کد خبر : 1407419 | 20 فروردين 1396 ساعت 09:20 | 41.2K بازدید | 1 دیدگاه

با نمایش امیدوارکننده مقابل هال

سیتی ِ پپ؛ عبور از غول مرحله یک

اگرچه در فصل اول حضور پپ گواردیولا در ورزشگاه اتحاد همه چیز طبق برنامه پیش نرفته، اما حداقل آنها به یکی از اهداف خود رسیده اند.​​​​​​​

سیتی ِ پپ؛ عبور از غول مرحله یک

به گزارش "ورزش سه"، از همان روزهای اول به دست گرفتن هدایت بارسا، ایده های فوتبالی پپ روشن بود و حتی زمانی که تنها 23 سال سن داشت، در خلال جام جهانی 1994 و در ارتباط تلفنی با والدانو و آنخل کاپا که هر دو در رئال و بارسا مسئولیت داشتند، انتقاد خود را از سبک بازی تیم کلمنته ابراز داشت.

 

اما بعدها که ملاقات با آنها امکان پذیر شد، گواردیولا از اهداف فوتبالی خود و نگرش به ارائه نمایشی کامل سخن گفت.

 

آنخل کاپا گفت: "گواردیولا اجازه پاسخ دادن به من در مورد سوالی که در مورد فوتبال حرفه ای داشت را نداد و اذعان داشت که از نظر او فوتبال کامل یعنی همه بازیکنان در جریان بازی با پاس کاری های فراوان، اجازه لمس توپ را به حریف ندهند تا در نهایت یک نفر توپ را وارد دروازه کند."

 

 

1190926

 

 

به طور مشخص، افکار گواردیولا همیشه معطوف به این سبک بوده و مورالس، یکی از همبازیان قدیمی او نیز در این رابطه اینگونه می گوید: "افکار او کاملا با من در تضاد بود و پپ معتقد بود که زمانی نمایش یک تیم رویایی است که بازیکنانش با پاسکاری های متمادی، اجازه لمس توپ را از حریف بگیرند. سالها بعد زمانی که بازی های بارسای تحت هدایت او را می دیدم، این مکالمه در ذهن من تداعی کرد."

 

اما افکار گواردیولا در منچسترسیتی همیشه اجرا نشده و بر خلاف دوران حضور در بارسا و بایرن، قهرمانی هرگز تا این حد از تیم های تحت هدایت پپ دور نبوده است.

 

 

1191656

 

 

اما نمایش دیروز برابر هال سیتی، تردید کسانی که از توانایی پپ در برقراری فلسفه اش در سیتی اطمینان نداشتند را از بین برد. با مرور تصاویر گل آگوئرو در می یابیم که همه بازیکنان سیتیزن ها قبل از گلزنی سرخیو، توپ را لمس کرده بودند.

 

بازی از کلودیو براوو آغاز می شود و ناواس، توره، کولاروف و استونز به کمک هم توپ را از محوطه جریمه سیتیزن ها خارج می کنند. فابین دلف که گل سوم را به ثمر رساند، کلیچی را میدان پیدا می کند و او نیز با همکای آگوئرو و پاس مهاجم آرژانتینی به سانه، توپ را به یحیی توره می رسانند تا سیتی خود را به میانه میدان برساند.

 

درست در زمانی که بازیکنان در هال سیتی در جناح راست متمرکز شده اند، بازیکنان سیتی توپ را به میانه منتقل می کنند و یحیی توره توپ را برای سیلوا مهیا می کند.

 

 

1191657

 

 

هافبک خلاق سیتیزن ها توپ را برای استرلینگ می فرستد و او نیز با استفاده از تکنیک خود که بخشی از افکار اجرایی تاکتیک های گواردیولاست، از سد مدافع هال سیتی گذشته و توپ را برای آگوئرو ارسال می کند و او نیز با جایگیری مناسب و ضربه ای دقیق، علیرغم تلاش مدافعان هال سیتی برای جلوگیری از باز شدن دروازه، گل دوم سیتیزن ها را به ثمر می رساند.

 

همان طور که پپ گواردیولا در مصاحبه بعد از بازی اذعان داشت، این گل را می توان دقیقا مثالی از خواسته های سرمربی اسپانیایی سیتی از بازیکنانش دانست.

 

 

1191570

 

 

گواردیولا بعد از پایان این مسابقه گفت: "شاید گل دوم را بتوان مثالی مناسب برای آنچه ما باید به عنوان یک تیم باشیم دانست.

 

من به تیم هایی که مدافعان در آن تنها وظیفه دفاع کردن، مهاجمان تنها وظیفه گلزنی و هافبک های یکی دونده و دیگری بازیساز هستند علاقه ای ندارم. من می خواهم تمام بازیکنانم در سبکی از بازی که به آن علاقمندیم شریک باشند و دفاع کردن وظیفه همه بازیکنان حاضر در میدان باشد.

 

از همان شروع مسابقه با ساختاری منسجم به پرس کردن حریف روی آوردیم و همه بازیکنان علاقمند به پا به توپ بودن و شرکت در جریان بازی داشتند و ما خوش شانس بودیم که در جریان گل دوم، این اتفاق رخ داد."

 

 

 

1191654

 

 

بعد از انتقال جناح بازی، توپ به ستاره ساحل عاجی سیتی رسید و او نیز داوید سیلوا را پا به توپ کرد که او نیز در بازی شماره 300 خود برای سیتیزن ها، مانند همیشه بهترین انتخاب را داشت و استرلینگ را در موقعیت خوبی پا به توپ کرد.

 

علیرغم وسواس گواردیولا مبنی بر ارسال سریع پاس، مهارت هجومی استرلینگ روز به روز در حال افزایش است و سهم فراوان او در حملات فصل جاری سیتی، بعد دیگری را به نمایش این تیم افزوده است.

 

 

1191658

 

 

اگرچه سبک بازی آگوئرو در فصل جاری تبدیل به کانون توجهات تلاش سیتی برای همخوانی با افکار گواردیولا شده است، اما او در هفته های اخیر تلاش خود را دو چندان کرده و علیرغم حضور فراوان در عمق، باز هم در لحظات حساس جایگیری بسیار خوبی داشته است.

 

اگرچه شاید نمایش سیتی در فصل جاری دقیقا مطابق پیش بینی گواردیولا نبوده، اما حداقل او در اجرا شدن این بخش از افکار خود اطمینان دارد.

 

سام لی – سایت گل

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها