کد خبر : 1399052 | 09 اسفند 1395 ساعت 09:25 | 57.5K بازدید | 1 دیدگاه

قهرمانی یونایتد با درخشش ستاره 35 ساله

در ستایش زلاتان؛ لشکر یک نفره یونایتد

هر سناریوی خواندنی به یک قهرمان نیاز دارد و زلاتان درست در همان لحظه ای ظاهر شد که یونایتد برای قهرمان شدن به درخشش یک منجی نیاز داشت.​​​​​​​

در ستایش زلاتان؛ لشکر یک نفره یونایتد

به گزارش "ورزش سه"، فینال دیشب EFL را می توان یک ویترین کامل از فوتبال دانست. جنجال، دقایق دراماتیک، بازگشت بزرگ ساوتهمپتون، جمعیت فراوان حاضر در استادیوم و البته اشتبهات تاثیرگذار داوری، همه و همه باعث شد تا دیشب قلب فوتبال در ویمبلی به تپش افتد.

 

اما بی شک برای پایان این نمایش جذاب و دیدنی به یک قهرمان نیاز است و زلاتان در قصه یونایتدها، درست در همان لحظه ای دوباره به داد تیمش رسید که همگان ساوتهمپتون را لایق پیروزی می دانستند اما او جام را به ویترین منچستر یونایتد هدیه داد.

 

 

1183597

 

 

البته شاید تا همیشه ساوتهمپتون بخت بد خود را نفرین کند زیرا در روزی که نمایش بهتری نسبت به حریف نامدار خود ارائه داد، داور گل دقایق ابتدایی صحیح آنها را نادیده گرفت و در نهایت آنها در برابر زلاتان، یارای برابری نداشتند و قرمزها فاتح جام شدند.

 

تیم مورینیو از همان ابتدا آسیب پذیر نشان داد و مشخص بود که می توان از جناحین به آنها ضربه زد. خصوصا  در جناح چپ که روخو بارها و بارها مود هجوم هافبک های تند و تیز ساوتهمپتون قرار گرفت و شب دشواری را در ویمبلی سپری کرد.

 

اگرچه شاید آفساید اعلام شدن گل گابیادینی را باید به حساب بدشانسی گذاشت، اما ساوتهمپتون در بسیاری از موارد واکنش خوبی به جریان بازی نداشت و اشتباه خطرناک رومئو در اوایل بازی با ضربه آزاد دیدنی زلاتان پاسخ داده شد.

 

 

1183545

 

 

سومین گل خسه لینگارد در سومین بازی باشگاهی در ورزشگاه ویمبلی به همگان اطمینان داد که فاتح جام اتحادیه فصل جاری یونایتدها خواهند بود اما ساوتهمپتون دقیقا با استفاده از نقاط ضعف شیاطین سرخ دوباره به جریان بازی بازگشت.

 

 

1183564

 

 

در میان غفلت مدافعان یونایتد و در ثانیه های پایانی نیمه اول، گابیادینی با تیزهوشی یکی از گلها را جبران کرد و در همان اوایل نیمه دوم و با استفاده از ضربه سر دیویس، این مهاجم ایتالیایی کار را به تساوی کشاند.

 

 

1183591

 

 

گرچه حداقل حق ساوتهمپتون در آن دقایق به ثمر رساندن 2 گل و به تساوی کشیده شدن بازی بود، اما در اواخر بازی شانس با یونایتدها یار بود که ضربه سر رومئو به دیرک دروازه دخیا برخورد کرد تا تیم مورینیو در جریان بازی باقی بماند.

 

اما تنها دقایق کوتاهی بعد از خیمه سنگین شاگردان کلود پائول روی دروازه یونایتدها، باز هم به تکرار دیگر لحظات فصل جاری، این زلاتان بود که به داد منچستر رسید و روی ارسال دقیق هره را موفق شد در بهترین زمان ممکن و از فاصله ای نزدیک گل پیروزی بخش شیاطین سرخ را به ثمر برساند.

 

 

1183611

 

 

همانند اولین پیروزی بزرگ یونایتدها با مورینیو در ماه آگوست و در برابر مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در جام خیریه، فوق ستاره سوئدی یک بار دیگر با یک ضربه سر دقیق جام را برای تیمش به ارمغان آورد.

 

گل شماره 26 زلاتان در فصل جاری این بار با طعم قهرمانی برای یونایتدها همراه بود تا او نیز سی و دومین عنوان قهرمانی را در دوران شگفت انگیز حرفه ای خود به دست آورد.

 

 

1183588

 

 

با توجه به شرایط نه چندان مساعد شیاطین سرخ در سالهای اخیر و فاصله گرفتن با روزهای شیرین تحت هدایت فرگی و همچنین عدم شایستگی کامل آنها در شکست دادن ساوتهمپتون در فینال جام اتحادیه، بی شک این قهرمانی تا سالهای سال در اذهان هواداران متعصب یونایتد باقی خواهد ماند و هر زمانی که فرصتی برای مرور این خاطرات شیرین حاصل شود، بی شک نام زلاتان ابراهیموویچ به عنوان نقش اول رقم زدن این سکانس شیرین در ذهن هواداران پدید خواهد آمد.

 

کریس وکس – سایت گل

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها