کد خبر : 1408018 | 22 فروردين 1396 ساعت 16:20 | 222.7K بازدید | 0 دیدگاه

یک امتیاز غنیمت از تاشکند

لوکوموتیو ١ - استقلال ١؛ این کاوه اعجاب انگیز

استقلال با تساوی یک بر یک برابر لوکوموتیو در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا صدرنشینی خود در این رقابت‌ها را حفظ کرد.

لوکوموتیو ١ - استقلال ١؛ این کاوه اعجاب انگیز

به گزارش "ورزش سه"، استقلالی‌ها که در نیمه اول نمایش خوبی نداشتند در نیمه دوم در بیشتر دقایق بر بازی مسلط شدند و چند موقعیت خوب را از دست دادند اما در دقیقه 86 کاوه رضایی یک بار دیگر با نشان دادن توانایی‌های خود موفق شد استقلال را از شکست نجات دهد و تیمش را دوباره به صدر جدول گروه A لیگ قهرمانان آسیا برگرداند.


هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا/ ساعت: 15:30 
استادیوم : لوکوموتیو استادیوم / تعداد تماشاگر:2000 نفر
داور: ادهم محمد، کمک ها:  احمود مونس و عیسی محمد

اخطار: علی قربانی (19) از استقلال و ماخارادزه (39) و شرزود فایزیف(94) از لوکوموتیو

 

ترکیب لوکوموتیو:
نستروف، یولداشوف(80-شرزود فایزیف)، ماخاردزه، علی بائف، بیکمائف، میرزائوف، توخ تاخ جائف، زوتیف، کانه، تراپوف(64- روزیف)، ماشاریپوف(84- کریزو)
سرمربی: میکلایف

 

ترکیب استقلال:
مهدی رحمتی، رابسون، پادوانی، وریا غفوری( 62- خسرو حیدری)، میلاد زکی پور، فرشید باقری، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، محسن کریمی (58- جابر انصاری)، علی قربانی( 83- بهنام برزای) و کاوه رضایی
سرمربی: علیرضا منصوریان

 

 

شرح بازی:

 

شروع بازی با اشتباهات مکرر بازیکنان استقلال همراه بود و آبی‌های تهرانی برخلاف پیش‌بینی‌ها نمایش بسیار ضعیفی داشتند. استقلال به جز یک گلی که در نیمه اول دریافت کرد 2 موقعیت گل عالی هم به حریفش داد که با خوش شانسی وارد دروازه‌اش نشد تا آبی‌ها شروع کابوس‌واری در 20 دقیقه اول داشته باشند. اما بعد از گذشت دقایق ابتدایی بازی استقلالی‌ها بر بازی مسلط شدند و علیرغم اینکه بیشتر توپ را روی دروازه حریف داشتند اما اشتباهات مکرر خط هافبک این تیم باعث شد که نتوانند موقعیت حساسی روی دروازه حریف ایجاد کنند تا بازی در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به نفع لوکوموتیو به پایان برسد.

اما در نیمه دوم استقلالی‌ها که برای جبران گل خورده جلو کشیده بودند در بیشتر دقایق بازی بر توپ و زمین مسلط بودند و با تغییرات مثبتی که علیرضا منصوریان در تیمش انجام داد، موفق شد روند بازی را به نفع تیمش تغییر دهد. هرچند استقلال در بازی امروز کمی ضعیف‌تر از سایر بازی‌های قبلی خود به میدان رفت اما باز هم کاوه رضایی با نبوغ خود به کمک استقلال آمد و موفق شد این تیم را از یک شکست خارج از خانه نجات دهد. استقلال با این پیروزی 7 امتیازی شد و با 3 امتیاز و یک بازی بیشتر، بیشتر از الاهلی و التعاون در صدرجدول رده‌بندی گروهش قرار گرفت.

 

 

بهترین بازیکن:

 

در روزی که بازیکنان دو تیم نمایش چندان دلپذیری در زمین نداشتند، کاوه رضایی با تک گلی که در دقایق پایانی به ثمر رساند می‌تواند، به عنوان بهترین بازیکن این بازی انتخاب شود. رضایی در دقیقه 3+90 بازی یک ضربه دیدنی به تیر دروازه لوکوموتیو زد تا تیمش شانس پیروزی در این بازی را از دست بدهند. 

 

 

شرح گل:

 

 

1-0 (لوکوموتیو): در دقیقه 12 بازی پاس عالی ماشاریپوف، بیکمائف را در موقعیت تک به تک قرار داد و او با یک ضربه دقیق دروازه مهدی رحمتی را باز کرد.

1-1 (استقلال): در دقیقه 86 بالاخره حملات استقلال جواب داد و سانتر جابر انصاری با ضربه بغل پا و دقیق کاوه رضایی وارد دروازه لوکوموتیو شد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 1 : اوت بلند زکی پور را پادوانی به خوبی به محوطه جریمه فرستاد اما در آخرین لحظه مدافع لوکوموتیو اجازه نداد توپ به کاوه رضایی و علی قربانی برسد.

دقیقه 8 : فرار عالی هافبک لوکوموتیو از سمت راست و پاس کات بک او به علی بائف رسید ولی شوت او با سوپر سیو رحمتی همراه شد و استقلال اولین گل خود را دریافت نکرد.

دقیقه 14 : فرار عالی زوتیف و پاس عالی او به بیگمائف رسید اما ضربه او را مهدی رحمتی به زیبایی دفع کرد.

دقیقه 20 : ضربه کرنر کاوه رضایی در یک رفت و برگشت به محسن کریمی رسید اما ضربه او از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 38 : ضربه ایستگاهی امید ابراهیمی از فاصله 40 متری با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت تا استقلال در زدن اولین گل خود ناکام بماند.

دقیقه 53 : یولداشوف از سمت چپ خط دفاع استقلال را به هم ریخت و ضربه او با برخورد به کنار دروازه راهی به دروازه استقلال نداشت.

دقیقه 57: شوت امید ابراهیمی به دیوار دفاعی برخورد کرد و در ادامه حرکات تمرین شده بازیکنان استقلال راهی به دروازه حریف نداشت.

دقیقه 84 : سانتر زکی پور از روی نقطه کرنر با ضربه سر برزای همراه شد اما توپ به شکلی عجیب وارد دروازه لوکوموتیو نشد.

دقیقه 93 : ضربه فوق العاده دیدنی کاوه رضایی از روی ضربه ایستگاهی از کنار نقطه کرنر با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت.

 

 

اتفاق ویژه:

 

تیم فوتبال استقلال مثل بازی چند روز پیش خود برابر گسترش فولاد یک بار دیگر موفق شد بازگشت رویایی به بازی داشته باشد و نتیجه شکست را در دقایق پایانی با تساوی عوض کند تا شاگردان علیرضا منصوریان همچنان به نتایج خوب خود در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا ادامه بدهند.

 

 

حواشی:

 

*با وجود این که ظرفیت استادیوم لوکوموتیو تنها 7 هزار نفر جمعیت دارد، حتی نصف ظرفیت استادیوم هم پر نشده است.

* تعداد کمی از تماشاگران ایران در استادیوم لوکوموتیو حضور دارد و استقلال را تشویق می کنند.

* مهدی رحمتی در دقیقه 8 بازی یک توپ به زیبایی دفع کرد و بعد از آن به شدت از عملکرد ضعیف خط دفاعی استقلال انتقاد کرد.

* در 30 دقیقه ابتدایی اشتباهات فاحش خط دفاع استقلال و البته اصرار به حرکات انفرادی فرشید اسماعیلی باعث شده استقلال نتواند موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف خود ایجاد کند.

* در ابتدای نیمه دوم امید ابراهیمی مصدوم شد و چند دقیقه ای جریان بازی قطع شد؛ اما او مشکل جدی نداشت و به بازی برگشت.

دیدگاه‌ها