کد خبر : 1407555 | 20 فروردين 1396 ساعت 15:02 | 153.2K بازدید | 2 دیدگاه

سومین جام جهانی در انتظار مسعود؛

شجاعی در آستانه ثبت رکوردی تاریخی

مسعود شجاعی بازیکن خوش اخلاق و خوش تکنیک آبادانی روزهای خوبی را در دهه چهارم زندگی خود سپری می کند و با حفظ این روند می تواند به تنها بازیکن ایرانی بدل شود که در سه جام جهانی بازی می کند.

شجاعی در آستانه ثبت رکوردی تاریخی 

به گزارش "ورزش سه"، مسعود شجاعی با درخشش در تیم نفت آبادان خود را به فوتبال ایران معرفی کرد و سپس به تیم سایپا پیوست و در این تیم بود که نمایش های خوبش، این بازیکن را مورد توجه تیم های عربی قرار داد و الشارجه امارات تیم بعدی او لقب گرفت تا مسیر اوساسونا و حضور در فوتبال اسپانیا از کشور امارات عبور کند.


با مرور دوران حرفه ای او چند ویژگی جلب نظر می کند:


•  عدم تمایل به حضور در تیم های بزرگ پایتخت
شجاعی از معدود بازیکنان لژیونر فوتبال ایران به شمار می رود، که علیرغم حضور در سال های پایانی فوتبال خود، هنوز تمایلی به هیچ یک از دو تیم بزرگ پایتخت نشان نداده و بارها اعلام کرده دوست دارد فوتبال خود را در خارج از ایران خاتمه دهد.

 

1104555


•  حضور مدام و همکاری با 5 مربی مختلف با افکار متفاوت 
هافبک ریزنقش و تکنیکی تیم پانینیوس که این روزها در اوج آمادگی و بلوغ فوتبالی اش به سر می برد، هم چنین معدود بازیکن ایرانی به شمار می رود که با مربیان مختلف ملی در طول دوران حرفه ای خود کار کرده است.


شجاعی در جام جهانی 2006 و در دیدار برابر آنگولا از دقیقه 13 و در پی مصدومیت محمد نصرتی وارد میدان شد تا تجربه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان را در 22 سالگی و در آخرین دیدار ایران در این مسابقات تجربه کند. وی پس از روی کار آمدن امیر قلعه نویی نیز در تیم ملی حضور داشت و در جام ملت های 2007 یکی از بازیکنان ملی ایران بود. با خروج قلعه نویی، علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و نقش مسعود شجاعی در تیم علی دایی کلیدی تر از قبل هم شد. تیم ملی با علی دایی به جایی نرسید و افشین قطبی سکان دار هدایت تیم ملی شد؛ مسعود شجاعی در دوران حضور قطبی که سه بازی مقدماتی جام جهانی 2010 و حضور در جام ملت های آسیا 2011 بود نیز در میان بازیکنان تیم ملی جای داشت.


با خروج افشین قطبی از ایران، دوران حضور کارلوس کی روش پرتغالی در ایران آغاز شد و در حال حاضر که نزدیک به 6 سال از حضور این مربی در ایران سپری شده است، مسعود شجاعی همچنان در تیم ملی حضور دارد و پس از تجربه حضور در جام جهانی 2014 که با بازی در مقابل هر سه تیم گروه (نیجریه، آرژانتین و بوسنی) همراه شد و همچنین حضور در جام ملت های آسیا 2015، در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه نیز نقشی کلیدی در صعود ایران داشته است. 

 

 


•  بازگشت به فوتبال اروپا و اوج گیری دوباره مسعود
مسعود شجاعی در جام جهانی 2014 عضویت تیم لاس پالماس را در اختیار داشت و پس از جام جهانی بار دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس بازگشت؛ اما بازگشت دوباره او به فوتبال اروپا با تیم پانینیوس بار دیگر نام این بازیکن را بر سر زبان ها انداخت و این بازیکن این روزها نقشی کلیدی در موفقیت های تیم پانینیوس و قرار گرفتن این تیم در رتبه دوم لیگ یونان ایفا می کند. شجاعی در دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2018 نیز یکی از مهره های مورد اعتماد کی روش بوده است؛ بازیکنی که در دیدار برابر ازبکستان (دور رفت) و چین (مرحله برگشت) نمایش های تحسین برانگیزی ارائه داد و یکی از عاملان اصلی پیروزی ایران لقب گرفت.

 

1155436


•  سومین جام جهانی در انتظار مسعود کاپیتان دوم تیم ملی پس از اشکان دژاگه، که در جام جهانی 2006  و 2014 با تیم ملی در این رقابت های مهم حاضر بوده است، با ادامه روند خوب خود در سال اخیر می تواند به اولین بازیکن ایرانی تبدیل شود که می تواند حضور در سه جام جهانی را تجربه کند؛ بازیکنی که در تیم ملی شاگردی 5 مربی مختلف را تجربه کرده و هر چه بر تجربه او افزوده می شود، پختگی فنی و اخلاقی اش هم بیشتر می شود.

دیدگاه‌ها