کد خبر : 1402198 | 21 اسفند 1395 ساعت 13:38 | 169.7K بازدید | 14 دیدگاه

کرمانی‌ها فوتبال ایران را سورپرایز می کنند؛

زیبای خفته در کویر؛ ورزشگاه شهدای مس

یکی از پروژه های ورزشی کشور ورزشگاه شهدای مس است که قرار است در سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد؛ معماری این ورزشگاه مدرن با توجه شرایط جغرافیایی استان کرمان طرح ریزی شده است.

زیبای خفته در کویر؛ ورزشگاه شهدای مس

به گزارش "ورزش سه"، کلنگ ساخت ورزشگاه اختصاصی باشگاه صنعت مس کرمان در سال 85 در ابتدای جاده هفت باغ شهر کرمان به زمین خورد و قرار بود طی 18 ماه این استادیوم به بهره برداری برسد، اما مانند سایر پروژه های زیربنایی کشور این ورزشگاه نیز با تاخیر در روند تکمیل روبرو شده است؛ با این حال انتظار بر این است که این ورزشگاه زیبا و مدرن در سال آینده سرانجام به بهره برداری برسد.


این مجموعه که در میدان هفت باغ کرمان قرار دارد نزدیک به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق گفته شهبازی مسئول ساخت این پروژه تا بهمن ماه سال ۹۶ قابلیت رسیدن به مرحله بهره برداری را دارد.


در حال حاضر چهار زمین تمرینی این مجموعه بزرگ شامل دو زمین چمن طبیعی و دو زمین چمن مصنوعی آن به بهره برداری رسیده است و تیم های مختلف مس برروی آن مشغول به کار می باشند و با اتمام ساخت ورزشگاه 35 هزار نفری شهدای مس، فاز یک این مجموعه تکمیل خواهد شد.


چند ماه پیش مرادعلیزاده رئیس شرکت ملی صنایع مس ایران بازدیدی را از مجموعه‌ی در حال ساخت شهدای مس انجام داد و بر پیگیری هرچه سریعتر ساخت این پروژه عظیم تاکید کرد. با پیگیری‌های شرکت مس و کمیته‌ی راهبردی ورزش و فرهنگ این شرکت به ریاست مرتضی دلاوری و علاقه‌ای که این نهاد نسبت به ساخت و ساز‌های کلان و اصولی در ورزش استان دارد، این امیدواری در بین اهالی ورزش ایجاد شده است که این پروژه با وجود مشکلات اقتصادی شدید پیش روی، هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

 

1186588


در پلان کامپیوتری که برای ساخت تمامی فازهای این مجموعه طراحی شده است عظمت و سنگینی این پروژه که در فازهای گوناگون به اتمام خواهد رسید، قابل مشاهده است. ورزشگاهی که یکی از شکیل‌ترین استادیوم‌های ایران و حتی آسیا خواهد شد و در کنار امکانات روز دنیا، معماری خاص آن با بادگیرها و قلعه‌هایی که در استان کرمان وجود دارد، نشان می‌دهد که این ورزشگاه متعلق به کدام خطه می‌باشد. همچنین در این ورزشگاه کلیه‌ی امکانات یک ورزشگاه روز دنیا از جمله سالن‌های مختلف آماده‌سازی تیم‌ها تدارک دیده شده است. در فازهای بعدی این مجموعه، ساخت سالن ورزشی چند منظوره نیز در نظر گرفته شده است. 


همچنین در مراحل آخر آن ساخت دریاچه مصنوعی و همچنین فضای مناسب برای تمرین تیم‌های قایقرانی در نظر گرفته شده است که در فازهای نهایی این پروژه گنجانده شده است.


طبق گفته‌ی شهبازی مسئول ساخت این پروژه، با توجه به روند فعلی ساخت کاسه‌ی ورزشگاه 35 هزار نفری شهدای مس، می‌توان این امید را داشت که در سال آینده شاهد افتتاح فاز یک این مجموعه‌ی بزرگ ورزشی باشیم.


لازم به ذکر است که تیم مس کرمان پرافتخاترین تیم این استان است که 9 فصل در لیگ برتر حاضر بوده و یکبار هم در سال 88 همراه با پرویز مظلومی به مقامی سومی مسابقات دست یافته است. این تیم همچنین یکبار به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و در آن مسابقات موفق شد به جمع 16 تیم برتر نیز راه یابد. این تیم البته در سال 1392 به فینال جام حذفی راه یافت که در مقابل تراکتورسازی شکست خورد و در همان سال هم به لیگ دسته یک سقوط کرد. 


مس کرمان فصل جاری را در لیگ یک با منصور ابراهیم زاده آغاز کرد و آرام آرام توانسته خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی صعود مطرح کند. آنها اکنون 45 امتیازی هستند و در فاصله سه امتیازی با صدر جدول، شرایط بسیار مناسبی برای کسب مجوز و حضور مجدد در لیگ برتر دارند؛ اتفاقی که در صورت وقوع و با توجه به افتتاح ورزشگاه جدید و پتانسیل های موجود می تواند استان کرمان را صاحب سهمیه در بالاترین سطح فوتبال کشور کند. ضمن اینکه گل گهر سیرجان نیز یکی دیگر از تیم های حاضر در دسته یک مسابقات کشور است که اکنون با 47 امتیاز رتبه دوم جدول رده بندی مسابقات لیگ آزادگان را به خود اختصاص داده و این تیم نیز یکی از شانس های اصلی حضور در مسابقات لیگ برتر است.

دیدگاه‌ها