کد خبر : 1408014 | 22 فروردين 1396 ساعت 13:55 | 61.2K بازدید | 0 دیدگاه

در شب غیبت بوسکتس

سرگیجه در تورین؛ انریکه در جستجوی فرمول پیروزی

بارسا می داند که امشب در تورین، پای به دهان شیر خواهد گذاشت و درست در چنین دیداری، مهمترین ستاره خط میانی خود را در اختیار ندارد.

سرگیجه در تورین؛ انریکه در جستجوی فرمول پیروزی

به گزارش "ورزش سه"، جدال بارسا برابر یوونتوس، بی شک یکی از دشوارترین دیدارهایی است که بارسا تا انتهای فصل پیش رو دارد و لوئیس انریکه برای چینش خط میانی خود و انتخاب یک سیستم مناسب برای کسب موفقیت در تورین، دچار سرگیجه ای کم سابقه شده است.

 

 

1190848

 

 

بارسا برای بازی امشب دو مهره ارزشمند خود یعنی بوسکتس و رافینیا را در اختیار ندارد. این دو بازیکن، غایبانی معمولی برای بارسا نیستند؛ چه بوسکتس، یک مهره همواره ثابت در خط میانی بارسا بوده و رافینیا نیز در تغییر سیستم انریکه از 3-3-4 به 3-4-3، یک بازیکن حیاتی محسوب می شد. اولی محروم است و دومی فصل را از دست داده.

 

تغییرات متعدد در بارسای انریکه

لوئیس انریکه در سه سال اخیر که هدایت بارسا را بر عهده داشته، بارها ثابت کرده است که نه به یک سیستم ثابت و نه به یک ترکیب ثابت، اعتقادی ندارد. او به ندرت در دو بازی متوالی از یک ترکیب استفاده کرده است؛ حداقل این مساله را در 30 بازی رسمی گذشته بارسا دیده ایم.

 

سیستم اصلی بارسا 3-3-4 است با این حال انریکه در بازی رفت با لگانس که به پیروزی 1-5 انجامید، از 3-4-3 یعنی سیستم بارسلونا در زمان یوهان کرویف(اوایل دهه 90) استفاده کرد. تا شکست سنگین 4-0 از پاری سن ژرمن، انریکه به ندرت دست به تغییر سیستم تیمش زد اما پس از آن بازی بود که سرمربی بارسا به صورت جدی به فکر تغییر سیستم افتاد.

 

 در پیروزی 1-2 در زمین اتلتیکو، 6-1 برابر پاری سن ژرمن و 3-0 برابر سویا، استفاده از 3-4-3 به خوبی کارآیی خود را نشان داد.

 

 

1188754

 

 

چینش بازیکنان در خط میانی

ترکیب سه نفره بوسکتس، راکیتیچ و اینیستا، ترکیب اصلی خط میانی بارسا برای انریکه محسوب می شود که 6 بار در این فصل مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین دنیس سوارز و گومس، آلترناتیوهای اصلی انریکه بوده اند. مثلث بوسکتس-راکیتیچ-گومس 6بار، بوسکتس-راکیتیچ-دنیس 4 بار و ترکیب بوسکتس-گومس و اینیستا نیز 4 بار در این فصل مورد استفاده قرار گرفته اند.

 

علاقه خاص انریکه به سیستم چرخشی باعث شده تا ترکیب های متنوعی در خط میانی بارسا شاهد باشیم؛ تغییراتی که بعضا به بارسا ضربه نیز زده اند.

انریکه تا به اینجای فصل تیمش را 9 بار با سیستم 3-4-3 به زمین فرستاده و 39 بار نیز از سیستم 3-3-4 استفاده کرده است. در 48 دیداری که بارسا در این فصل برگزار کرده شاهد 29 ترکیب متفاوت در خط میانی این تیم نیز بوده ایم.

 

دو شکست اخیر بارسا برابر دپورتیوو و مالاگا را بسیاری به پای تغییرات متعدد انریکه درترکیب اصلی نوشته اند. غیبت ستاره هایی چون اینیستا، راکیتیچ، رافینیا و نیمار که یا محروم بوده اند یا قربانی سیستم چرخشی انریکه شده اند، برای بارسا گران تمام شده است.

همچنین ژوردی آلبا نیز یکی از قربانی های اخیر تغییر سیستم های انریکه بوده است. سرمربی بارسا در استفاده از سیستم 3-4-3، آلبا را نیمکت نشین کرده و دفاع سه نفره تیمش را بدون او چیده است.

 

 

1191702

 

 

4-3-3 یا 3-4-3 برابر یوونتوس؟

انریکه پس از شکست بارسا برابر مالاگا که با سیستم 3-3-4 همراه بود و در غیاب مهره ای شاخص مثل بوسکتس، باید تصمیم بگیرد که تیمش را با چه سیستمی برابر یووه صف آرایی کند.

همه چیز حکایت از آن دارد که ماسکرانو که برابر مالاگا دفاع راست بود، جای بوسکتس را پر کرده و پشت سر اینیستا و راکیتیچ به میدان خواهد رفت. آخرین بار بارسا با حضور ماسکرانو به عنوان هافبک دفاعی، توانست 5-2 بر سوسیداد و 1-2 بر اتلتیکو در کوپا دل ری غلبه کند. حضور پیکه و اومتیتی در خط دفاعی قطعی به نظر می رسد؛ اما اینکه انریکه از دفاع سه نفره استفاده خواهد کرد یا 4 نفره، هنوز مجهول است.

بارسا امشب می خواهد بهترین واکنش را به شکست برابر مالاگا نشان دهد و بر کسی پوشیده نیست که برنامه های تاکتیکی انریکه نقش اصلی را در این راه ایفا خواهد کرد.

 

منبع: دیاریو اسپورت

دیدگاه‌ها