کد خبر : 1404303 | 03 فروردين 1396 ساعت 12:36 | 18.6K بازدید | 0 دیدگاه

به یاد فوتبال 101 دقیقه ای 

203 روز پس از جنجال تاریخی ورزشگاه آزادی

آخرین بازی تیم های ملی ایران و قطر یکی از پرحاشیه ترین دیدارهای دو تیم در تاریخ رویارویی شان محسوب می شود، دیداری که در دقایق پایانی با درگیری شدید بازیکنان دو تیم ادامه یافت.

203 روز پس از جنجال تاریخی ورزشگاه آزادی

به گزارش "ورزش سه"، بازی رفت دو تیم ایران و قطر که یازدهم شهریورماه گذشته در ورزشگاه آزادی برگزار شد اتفاقات عجیبی را در خود داشت، دیداری که در دقایق پایانی با درگیری شدید بازیکنان دو تیم ادامه یافت و محرومیت ها و جرائمی را برای دو تیم به همراه داشت. 


بازی تاخیری قطری ها در این دیدار  باعث شد تا داور میدان در ابتدا چهار دقیقه وقت تلف شده را برای پایان بازی اعلام کرد، اما این 4 دقیقه در پایان تبدیل به 11 دقیقه شد و مهمترین اتفاقات این بازی نیز در همین وقت های تلف شده به وقوع پیوست. 


در حالی که بازی تیم ملی ایران گره خورده بود و ملی پوشان موفق نشده بودند دروازه حریف را باز کنند در دقیقه 3+90 این اتفاق به وقوع پیوست، اشتباه محرز امین لکومته دروازه بان قطری، باعث رسیدن توپ به گوچی شد و وی نیز دروازه حریف را باز کرد اما در همین دقیقه با حرکت جواد نکونام به درون زمین و شادی گل وی، بازیکنان دو تیم به سوی هم یورش بردند و به طور کامل از خجالت یکدیگر درآمدند. 


شدت درگیری دو تیم به دیگر وقت های تلف شده نیز کشیده شد و بازیکنان دو تیم چند بار دیگر نیز به سوی یکدیگر شتافتند و به زد و خورد پرداختند. اتفاقاتی که باعث شد داور میدان تا دقیقه 101 بازی را ادامه دهد تا بدین ترتیب یکی از طولانی ترین بازی های تاریخ تیم ملی ایران رقم بخورد. 


پس از این اتفاق کمیته انضباطی فیفا، علاوه بر جرائم مالی به خاطر رفتار تماشاگران و خروج کی روش از محوطه فنی، جواد نکونام، سردار آزمون و احسان حاج صفی را نیز با محرومیت روبرو ساخت تا تیم ملی کشورمان بابت درگیری های این دیدار حسابی نقره داغ شود.

دیدگاه‌ها