کد خبر : 1400130 | 13 اسفند 1395 ساعت 14:00 | 30K بازدید | 0 دیدگاه

منصوریان: کاوه می‌رسد، حیدری نه

سرمربی استقلال با حضور در نشست خبری پیش از دیدار با سیاه جامگان درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد.

منصوریان: کاوه می‌رسد، حیدری نه

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان سرمربی استقلال در نشست خبری دیدار با سیاه جامگان شرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگران درباره شرایط آبی های پایتخت شد. مشروح این نشست خبری در ادامه می آید:


بازی سختی داریم


سالگرد درگذشت اکبر دارستانی را به فوتبال ایران تسلیت می گویم. او برای من دو سال در نفت زحمت کشید و اگر عمر او به دنیا بود، اکنون بدنساز استقلال بود. بازی با سیاه جامگان بسیار بازی سختی خواهد بود. سیاه جامگان در هفته های گذشته با حضور عزیزی و هاشمی نسب فوتبال خوبی بازی می کرد و اگر این تیم را نگاه می کردید، می دیدید که بد شانس بودند. البته اکنون میثاقیان با تجربه در این تیم حضور دارد و نام این تیم نیز به ابومسلم نزدیک است. تفکرات میثاقیان را می دانیم اما اینکه برای ما چه برنامه ای دارد را نمی دانیم. از بازی با التعاون آنالیز شخصی را آغاز کردیم. به بازیکنان گفتیم که این هفته آسیایی هستیم و هفته بعد لیگ و تنها یک روز اجازه شادی داریم. البته برای کادرفنی شادی برد تنها تا پایان نشست خبری است.


هواداران حمایت کنند


از هواداران می خواهم از جوانان استقلال که روزهای خوبی را خلق کردند، حمایت کنند. جوانان استقلال پیام خوبی برای آینده فوتبال ایران دارند و امیدوارم در کنار هواداران برابر تیم سختکوش سیاه جامگان روز خوبی داشته باشیم. دیدید که لاس پالماس برابر رئال مادرید چه کاری انجام داد و به همین دلیل است که فوتبال شبیه هیچ ورزشی نیست. امیدوارم با همت بازیکنان و لطف خدا بتوانیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم.


جای خالی جونز احساس نمی شود


تیم ما از نظر بدنی، وضعیت خوبی دارد. بدنساز ها مجری ما هستند و متد بدنسازی از سوی ما ارائه می شود. متدی که ما با آن بدنسازی می کنیم، تنها به یک مجری نیاز دارد. از 6 سال گذشته این کار را شروع کردیم و پله به پله نیز پخته تر می شویم. پیش از جونز نیز با این برنامه کار می کردیم و او نیز به همین دلیل به ما اضافه شده بود. او بدنسازی بود که متد بندسازی هلندی را بلد بود. چینی و مصطفوی نیز دوره دیده اند و این مسیر را به خوبی بلد هستند. در دو سال گذشته در شرایطی بودیم که در هفته های پایانی که تیم ها فرسوده هستند، شرایط بسیار خوبی داشتیم.


کاوه رضایی می رسد


در عمان می دانستیم که مادربزرگ او فوت کرده اما با کمک پدر او این موضوع را به او نگفتیم. بعد از بازی از طریق خرمگاه این موضوع را به کاوه گفتیم تا به مراسم برسد. همان شب بعد از بازی نیز به عمان رفت و امروز به اردوی ما اضافه خواهد شد. از کادر پزشکی تشکر می کنم که توانستند با این سرعت حق دوست را به ما برگردانند. روز گذشته با ما تمرین کرد و اثری از مصدومیت در بدن او نبود و در اردوی ما حاضر خواهد شد. خسرو حیدری به دلیل فشاری که در روزهای گذشته تحمل کرده بود، در این بازی در کنار ما نیست.

 

قرارداد بازیکنان جوان طولانی مدت تمدید می شود


در مورد بازیکنان جوانی که در اختیار داریم، از باشگاه خواستم که قرارداد طولانی با آنها امضا کنند. سه بازیکن جوان از تیم امید و یک بازیکن از تیم جوانان به استقلال اضافه شدند و با این بازیکنان زیر 5 سال تمدید نخواهیم کرد. 7 الی 8 بازیکن جوان نیز در سراسر ایران زیر نظر داریم که استعداد یاب های شخصی خودم آنها را زیر نظر دارند. با این بازیکنان نیز زیر 6 سال قرارداد نخواهیم بست. دلیل این اتفاق این است که ما برای این بازیکنان زحمت می کشیم، بازیکن اشتباهات را در ترکیب استقلال انجام می دهد و به اوج می رسد اما در پایان فصل می خواهد برود. بازیکنان جوان آرزوی دست گرفتن پیراهن استقلال را دارند اما حالا با مدیر برنامه به جلسه می آیند و پیشنهاد چند صد میلیونی ارائه می کنند. چندین بازیکن جوان در تیم داریم و سال آینده به استقلال اضافه می شوند. اگر این کار را انجام ندهیم، استقلال تیم گلخانه ای می شود.


به لیگ امید داریم


لیگ را دست کم نگرفتیم و به هفته های آینده امید زیادی داریم. در لیگ برتر هیچ تیمی گارانتی برای برد ندارد. ما به افق روشن دقت می کنیم و مانند دیگر دوستان نیستیم که 14 بازیکن داشته باشیم؛ 20 بازیکن در اختیار داریم. برخی کارشناسی می کردند و می گفتند که منصوریان به ترکیب خود دست می زند. دیدید که کلوپ 6 بازی بی تغییر به زمین رفت و نتیجه نگرفت. وقتی یک بازیکن افت می کند، نمی توان در بازی بعد از او استفاده کرد. این سیستم را در نفت شروع کردیم و در استقلال نیز ادامه می دهیم. تیم ما در لیگ سرحال است و بازی دادن به جوانان باعث هراس ما نمی شود. روی صحبت من با کارشناسانی است که در ابتدای لیگ به ما ایراد می گرفتند.


هیچ بازیکنی تضمینی برای حضور ندارد


استفاده از روش چرخشی به ما کمک می کند. از مهدی رحمتی تا نورافکن تضمینی برای حضور در زمین ندارند و تنها کیفیت بازیکنان نشان می دهد که چه زمانی می توانند در زمین حاضر شوند. ما ساختار مناسبی داریم و با تغییر بازیکن مشکلی برای ما ایجاد نمی شود. امیدوارم در سه بازی آینده که بازی سختی است، نتایج خوبی بگیریم و باید بگویم که ابتدای فصل که جوانگرایی می کردیم، به فکر این روزها بودیم. البته جوانگرایی نیز برای ما گاهی هزینه دارد و مانند بازی با الاهلی ممکن است منتج به شکست ما شود.


جوانگرایی استقلال توفیق اجباری نبود


خیلی از دوستان می گویند جوانگرایی استقلال توفیق اجباری بود اما من این موضوع را قبول ندارم. ما روی چپاروف، تیموریان و چشمی حساب کرده بودیم. ما تلفیقی از بازیکن جوان و با تجربه حساب کرده بودیم. جوانگرایی جرات می خواهد و البته ریسک بالایی دارد زیرا ممکن است نتیجه نگیریم. ما از ابتدای فصل جوانگرایی را شروع کردیم.


از روزبه خواستم به استقلال اضافه شود


برای روزبه چشمی بسیار ناراحت هستم. شب گذشته با مدیربرنامه های او صحبت کردم و از او خواستم که روزبه به استقلال بازگردد. روزبه آسیب روحی خورده اما از لحاظ بدنی بسیار آماده است. از او خواستم که روزبه در تمرین استقلال حاضر شود زیرا او بازیکن استقلال است. روزبه چشمی با استقلال سالیان زیادی قرارداد دارد و با عشق و علاقه به استقلال نگاه می کند. از هواداران استقلال می خواهم هر جا روزبه چشمی را می بینند به او انرژی مثبت بدهند. در بازی های دوستانه سال آینده بیشتر از او بازی می گیریم تا به فرم خوب خود برسد.


چرا تراکتورسازی بازیکن سرباز می گیرد؟


درباره موضوع سربازی بازیکنان جوان با تاج صحبت کردم. از او خواستم هر تیمی سه بازیکن سرباز داشته باشد. چرا بعضی از تیم های غیرنظامی مانند تراکتورسازی می توانند سرباز بگیرند؟ اگر اینگونه است استقلال و پرسپولیس و سیاه جامگان نیز بازیکن سرباز بگیرند تا حق همه تیم ها مساوی باشد. ملوان و فجرسپاسی البته تیم های نظامی هستند. این موضوع با دو فوریت در مجلس بررسی شود و باشگاه ها هزینه ای به سازمان نظام وظیفه پرداخت کنند تا این بازیکنان در تیم های فوتبالی امریه شوند. از بیرون به بازیکنان ما گفتند خودت را سرباز کن و با این اتفاق تمرکز بازیکنان ما به هم خورد. از تاج و مجلس می خواهم کمک کنند این اتفاق رخ دهد تا سرمایه گذاری باشگاه ها به نتیجه برسد.


همدلی از کار تاکتیکی بهتر است


خداداد عزیزی در سیاه جامگان خوب کار می کرد. اینکه ما نمی دانیم فردا چه اتفاقی رخ خواهد داد، کار ما را سخت می کند. ما تمام تیم ها را از هفته ها قبل آنالیز می کنیم اما بازی با سیاه جامگان، این مشکل را داریم که حریف را نمی شناسیم. میثاقیان در بازی بسته نیز مربی بسیار قوی است. او در کلاس های مربی گری نیز هم کلاس ما بود و فرد بسیار خونگرمی است. اگر تیمی همدل باشد، از کار تاکتیکی جلوتر خواهد بود.


خدا کند کسی مصدوم نشود


مگویان نیز از روز گذشته تمرینات خود را شروع کرد و از خدا می خواهم کسی در فوتبال ایران مصدوم نشود.

دیدگاه‌ها