کد خبر : 1407338 | 19 فروردين 1396 ساعت 17:53 | 30.5K بازدید | 0 دیدگاه

منصوریان این رکورد را هم می شکند؟

رویای استقلال، اولین تاج گذاری در تاشکند

شاگردان منصوریان در بازگشت به ازبکستان پس از 5 سال به دنبال شکستن طلسم نبردن در تاشکند هستند.

رویای استقلال، اولین تاج گذاری در تاشکند

به گزارش "ورزش سه"، استقلال روز سه شنبه در شروع دور برگشت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در تاشکند به مصاف لوکوموتیو خواهد رفت. آبی پوشان در دور برگشت در دیداری که از حریف خود نمایش بهتری داشتند توانستند با دو گل فرشید اسماعیلی و علی قربانی حریف ازبک را از پیش رو بردارند و حالا در حالی برابر این تیم قرار می گیرند که هر دو تیم در آخرین دیدار لیگ های داخلی خود موفق به کسب پیروزی نشدند.


استقلال پیش از این در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دو تجربه رقابت با تیم های ازبکستانی در دور گروهی را در کارنامه خود دارد.


اولین تجربه استقلالی ها به فصل 89-90 باز می گردد که استقلال با پاختاکور ازبکستان هم گروه بود تا اولین بازی خود در دور گروهی را در این کشور برگزار کند. در این دیدار استقلال در حالیکه در خانه موفق به شکست پر گل حریف خود با نتیجه چهار بر دو شده بود، در تاشکند برابر پاختاکور با نتیجه دو بر یک شکست خورد و تنها گل استقلال را نیز آرش برهانی به ثمر رساند. استقلال در نهایت در گروه خود هم امتیاز با پاختاکور و به علت گل زده کمتر نسبت به این تیم ازبکستانی از صعود بازماند.


دومین و آخرین حضور استقلال در ازبکستان به فصل 90-91 باز می گردد که آبی های تهرانی با نسف قارشی هم گروه بودند. استقلال در این مرحله از مسابقات پس از اینکه برابر نسف در تهران به تساوی بدون گل رسید، در دیدار برگشت توانست این تیم را از پیش رو بردارد تا به مرحله حذفی صعود کند. استقلال در دیدار برابر نسف با گلهای یرکوویچ و جباری حریف ازبکستانی خود را شکست داد تا با یازده امتیاز به مرحله گروهی صعود کند.


استقلال البته در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 1381 نیز با نسف قارشی در مرحله پلی رقابت کرد و در مجموع دو بازی توانست این تیم را حذف کند و به مرحله گروهی صعود کند. آبی پوشان در آن سال در خانه برابر حریف خود با نتیجه یک بر صفر پیروز شدند و در دیدار برگشت با وجود شکست 2 بر یک، به مرحله بعدی صعود کردند.


هر چند آخرین حضور استقلال در کشور ازبکستان برای این تیم با برد در شهر قارشی همراه بود اما آبی ها در تاشکند تا به امروز موفق به کسب پیروزی نشدند تا منصوریان برابر لوکوموتیو با طلسم نبردن در پایتخت ازبکستان دست و پنجه نرم کند.

دیدگاه‌ها