006

 

 

بارسلونا برای اولین بار در چند سال اخیر در نوکمپ هو شد. تیمی که از مدعی اول بودن در لیگ قهرمانان (حتی از نگاه یوفا) تبدیل به تیمی شده که برای صعود به یک چهارم نهایی، حالا نیاز به خلق یک معجزه و برگرداندن شکست 4-0 از پاری سن ژرمن دارد.

البته بارسا راهی فینال کوپا دل ری شده است؛ بله همینطور است ولی فضای فعلی این تیم، فضایی غمزده و غریب است. شکل بازی بارسا دیگر لذت بخش نیست و پس از هر پیروزی، هواداران این سوال را از خود می پرسند که می شد بهتر از این هم بازی کرد و پیروز شد. بارسلونا حالا مسی ای دارد که از گلزنی خود در دقیقه 90 خوشحال نمی شود (باورنکردنی).

 

 

1182152

 

 

نمی خواهم بگویم که بارسا نمی تواند از این شرایط خارج شود ولی به عقیده من، این تیم، بی هدف تر از آنی است که بتواند پاسخ منتقدانش را بدهد.

راه حل چیست؟ اخراج انریکه؟ این البته آسان ترین راه و یک راه حل همیشگی برای خروج از بحران است ولی باید عملکرد تک تک بازیکنان، تک تک خریدهای جدید و تک تک تمدید قراردادها را به دقت آنالیز کرد و برای آینده، یک برنامه ریزی درست داشت.

این بارسلونا از فلسفه و هویت خود فاصله گرفته است. دیگر نشانی از لاماسیا در ترکیب این تیم نمی بینیم. باید مشخص شود که هدف مدیران باشگاه دقیقا چیست. در غیر این صورت، باور کنید حتی تمدید قرارداد مسی نیز چاره ساز نخواهد بود.

 

شرایط فعلی بارسا فارغ از یک شکست یا یک بازی بد، بسیار وخیم تر از آن است که تصور می شود و با یک معضل جدی روبه رو هستیم. بنای دوباره یک بارسای افتخار آفرین مثل آنچه در یک دهه گذشته شاهدش بودیم، فقط به یک یا چند خرید خوب بستگی ندارد. طرحی نو و یک تفکر جدید باید به بارسلونا تزریق شود.

 

آمالیو موراتایا: مارکا

ترجمه: رضا سیف

دیدگاه‌ها