کد خبر : 1398811 | 08 اسفند 1395 ساعت 13:05 | 10.7K بازدید | 1 دیدگاه

مورینیو و تلاش برای شکستن طلسم جام اتحادیه

اگرچه بردن لیگ برتر هم نمی‌تواند ماندن یک مربی در تیم را تضمین کند، قهرمانی جام اتحادیه به طلسمی برای مربیان فاتح این جام تبدیل شده است.

مورینیو و تلاش برای شکستن طلسم جام اتحادیه

به گزارش "ورزش سه"، 7 مربی از 10 مربی ای که در این سال ها قهرمان جام اتحادیه شده اند، در نهایت تیمشان را ترک کردند و این آماری نه چندان مطلوب برای ژوزه مورینیو و کلود پل خواهد بود. مورینیو دو بار پس از قهرمانی در جام اتحادیه به همراه چلسی از سمت خود اخراج شد. خوانده راموس، کنی دالگلیش،  الکس مک لیش، مایکل لادروپ و مانوئل پیگرینی هم با فاصله کوتاه پس از قهرمانی جام اتحادیه اخراج شدند.

 

1183400

 

 

با وجود موفقیت های مورینیو از زمان حضورش در یونایتد، او هنوز نتوانسته جا پای خود را در این تیم سفت کند. او اعلام کرده که می‌خواهد مدتی طولانی در یونایتد بماند، درست بر خلاف دوره دوم حضورش در چلسی که وقتی او و بازیکنان دچار اختلاف شدند، آبراموویچ طرف بازیکنان را گرفت و او را کنار گذاشت.

 

بنابراین مورینیو به طلسم جام اتحادیه کاری نخواهد داشت و سعی می‌کند از استثنائات باشد. مثل سر الکس فرگوسن که 4 بار قهرمان این جام شد، بدون اینکه هیچ خطری جایگاهش را تهدید کند. در واقع فرگوسن در سال 2006، شروع سلطه تیمش در سال های پیش رو را با قهرمانی در جام اتحادیه آغاز کرد. در مقایسه با آن دوره باید گفت که یونایتد تیمی در حال تغییرات بود و به هیچ وجه در سطح چلسی مورینیو نبود.

 

در فینال آن سال یونایتد به مصاف ویگان رفت و اتفاق عجیبی در فینال رخ داد. رود فان نیستلروی، مهاجم گلزن یونایتد نیمکت نشین شد و به جای او وین رونی 20 ساله و رونالدو 21 ساله در ترکیب تیم قرار گرفتند. تا با دبل رونی و گل رونالدو یونایتد پیروز شود و فرگوسن طوری در ومبلی جشن بگیرد که انگار بزرگترین جایزه عمر ورزشی اش را کسب کرده است. یونایتد او پس از آن قهرمانی، 3 قهرمانی پیاپی در لیگ برتر دست یافت و در 4 سال، 3 بار به فینال چمپیونزلیگ رسید.

 

 

1183397

 

 

حالا شاید دوباره اوضاع مثل گذشته است. بازیکنانی مثل رونی جایگاهشان در خطر است و بازیکنان جوانی مثل پوگبا و بیلی در انتظار فرصت هستند تا اولین جام مهم با یونایتد را کسب کنند. همینطور زلاتان ابراهیموویچ که با زدن 24 گل بهترین گلزن تیم در این فصل بوده است.

برای مورینیو این بازی گام مهمی خواهد بود. او می‌خواهد ثابت کند که مربی مصرف گرایی نیست .روابط آقای خاص با اد وودوارد، مدیر اجرایی باشگاه، بر پایه احترام متقابل بوده تا خصومت.

او به همراه چلسی قهرمان لیگ و جام اتحادیه شد  ولی تا پیش از پایان سال میلادی از این تیم اخراج شد، حتی زودتر از اخراج رانیری. دوستان مورینیو می‌گویند که تفکر او در حال حاضر این است که برای 10 سال آینده در یونایتد بماند و او کار کردن در یونایتد را ساده تر از چلسی می‌بیند. ولی این رویا به نتایج بستگی دارد. شکست مقابل ساوتهمپتون نمی‌تواند کمکی کند ولی پایان راه هم نیست زیرا یونایتد در لیگ اروپا و جام اتحادیه حضور دارد و به دنبال قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر لیگ است. یونایتد در 25 بازی اخیرش تنها 1 شکست داشته و این شکست نیز به دیدار برگشت نیمه نهایی جام اتحادیه مقابل هال سیتی بازمی‌گردد که با صعود این تیم به دور بعد همراه بود و اهمیت چندانی ندارد.

 

 

1183398

 

 

یونایتد پیش تر در این فصل موفق شده ساوتهمپتون را شکست دهد، در روزی که پوگبا اولین بازی اش را در برگشت برای این تیم انجام داد. آمادگی مایکل کریک با وجود مصدومیتش در فرانسه دست مورینیو را باز می‌گذارد که پوگبا را به پست شماره 10 برده و رونی را نیمکت نشین کند.

 

همچنین آقای خاص رکورد فوق العاده ای در ومبلی دارد، هم قدیم و هم جدید. او به همراه فان خال به عنوان دستیار او در بارسا به ومبلی سفر کرد و 4-2 آرسنال را شکست داد ، دوره ای که گواردیولا هم جزء بازیکنان تیم بود. در 2007،مورینیو به همراه چلسی موفق شد 1-0 یونایتد را شکست دهد و قهرمان جام اتحادیه شود.

 

فان خال دقایقی پس از قهرمانی در ومبلی اخراج شد و مورینیو جای او را گرفت. بدون توجه به نتیجه بازی امروز، مورینیو چنین سرنوشتی نخواهد داشت ولی ممکن است روی برنامه 10 ساله و پایه ریزی او تاثیر بگذارد.

 

منبع: دیلی میل

دیدگاه‌ها