کد خبر : 1406994 | 18 فروردين 1396 ساعت 18:17 | 239.7K بازدید | 4 دیدگاه

قهرمانی پرسپولیس قطعی شد ؟

صبا 3 - تراکتور 0؛ شکست تراکتور در جدال جنجالی امیر و صمد

صبا در دیداری جنجالی با سه گل تماشایی توسط امید جهانبخش(2 بار) و میثم مجیدی(پنالتی) موفق به پیروزی بزرگی برابر تراکتورسازی شد.

صبا 3 - تراکتور 0؛ شکست تراکتور در جدال جنجالی امیر و صمد

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه پیش‌بینی می‌شد صبا کار سختی مقابل تراکتورسازی داشته باشد اما شاگردان صمد مرفاوی با نمایش حساب شده در نیمه دوم، توانستند سه گل به تیم امیر قلعه‌نویی بزنند و با صعود یک پله‌ای خودشان را از منطقه خطر دور کنند.

 


هفته بیست و ششم لیگ برتر؛ تاریخ: 95/01/18؛ ساعت 17:15
استادیوم: یادگار امام قم/ تماشاگر: 6500 نفر

داور: محمدرضا اکبریان، علی میرزابیگی، محمدرضا مدیرروستا و پیروز سیف‌الله‌پور/ ناظر: خداداد افشاریان

 


صبای قم


محسن فروزان(84- محمدباقر صادقی)، حنیف عمران‌زاده، میرهانی هاشمی، میثم مجیدی، حمیدرضا دیوسالار، مهران امیری، سید مهدی حسینی، کیوان امرایی(5+90- محمد بائوج‌رضایی)، امید جهانبخشی، احمد حسن‌زاده(88- مهرداد بایرامی) و رضا عنایتی
سرمربی: صمد مرفاوی

 


تراکتورسازی تبریز


محمدرضا اخباری، هادی محمدی، خالد شفیعی، محمد ایران‌پوریان، سعید آقایی، محمدرضا مهدی‌زاده، مهدی کیانی، کرار جاسم، شهرام گودرزی(32- محمد نوری)، محمد ابراهیمی و مهدی شریفی(56- فرزاد حاتمی)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

 

اخطار


حمیدرضا دیوسالار(38) از صبا

 

مهدی کیانی(49)، کرار جاسم(62)و(8+90)، سعید آقایی(73)و(86)، خالد شفیعی(6+90) از تراکتورسازی

 

 

اخراج:

 

سعید آقایی(86) و کرار جاسم(8+90) از تراکتورسازی

 

 

1191387


 

 

شرح بازی

 


صبا که با ترکیبی هجومی‌تر نسبت به بازی‌های گذشته وارد زمین شده بود از دقایق ابتدایی حملات پیاپی را در دستور کار قرار داد که بعد از هفت دقیقه صاحب ضربه آزاد پشت محوطه شد که با بد‌شانسی‌شان به تیرک عمودی و خط دروازه برخورد کرد و دور شد؛ پس از آن دوباره بازی در دست شاگردان مرفاوی بود و آنها با نفوذهایی که بیشتر از سمت چپ زمین ترتیب داده می‌شد به دنبال ایجاد موقعیت بودند که به نتیجه نرسیدند؛ از دقیقه 20 به بعد تراکتورسازی شکل خود را پیدا کرد و با بردن توپ به کناره‌ها و ارسال توپ قصد ایجاد فرصت داشتند ولی موقعیت خاصی در مقایسه با حملات صبا خلق نکردند تا هر دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند.


تیم امیر قلعه‌نویی در شروع نیمه دوم نمایش بهتری ارائه کرد و در 15 دقیقه ابتدایی تاحدودی عملکرد سرتری از صبا داشت اما گل تماشایی و ناگهانی دقیقه 61 امید جهانبخش امنیت خاطر به بازی صبا داد و استرس را در بازی تراکتور حکم فرما کرد که موجب اخراج سعید آقایی هم شد. تراکتورسازی که بی‌محابا به دنبال گلزنی بود و نمی‌توانست راه دروازه صبا را پیدا کند در دقیقه 5+90 روی شروع مجدد خوب صادقی و فرار عالی جهانبخش ریز نقش و چیپ استثنایی او موفق شد 2 بر صفر پیش بیافتد؛ تراکتور که چیزی برای از دست دادن نداشت در دقیقه 8+90 یک پنالتی هم به صبا داد تا میثم مجیدی آن را تبدیل به گل کند.

 

 

شرح گل ها:

 

صبا 1 - تراکتورسازی صفر(دقیقه 61: امید جهانبخش): روی غافلگیری مدافعان تراکتورسازی، امید جهانبخش ستاره جوان تیم صبا با شوت پای راست تماشایی از پشت محوطه جریمه توپ را به کنج دروازه اخباری فرستاد.

 

صبا 2 - تراکتورسازی صفر(دقیقه 5+90: امید جهانبخش): جهانبخش که گل اول صبا را استثنایی زده بود، با توپ‌ربایی از محمدی به دروازه تراکتور نزدیک شد و با چیپ دیدنی به اخباری گل دوم صبا را زد.


صبا 3 - تراکتورسازی صفر(دقیقه 9+90: میثم مجیدی): پنالتی‌ای که جهانبخش گرفته بود را میثم مجیدی برخلاف جهت اخباری به سمت راست دروازه صبا زد تا تیم مرفاوی به برد مهمی برسد.

 

 

بهترین بازیکن:

 

امید جهانبخش، مهاجم سرعتی صبا با به ثمر رساندن دو گل و گرفتن یک پنالتی ستاره بی چون و چرای مسابقه ای بود که صبا را به بقا امیدوار کرد. 

 

 

1191386

 


 

اتفاق ویژه:

 

با شکست سنگین تراکتورسازی در قم، تعقیب کننده پرسپولیس در تمام فصل دیگر امیدی به قهرمانی ندارد و حالا این استقلال است که تنها تهدید قرمزها برای قهرمانی به شمار می رود البته به شرطی که پرسپولیس در 4 بازی آینده خود حتی یک امتیاز نگیرد و هر 4 مسابقه را ببازد.

 

 

لحظات حساس


دقیقه 7: خطای هندی که با شوت عنایتی برای صبا به دست آمده بود را حسن‌زاده به زیبایی از روی ضربه آزاد پشت محوطه جریمه زد که توپ پس از برخورد به تیرک افقی دروازه روی خط فرود آمد و با خوش‌شانسی تراکتوری‌ها تبدیل به گل نشد.

دقیقه 13: پرتاب اوت بلند خالد شفیعی و ضربه سر بازیکن تراکتورسازی را فروزان به خوبی مهار کرد.

دقیقه 20: ارسال زمینی جهانبخش به محوطه جریمه را عنایتی به امرایی رساند که ضربه این بازیکن را مدافعان تراکتورسازی به کرنر زدند.
دقیقه 20: سانتر حسن‌زاده از روی کرنر و ضربه سر عنایتی به شکل خطرناک از بالای دروازه تراکتورسازی عبور کرد.

دقیقه 24: شوت روی پای ایران‌پوریان را فروزان به زیبایی واکنش نشان داد اما قبل از آن خطای شریفی گرفته شده بود.

دقیقه 28: ضربه آزادی که عنایتی با زیرکی گرفته بود، بعد از زده شدن توسط حسن‌زاده به کاپیتان صبا خورد و به اوت رفت.
دقیقه 30: جهانبخش بعد از نفوذ سریع به محوطه جریمه تراکتورسازی قصد ایجاد موقعیت داشت که هادی محمدی بدون خطا توپ او را گرفت.

دقیقه 3+45: ارسال تند و تیز و خطرناک حسن‌زاده به محوطه جریمه صبا را اخباری با خروج خود دفع کرد.

دقیقه 54: ارسال کرار از روی ضربه ایستگاهی بدون اینکه به بازیکنی برخورد داشته باشد به زمین خورد ولی فروزان با واکنش عالی آن را به کرنر تبدیل کرد.

دقیقه 68: پاس خوب ابراهیمی به مقابل دروازه صبا را محمد نوری در موقعیت بسیار خوبی به اوت زد.

دقیقه 88: شوت حاتمی از فاصله نزدیک به دروازه را صادقی به خوبی مهار کرد.

دقیقه 89: بایرامی بهترین فرصت را داشت تا دروازه تراکتورسازی را باز کند اما ضربه بد او را اخبار گرفت.

 



در حاشیه


* داوود بهادری مدافع راست صبا و لوسیانو ادینیو مهاجم تراکتورسازی دو بازیکن مصدومی هستند که این بازی را از دست داده‌اند.
* امید نظامی‌پور و قاسم دهنوی دو بازیکن صبا محرومان این مسابقه هستند.

* باتوجه به رایگان بودن تماشای این مسابقه حدود 6 هزار تماشاگر صبا در ورزشگاه یادگار امام قم هستند که جمعیت بیشتری حتی نسبت به بازی با پرسپولیس است.
* هواداران تراکتورسازی که بیش از یک هزار نفر هستند سر و صدای زیادی در ورزشگاه بر پا کردند و تیم‌شان را تشویق می‌کنند.
* بعد از چند برخورد بازیکنان صبا و مرفاوی اعتراض زیادی به داور داشتند.
* اخباری پس از ضربه آزاد حسن‌زاده که به تیرک برخورد کرد مصدومیت داشت ولی دوباره به بازی ادامه داد.
* قلعه‌نویی از دقیقه 20 به محمد نوری و فرزاد حاتمی دستور گرم کردن داد.
* دو دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول گرفته شد.

دیدگاه‌ها