کد خبر : 1407829 | 21 فروردين 1396 ساعت 19:34 | 17K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی گوش هواداران به هشدارها بدهکار نیست؛

باز هم آزادی، باز هم معضل لیزر

استفاده از لیزر در دقایق ابتدایی بازی پرسپولیس و الریان نشان می دهد که مسئولان باید به دنبال روش های بهتری برای کنترل این جرایم باشند.

باز هم آزادی، باز هم معضل لیزر

به گزارش "ورزش سه"، روز های ابتدایی فروردین ماه بود که AFC جریمه استقلال به دلیل استفاده از لیزر را اعلام کرد؛ نزدیک به 51 هزار دلار جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت از حضور هواداران که البته فعلا تعلیقی است.

حکمی که نشان می دهد AFC در برخورد با هواداران بی نظم و تیم های بی انضباط بسیار جدی است و کار تا جایی پیش رفت که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بعد از اتفاقات بازی ایران و چین مجبور به برگزاری نشست شد تا از مردم و هواداران بخواهد که دست از اینگونه تخلفات بردارند.

بعد از جریمه سنگین استقلال و صحبتهای تاج انتظار می رفت بازی پرسپولیس برابر الریان شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی نباشیم اما با گذشت کمتر از 15 دقیقه از بازی در ضربه ایستگاهی که نصیب تاباتا شد تصاویر تلویزیونی نشان داد که حاضران در ورزشگاه با لیزر مزاحم بازیکن قطری شدند و گزارش همین موضوع کافی است تا پرسپولیس بخشی از درآمد خود را در این بازی از دست بدهد.

 

روند این اتفاقات نشان می دهد که مسئولان فوتبال باید برای کنترل این پدیده، اقدامات جدیدی را بیاندیشند که در این میان استفاده از دوربین در ورزشگاه ها و رصد لحظه به لحظه متخلفان در کنار جرایم سنگین اتفاقی است که می تواند تا اندازه زیادی مانع از تکرار این پدیده شود و البته باید امیدوار باشیم تا روزی که چنین تصمیم یا تصمیماتی از این دست اتخاذ شود، فوتبال ایران جرایم کمتری بپردازد.

دیدگاه‌ها