کد خبر : 1401575 | 18 اسفند 1395 ساعت 18:45 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش روابط عمومی نفت به مدیرکل وزارت نفت

مدیر روابط عمومی باشگاه نفت تهران نسبت به صحبت های امروز مدیرکل ورزش نفت واکنش نشان داد.

واکنش روابط عمومی نفت به مدیرکل وزارت نفت

به گزارش "ورزش سه"، حسین قدوسی در گفتگو با سایت نفت تهران درباره مصاحبه غلامرضا شاه کرمی، مدیر کل ورزش نفت تهران درباره اینکه پروژه نفت در حال واگذاری است افزود:ایشان حقیقت را گفته اند و این مصاحبه به خوبی نشان می دهد مالک نفت تهران به رغم گذشت 8 ماه از توافقنامه باشگاه و امضای قرارداد با هیات واگذاری نفت تا چه حد بلاتکلیف است .


آقای گلرخسار، مالک باشگاه نفت تاکنون هزینه های زیادی انجام داده وتاکنون با احتساب پرداخت41 درصد از قراردادها، پرداخت بخشی از بدهی ها و برخی هزینه های دیگر طبق اسناد موجود بالغ برنه میلیارد پرداخت کرده اما هنوز واگذاری نفت به خریدار نهایی نشده و ابهامات بسیاری نیز وجود دارد.حال نیز مصاحبه مدیر کل ورزش وزارت نفت به وضوح نشان می دهد که مالک باشگاه تا چه حد بلاتکلیف است .هم اکنون باید تاکید کرد تا دیروز شاید خیلی ها باور نمی کردند که این بلاتکلیفی وجود دارد و یا اینکه تا چه حد است اما این اظهارات به خوبی همه چیز را مشخص کرده است.


قدوسی تصریح کرد:از سوی مسوولین وزارت نفت عنوان شده، امیدواریم با واگذاری کامل تیم نفت در آینده شرایط بهتری برای تیم به وجود بیاید. از سوی دیگر تاکید و عنوان شده"پیگیری ها برای ادامه واگذاری ادامه دارد و سعی می شود با همکاری سایر نهادها و متولیان امر در چارچوب و ضوابط و مقررات حاکم این واگذاری بین موسسه و طرف خریدار به پایان برسد و پس از رفع ابهام ها ،انجام واگذاری باشگاه نفت به بخش خصوصی بدون شک نام نفت باید تغییر کند."


بنابراین با این اظهارات مشخص است حتی مسوولین محترم ورزش وزارت نفت نیز از ابهام های موجود در واگذاری سخن می گویند. البته لزوم تغییر نام باشگاه نیز مورد جدیدی است که این خود به بلاتکلیفی ها اضافه می کند.


قدوسی در تشریح ابهامات و بلاتکلیفی ها گفت: در توافقنامه ای که تیرماه امضا شده بود به صراحت قید شده که هیات واگذاری طی 10 روز کلیه اسناد بدهی ها و حسابهای بانکی را به خریدار(شرکت بهنام پیشرو کیش) تحویل داده و این موضوع صورت جلسه شود.


هم اکنون اما به رغم گذشت 8 ماه از این توافقنامه هنوز این اتفاق به صورت کامل رخ نداده است. مالک کنونی باشگاه هم متعهد شده بود پس از دریافت اسناد بدهی ها و حساب بانکی اقدام به تعیین تکلیف بدهی پانزده میلیاردی باشگاه کند اما وقتی این اسناد و وضعیت چک ها و حساب بانکی به صورت کامل تحویل داده نشده ، چطور می شود اقدام به پرداخت بدهی ها کرد و آیا تضمینی وجود دارد که بعدها با بدهی های جدیدی مواجه نشوند؟


از سوی دیگر مالک نفت به رغم بلاتکلیفی های موجود 41 درصد قراردادهای فصل جاری و برخی از بدهی های گذشته را نیز پرداخت کرد اما بخاطر بلاتکلیفی ها ابتدا روند پرداخت بدهی ها و سپس پرداخت به تیم را متوقف و دست نگه اما این ابهامات هنوز مرتفع نشده، چرا که این بلاتکلیفی ها هر روز به نوعی بیشتر می شود.


مدیر روابط عمومی باشگاه نفت در ادامه گفت:مالک باشگاه نفت ماهها قبل با ارسال نامه به مسوولان دست اندرکار امر واگذاری و همچنین رییس فدراسیون فوتبال و نماینده وزارت ورزش صراحتا خواهان رفع بلاتکلیفی ها و ابهامات و معرفی نماینده ای تام الاختیار از سوی واگذار کننده برای حل و فصل مشکلات شد اما عملا اتفاقی صورت نگرفت. حال نیز از مسوولین محترم وزارت نفت درخواست می کنیم به این ابهامات و بلاتکلیفی ها هر چه زودتر پایان دهند تا هم تکلیف خریدار که اینهمه هزینه کرده مشخص شود و هم تیم و طلبکاران.


اعضای تیم نفت، کادر فنی و بازیکنان این باشگاه با بخش خصوصی و موسسه نفت قرار داد دارندو امیدوارند مطالبات خود را دریافت کنند. حقیقت این است برخی بازیکنان نفت بابت فصل گذشته بالغ بر 70 درصد طلب دارند، چرا که باشگاه نفت تهران فصل گذشته حدود 30 درصد از قراردادها را پرداخت کرده بود. همچنین برخی بازیکنان ما که از صبای قم بوده اند و بالغ بر 65 درصد از فصل گذشته طلب دارند.آنها بابت حق و حقوق فصل قبل خود و متوقف شدن روند پرداختها در فصل جاری با مشکلات عدیده مواجه شده و حق دارند. از طرفی هم باید به مالک باشگاه نفت حق داد که تکلیف خود را بداند.در چنین شرایطی بنده تصور می کنم این اظهارات خیلی صریح و واضح نشان می دهد که مالک باشگاه نفت تا چه اندازه بلاتکلیف است.

 

قدوسی درباره تغییر نام نفت گفت: در توافقنامه قید شده بود که تغییر یا عدم تغییر نام نفت با خریدار است و در واقع آنها می توانند در این باره تصمیم بگیرند اما آقای گلرخسار صراحتا طی بیانیه ای که از سوی باشگاه اعلام شد، عنوان کردند که قصد تغییر نام نفت را ندارند و به دلیل قدمت 50ساله تیم ریشه دار و سازنده نفت و علاقمندی رسانه ها، جامعه فوتبال و خانواده بزرگ نفت به حفظ نام تیم، دست به تغییر نام آن نزده و تیم نیز قطعا به حیات خود در تهران و با همان نام نفت ادامه خواهد داد اما اینکه حالا اعلام شده نام تیم باید تغییر کند، موضوع جدیدی است که البته مشکل اصلی نیست و قابل حل است .در واقع مشکل اصلی بلاتکلیفی در روند و مسایل مختلف واگذاری است.


مشاوره ویژه مالک و سرپرست باشگاه نفت در پایان گفت:مدیرکل محترم ورزش وزارت نفت تهران عنوان کرده است "که تلاش ها برای واگذاری نفت در حال نهایی شدن است". ما نیز امیداریم این اتفاق هر چه زودتر انجام گیرد و با رفع بلاتکلیفی ها و ابهامات، مالک باشگاه تکلیف خود را بداند.در این باره اعضای محترم تیم نفت تردید نداشته باشند که با رفع ابهامات و بلاتکلیفی ها پرداختها از سر گرفته خواهد شد.ما تاکید می کنیم اعضای تیم حق دارند پیگیر مطالبات خود باشند و در عین حال تصور می کنیم تردیدی هم وجود ندارد که مالک به رغم میلیاردها هزینه ای که انجام داده تا چه حد بلاتکلیف است.

دیدگاه‌ها