کد خبر : 1400691 | 15 اسفند 1395 ساعت 12:44 | 63.2K بازدید | 0 دیدگاه

5 جوان ِ جذاب ِ نیم‌فصل دوم لیگ؛

گزارش: آغوش باز خدا برای استعدادهای لیگ!

در نیم فصل دوم جوانان با استعداد و نامداری در تیم ها چهره شده اند و به مهره های تاثیرگذار در ترکیب تیم هایشان تبدیل شده اند.

گزارش: آغوش باز خدا برای استعدادهای لیگ!

به گزارش "ورزش سه"، نیم فصل دوم برای تنی چند از جوانان لیگ بسیار خوش یمن بوده است. آن ها از مصدومیت هم پستی ها یا نبود بازیکن در تیمشان بهترین استفاده را برده و به ترکیب اصلی رسیده اند. بعضی از آن ها تا فصل پیش چهره شاخصی در تیم ها نبوده اند اما در لیگ شانزدهم به مهره های اصلی تیم ها تبدیل شده اند. از صادق محرمی تا امید نورافکن و محمدرضا مهدی زاده همه و همه لیگ شانزدهم را در آغوش خدا سپری کرده اند.

 

1. ابوالفضل علایی: او در تیم مدافع عنوان قهرمانی توپ می زند و موفق به گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا هم شده اما معروفیت آنچنانی ندارد! مدافع اهل گلپایگان فوتبال کشورمان، پس از جدایی از ماشین سازی در ابتدای فصل به استقلال خوزستان پیوست و در کمال تعجب به ترکیب اصلی این تیم راه یافت. وی در پست مدافع میانی 19 بار برای آبی های خوزستان به میدان رفته و عملکردی بسیار خوب از خود به جای گذاشته است. علایی در اولین بازی استقلال خوزستان در آسیا نیز تک گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند و امیدوار است در آینده به موفقیت های بیشتر نیز دست به پیدا کند. لازم به ذکر است وی سه ماه قبل شمع 21 سالگی را فوت کرد!

 


2. امید نورافکن: هر هافبک دفاعی توامندی در حضور روزبه چشمی، امید ابراهیمی و فرشید باقری کار سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی دارد. اما امید نورافکن هافبک توانا و البته خوش شانس آبی ها این فصل رفته رفته به مهره فیکس علیرضا منصوریان تبدیل شد و در روزگاری که ستاره های میلیاردی سرمربی تیم را ناامید می کردند، جوان 19 ساله روی منصوریان را سفید کرد و بابت عملکردش از سوی اهالی فوتبال بارها و بارها مورد ستایش قرار گرفت. اوج کار او در دربی پایتخت بود که موفق به کنترل ستاره هایی نظیر مسلمان، رفیعی و رضاییان شد. نورافکن اگر همین شرایط را حفظ کند و نقاط ضعفش را بهبود بخشد، بی شک خیلی زود به تیم ملی خواهد رسید و پیشنهادات اروپایی نیز به دست خواهد آورد.

 

1180225


3. محمدرضا مهدی‌زاده: هافبک دفاعی جوان تیم تراکتور نیز از استعدادهای لیگ شانزدهم محسوب می شود. وی در ابتدای فصل با نظر مستقیم امیر قلعه نوئی و به عنوان سهمیه زیر ۲۱ سال راهی تبریز شد و پس از مصدومیت سینا عشوری و محرومیت احمد نوراللهی، به ترکیب اصلی تیم رسید. او که قابلیت بازی در انواع پست های دفاعی را دارد در بیشتر بازی ها به عنوان هافبک دفاعی یا مدافع چپ به میدان رفته و اتفاقا عملکرد مثبتی نیز داشته است. مهدی زاده در دیدار قبلی تراکتورسازان گل اول تیمش را به ثمر رساند و نقش بسزایی در پیروزی تراکتور داشت.

 

1163089


4. فرشید اسماعیلی: کسی فکرش را نمی کرد در حضور بختیار رحمانی، فرشید اسماعیلی به بازیساز اصلی استقلال بدل شود اما هافبک 23 ساله و اهل بندرلنگه از عملکرد ضعیف رحمانی استفاده کرد و در ترکیب تیم منصوریان جا افتاد. او هم از جوانانی است که در فجرسپاسی چهره و به فوتبال معرفی شده اما اوج گیری او قطعا مربوط به امسال است. بی شک تماشایی ترین صحنه این فصل اسماعیلی، شوت تماشایی اش در دربی است که گل تساوی بخش استقلال و راه پیروزی در دربی را آغاز کرد.

 

1181204


5. صادق محرمی: داستان پرسپولیسی شدن او را حتما شنیده اید؛ فصل نقل و انتقالات و زمانی که رضاییان راهی ترکیه شده بود، به عنوان جانشین ماهینی به پرسپولیس آمد اما با بازگشت رضاییان، هم جایگاهش را از دست داد و هم شماره پیراهنش را. او در دورانی که انتخاب سوم برانکو در دفاع راست و انتخاب nاُم در وینگر راست بود، ناامید نشد و دست از تلاش نکشید تا سرانجام مزد صبوری اش را با خوش شانسی های پیاپی بگیرد! اولین بار که بیش از 45 دقیقه فرصت خودنمایی یافت دیدار با سایپا بود و پس از آن در بازی با فولاد فیکس شد و دربی را نیز تمام و کمال بازی کرد و در روز شکست پرسپولیس چنان نمایشی از خود به جای گذاشت که برانکو را برای این انتخاب سربلند کرد. در آسیا نیز پس از مسمومیت ماهینی به ترکیب راه یافت و به دلیل اخراج رضاییان فیکس ماند تا "آغوش خدا" را به معنای واقعی تجربه کند!

 

نویسنده: محمد همتی

دیدگاه‌ها