کد خبر : 1403698 | 28 اسفند 1395 ساعت 13:59 | 25K بازدید | 0 دیدگاه

فراز و نشیب های سالی که گذشت؛

9+5 چهره خبرساز ورزش ایران در سال 95

سالی که گذشت فراز و نشیب های زیادی با ورزش ایران رو به رو بود که المپیک اوج اتفاقات را با خود به همراه داشت.

9+5 چهره خبرساز ورزش ایران در سال 95

به گزارش "ورزش سه"، المپیک که در هر سالی برگزار می شود، آن سال پر حادثه ترین و شلوغ ترین سال ورزشی آن کشور محسوب می شود. اتفاقات بسیاری در سال جاری برای ورزشکاران ایرانی رخ داد که تلخ و شیرین ترین ها را با خود به همراه داشت.

 

 

* کیمیا علیزاده؛ شیرین ترین مدال

می گفت حتی طلا می توانست بگیرد و طلا را فدای ترسی که داشت کرد. اولین مدال یک دختر ایرانی در المپیک را کیمیا علیزاده در سال 95 به دست آورد تا این سال برای همیشه به واسطه کار بزرگ کیمیا علیزاده در تاریخ ثبت شود.

 

 

1137967

 

 

* مجتبی عابدینی؛ فاتح قلب ها

از تمامی رشته های اعزامی به المپیک توقعات زیادی بود به جز؛ شمشیربازی. مجتبی عابدینی یک تنه تا نیمه نهایی المپیک رفت و برای اولین بار تعداد زیادی را پای تلویزیون ها میخکوب کرد تا شاهد کسب مدال او باشند اما با اینکه عابدینی موفق به کسب مدال نشد توانست با تلاش، استقامت، غیرت و اشک هایی که در زمین داشت قلب ملت ایران را فتح کند.

 

 

 

 

* سهراب مرادی؛ مظلوم در حد المپیک

پس از 3 سال محرومیت و تمرین انفرادی به المپیک رفت و مدال طلایی را در وزنه برداری گرفت که کمتر از بسیاری از مدال ها به چشم آمد. او می گفت:" طوری که من طلا گرفتم همه فکر می کردند مدال را آنجا انداخته بودند و به من گفتند برو بر دار." او به راحتی در اولین حرکت اول یک ضرب شد، در اولین حرکت دو ضرب هم طلا را صاحب شد و به قول خودش شاید باید بیشتر آب و تابش می داد!

 

 

1134595

 

 

* حسن یزدانی؛ قربونت برم من !

گزارش بازی فینال کشتی آزاد 76 کیلوگرم المپیک ریو یکی از ماندگارترین صداهای ورزشی را به جا گذاشت. جایی که صدرالدین کاظمی پس از قهرمانی حسن یزدانی مقابل انور گدیوف دقایقی را مشغول قربان صدقه رفتن او بود. حسن یزدانی کشتی 6 بر یک باخته را برد تا جشنی شبانگاهی را به واسطه طلای ارزشمند خود به پا کند.

 

 

1136378

 

 

* سجاد مردانی، مهدی خدابخشی، فرزان عاشورزاده؛ شوک محض

کاروان تکواندو ایران در المپیک ریو یکی از پر امیدترین کاروان های ایران در تاریخ المپیک بود که ورزش ایران روی مدال هر 3 حساب ویژه ای باز کرده بود اما هر 3 در مراحل اولی المپیک از دور رقابت ها حذف شدند تا هم خودشان و هم طرفداران تکواندو تا 6 ماه پس از المپیک در شوک و سکوت باشند.

 

 

1135697

 

 

* زهرا نعمتی؛ پرچمدار امید

کماندار معلول بانوی ایرانی که توانست سهمیه حضور در مسابقات المپیک را هم به دست بیاورد و پرچمدار کاروان ایران در المپیک باشد، او باوجود تلاش بسیار نتواست افتخارآفرینی خود را در المپیک کامل کند اما همان‌طور که انتظار می‌رفت در پارالمپیک باز هم مثل دوره قبل به مدال طلا رسید. او تنها ورزشکار معلول المپیک بود که افتخار حمل پرچم کاروان ایران در روز افتتاحیه را هم داشت.

 

 

1132967

 

 

* سید محمد موسوی؛ یاغی در المپیک، دست نیافتنی در باشگاه

ستاره تیم ملی والیبال روز گذشته در مصاحبه ای گفت اگر یک بار دیگر به المپیک بازگردد بازهم در مراسم رژه افتتاحیه شرکت نمی کند، تصمیمی که کاروان ایران را تحت تاثیر قرار داده بود. با وجود آن تصمیم در المپیک او در روزهای پایانی سال 95 توانست همراه بانک سرمایه قهرمان لیگ والیبال ایران شود تا با رکورد 10 قهرمانی در لیگ تنها و دست نیافتی در صدر باشد.

 

 

1123784

 

 

* کیانوش رستمی؛ جنگ جنگ تا پیروزی

مدت ها قبل از المپیک تصمیم گرفت به صورت انفرادی تمرین کند و در نهایت قهرمان دسته 85 کیلوگرم الپیک ریو شد تا اولین مدال طلای خود در این رویداد بزرگ را بر گردن بیاویزد. او مشکلات بسیاری با فدراسیون داشت اما در نهایت تک و تنها تمرین کرد و بعد از قهرمانی بغضش شکست. او حالا از تیم ملی کنار گذاشته شده است اما همچنان به جنگ و البته تمرین ادامه می دهد.

 

 

1134159

 

 

* سارا خادم الشریعه؛ غول کش ترین

تنها با 19 سال سن عنوان استاد بزرگی را در اختیار دارد و با حضور در مسابقات جهانی توانست بزرگان شطرنج جهان را یکی پس از دیگری شکست دهد. او مسابقات را خوب شروع نکرد و در تهران هم نتوانست پایان خوبی داشته باشد اما سال 95 جایی بود تا سارا به جمع مطرح ترین چهره های ورزشی ایران اضافه شود.

 

 

1159891

 

 

* سجاد استکی؛ پدیده سال و آقای گل

پس از مدت ها که از هندبال خبری نبود سجاد توانست با کسب آقای گلی در لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن دیناموبخارست و کسب عنوان بهترین بازیکن تازه وارد، یک بار دیگر نام هندبال را بر سر زبان ها بیاندازد. سجاد استکی همراه برادر بزرگ ترش الله کرم، علیرضا موسوی، شاهو نصرتی، محسن باباصفری و سایر لژیونرها سال طلایی را برای هندبال ایران در لیگ های مختلف اروپایی رقم زدند.

 

 

1171693

 

 

* مهماندوست و شاگردان؛ حسرت

مربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان همراه این کشور به تمام عناوینی که یک مربی می تواند در یک سال به دست بیاورد، رسید. بهترین مربی سال، قهرمان جام جهانی و کسب مدال های رنگارنگ در المپیک. میلاد بیگی هم همراه او اما با پیراهن آذربایجان برنز المپیک را گرفت تا در نهایت از سمت متولیان تکواندو در ایران این عنوان نصیب شان شود؛ "مزدور"

 

 

1138286

 

 

* محمد جعفر مرادی؛ استقامت تا خط پایان

تنها دونده ماراتن ایران در المپیک ریو چهار دست و پا از خط پایان عبور کرد تا یکی از به یاد ماندنی ترین صحنه های المپیکی را رقم بزند. او قصد داشت رکورد خود را هم بشکند اما در متر های پایانی توان بدنی اش یاری نداد اما او با چهار دست و پا از خط پایان رد شد تا تشویق طولانی حاضرین را به همراه داشته باشد.

 

 

1156971

 

 

* بهمن گلبارنژاد؛ تلخ در حد المپیک

دوچرخه سوار معلول ایرانی در مسیر مسابقه پارالمپیک ماده جاده واژگون شد و درگذشت تا یکی از تلخ ترین اتفاقات تاریخ مسابقات را رقم بزند. بهمن گلبارنژاد نتوانست به خط پایان برسد و از جاده های کوهستانی ریو به دیار حق شتافت.

 

 

1144072

 

 

* بهداد سلیمی؛ ضد حال سنگین

اینکه حرکت دو ضرب بهداد سلیمی خطا بود یا نه به کنار اما اینکه چرا او باید نزدیک به المپیک مصدوم شود و به آن شکل از مسابقات کنار برود برای تمام ایرانی ها دو از انتظار و تلخ بود. قهرمان المپیک لندن به راحتی می توانست قهرمان ریو هم شود اما صدها اتفاق دست به دست هم داد تا المپیک برای او و بسیاری از ایرانی ها با اشک به پایان برسد.

 

 

1136999

 

دیدگاه‌ها