کد خبر : 1402558 | 22 اسفند 1395 ساعت 21:26 | 21.1K بازدید | 0 دیدگاه

2 بازیکن غیرقانونی مانع لیگ‌برتری شدن قرچک

نماینده فوتسال قرچک در آستانه بازگشت به لیگ برتر بود اما استفاده از دو بازیکن غیر قانونی این اجازه را به آنها نداد.

2 بازیکن غیرقانونی مانع لیگ‌برتری شدن قرچک

به گزارش "ورزش سه"، پس از انصراف تیم شهید منصوری قرچک از حضور در لیگ برتر فوتسال، فصل اخیر بدون حضور این تیم پُر سابقه برگزار شد اما با این وجود در لیگ دسته اول تیم مقاومت از این شهرستان برای بازگشت به سطح اول فوتسال ایران تلاش کرد و تا هفته قبل هم صدرنشین گروه «الف» بود ولی سرنوشت برای آنها طور دیگری رقم خورد.


بر اساس قانون لیگ دسته اول، تیم‌ها نباید از بازیکنی که در فصل جاری برای یک تیم لیگ برتری به میدان رفته استفاده کنند اما تیم مقاومت قرچک بدون توجه به این موضوع در دور رفت طه نعمتیان و محمد کاهبنده را که از مقاومت البرز گرفته بود در ترکیب قرار داد و نتایج خوبی هم با استفاده از این دو بازیکن گرفت تا به صدر جدول برسد.


پس از اعتراض تمام تیم‌های لیگ دسته اول مبنی بر حضور غیر قانونی این دو بازیکن در تیم مقاومت قرچک، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در یک رای که تاکنون مشابه آن اتفاق نیافتاده اعلام کرد تمام بازی‌های نیم‌فصل اول این تیم که این دو بازیکن استفاده شده‌اند، باید تکرار شود؛ با این تفاوت که در بازی‌هی خانگی، تیم مقاومت باید تمام مخارج اسکان و ایاب و ذهاب تیم مهمان را نیز بدهد.


با این رای مقاومت قرچک در جدول 9 تیمی به رده هشتم سقوط می‌کند و باید در 6 مسابقه به میدان برود که به نظر نمی‌رسد دوباره بتواند تمام امتیازها را جمع کند و به مرحله نهایی لیگ دسته اول برسد.


این رای از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قطعی اعلام شده و تیم مقاومت قرچک از تاریخ نهم فروردین ماه، هر سه روز یک بار بازی‌های خود را انجام دهد.


البته شنیده می‌شود باشگاه مقاومت قرچک انتظار دارد هیأت رئیسه کمیته فوتسال در این اتفاق به آنها کمک کند اما با توجه به قطعی بودن رای کمیته انضباطی و همچنین اعتراض چند ماهه تیم‌های لیگ یک به این موضوع، بعید به نظر می‌رسد تغییری در رای رخ بدهد.

دیدگاه‌ها