کد خبر : 1402231 | 21 اسفند 1395 ساعت 15:30 | 19.2K بازدید | 1 دیدگاه

فوتبال فرانسه با این تحقیرها آشنا است

یادداشت: کابوس کاتالونیا و خاطره پاریس

«رویاهای بزرگ داشته باش» شعار مالکان قطری پاری‌سن‌ژرمن در پروژه شان است، نگرشی که در بازی چهارشنبه شب در نوکمپ به یک کابوس تبدیل شد.

یادداشت: کابوس کاتالونیا و خاطره پاریس

به "گزارش ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ،  PSG با پیروزی مقتدرانه بازی رفت هیچ جایی برای شکست تصور نمی‌کرد اما با باخت 6 بر یک مقابل بارسلونا حذف شد. آنالیز این شکست واقعا سخت است، گاهی فوتبال تا این حد غیرمنطقی می‌شود. پاریسی‌ها بعد از برد 4 بر صفر به شدت مورد تمجید قرار گرفتند و خیلی‌ها این تیم را از نامزدهای قهرمانی بر شمردند؛ آن موقع بارسلونا در نقطه مقابل قرار داشت اما بعد از سه هفته همه چیز تغییر کرده و پاری‌سن‌ژرمن مغلوب بزرگترین بازگشت لیگ قهرمانان شده.

 

 

1186191

 


فوتبال فرانسه سابقه چنین تحقیرهایی را دارد و اکیپ در صفحه اول شماره پنج‌شنبه خود به آن پرداخت. تیتر این روزنامه همانی بود که در سال 1993 زده شد که فرانسه نتوانست به جام جهانی آمریکا صعود کند و بلغارستان به جایش صعود کرد. 23 سال قبل، آبی‌ها در پارک دوپرنس یک بازی حیاتی را با نتیجه 2 بر یک باختند، آن موقع هم با گل وقت‌های تلف شده و بزرگترین شباهت این دو ناکامی بزرگ، ناتوانی در مدیریت بازی است.
پاریسی‌ها در حالی به زمین نوکمپ وارد شدند که مرعوب و متاثر از فشار بارسلونا بودند، اینکه سوارس در دقیقه سوم گل زد اوضاع را بدتر کرد. مارکو وراتی و آدرین رابیو ستاره‌های بازی رفت در حفظ توپ ناتوان بودند و دائما پاس اشتباه می‌دادند. دفاعشان ترسیده بود و بی هدف دفع توپ می‌کرد. ادینسون کاوانی توپ خوبی دریافت نمی‌کرد و بال‌ها در تصمیم گیری اشتباه می‌کردند. در واقع، ترس تیم فرانسوی را فلج کرد؛ این شکست، تاکتیکی نبود، همه چیز از ذهنشان شروع می‌شد. اونای امری به شدت تحت فشار بود و شادی‌اش روی گل کاوانی این را ثابت می‌کرد اما همانطور که قبل از بازی نسبت به فشار روانی هشدار داده بود، از همان جا ضربه خورد. گل سوارس تردید را در ذهن بازیکنان PSG تقویت کرد و گل کاوانی اگرچه چراغی در تاریکی بود اما کافی نبود تا اینکه سه گل در هفت دقیقه سرنوشت میهمان را رقم زد و کاتالان‌ها را راهی مرحله بعد کرد.

 

 

1186078

 


در سال 1993، هریستو استویچکوف اسطوره بلغارستان و بارسلونا گفت:«فرانسه ترسیده بود، آنها برای مساوی بازی می‌کردند و اصلا برد نمی‌خواستند.» PSG هم مرتکب همین اشتباه شد و تلاش می‌کرد زمان را به آخر برساند به جای اینکه در آن بازی کند. در دقیقه 87 و با نتیجه 3 بر یک پاری‌سن‌ژرمن بازی را باخت قبل از آنکه بارسلونا ببرد و تصمیمات غلط امری هم ناشی از چارچوب ذهنی غلط او بود. دو تعویض دفاعی، سرژه اوریه و گریگورز کریچوویاک پیغام منفی داشتند در حالی که خاویر پاستوره با حفظ توپ می‌توانست به تیم کمک کند.
بعد از حذف به دست بلغارستان، ژرار هولیه مربی فرانسه آن باخت را «فاجعه بار‌ترین سناریوی قابل تصور» توصیف کرد. در کاتالونیا هم همین اتفاق افتاد. آن موقع دیوید ژینولا را مقصر دانستند و هولیه استعفا کرد.
معلوم نیست این باخت روی آینده امری چه تاثیری بگذارد، حالا هم باید یک مقصر پیدا کرد چه مربی باشد چه بازیکنان یا داور به هر حال باید سوال کرد از رهبران تیم که نتوانستند یک بازی رفت و برگشت را مدیریت کنند و از نتیجه‌ای که دست نیافتنی می‌نمود، مراقبت کنند.

دیدگاه‌ها